42
Fotogalerie

Toyota FT-86 II: další informace z Bruselu

Druhá verze prototypu Toyota FT-86 II přichází na sadě nových snímků a se zákulisním krátkým filmem. (+ 32 foto a video)

Vylepšené provedení studie sportovního vozu s pohonem zadních kol, který Toyota připravuje pro sériovou výrobu ve spolupráci se společností Subaru pod označením FT-86 II, oslavilo svoji premiéru teprve před několika týdny na letošním autosalonu v Ženevě, teprve nyní vám však můžeme nabídnout více studiových fotografií a také jedno video z přípravy focení. To probíhalo v evropském středisku Toyoty, jež se nachází v belgickém Bruselu (kde jinde…). Připomeňme, že Subaru na svém ženevském stánku vystavilo tento projekt v podobě konceptu Subaru RWD. Šlo prakticky jen o podvozek opatřený průhlednou plastovou karoserií. Přesto je dosti možné, že se základní silueta vozu pro sériovou výrobu nakonec nijak zásadně lišit nebude.

Toyota FT86 dalsi 01.jpg Toyota FT86 dalsi 02.jpg Toyota FT86 dalsi 03.jpg
Toyota FT86 dalsi 04.jpg Toyota FT86 dalsi 05.jpg Toyota FT86 dalsi 06.jpg

Od uvedení původního prototypu Toyota FT-86 již uplynulo hodně vody a automobilka nyní tvrdí, že je připravena vůz vrhnout do sériové výroby a prodeje již v modelovém roce 2012. Vzhled první verze studie FT-86 byl veřejností přijat velmi dobře; není divu, dává fandům sportovních vozů šanci pořídit si v dohledné době cenově dostupný sportovní automobil s „klasickou“ koncepcí s pohonem zadních kol a motorem uloženým vpředu, jehož posláním budou především jízdní zážitky. Na druhou stranu je otázkou, kolik z těch, kteří se o „dobré přijetí“ postarali, bude ochotno hotový vůz nakonec skutečně pořídit…

Toyota FT86 dalsi 22.jpg Toyota FT86 dalsi 23.jpg Toyota FT86 dalsi 24.jpg
Toyota FT86 dalsi 25.jpg Toyota FT86 dalsi 26.jpg Toyota FT86 dalsi 27.jpg

V druhém provedení FT-86 se nepatrně změnilo především tvarování přední i zadní části karoserie, nicméně úprav doznaly i ostatní povrchové díly karoserie. Toyota tvrdí, že tyto modifikace mají na svědomí především požadavky na bezpečnost a praktické využití. Připomeňme, že nový model v modifikacích Toyota a Subaru bude sdílet stejný podvozek s dvoulitrovým „boxerem“, šestistupňovou převodovkou a pohonem zadních kol. Podle Toyoty bude toto kupé vynikat lehkou stavbou, nízkým těžištěm a příznivým poměrem výkonu a hmotnosti. Pravdou je, že příznivci dostupných, lehkých a zábavných sportovních vozů v poslední době nemají prakticky z čeho vybírat, takže tento segment trhu skutečně zaslouží poněkud povzbudit. 

Toyota FT86 dalsi 07.jpg Toyota FT86 dalsi 08.jpg Toyota FT86 dalsi 09.jpg
Toyota FT86 dalsi 10.jpg Toyota FT86 dalsi 11.jpg Toyota FT86 dalsi 12.jpg
Toyota FT86 dalsi 13.jpg Toyota FT86 dalsi 14.jpg Toyota FT86 dalsi 15.jpg
Toyota FT86 dalsi 16.jpg Toyota FT86 dalsi 17.jpg Toyota FT86 dalsi 18.jpg
Toyota FT86 dalsi 19.jpg Toyota FT86 dalsi 20.jpg Toyota FT86 dalsi 21.jpg
Toyota FT86 dalsi 28.jpg Toyota FT86 dalsi 29.jpg Toyota FT86 dalsi 30.jpg
Toyota FT86 dalsi 31.jpg Toyota FT86 dalsi 32.jpg Toyota FT86 dalsi 33.jpg
Toyota FT86 dalsi 34.jpg Toyota FT86 dalsi 35.jpg Toyota FT86 dalsi 36.jpg
Toyota FT86 dalsi 37.jpg Toyota FT86 dalsi 38.jpg Toyota FT86 dalsi 39.jpg
Toyota FT86 dalsi 40.jpg Toyota FT86 dalsi 41.jpg Toyota FT86 dalsi 42.jpg
 


 

Toyota

Toyotu v roce 1937 založil Kiichiro Toyoda odštěpením od firmy svého otce. Už v roce 1936 ale stvořil první vůz, Toyodu AA.

K japonské Toyotě dnes patří i Lexus, Daihatsu a Hino Motors. Je to jedna z největších světových automobilek.

Toyota RAV4 • Toyota Aygo • Toyota Yaris • Toyota Corolla • Toyota Camry • Toyota Highlander • Toyota C-HR • Toyota Prius

Doporučujeme

Články odjinud