Na pařížském stánku Peugeotu slaví premiéru praktičtější varianta modelu 508. A hned na začátku je třeba něco říci: je to fakt nádherné auto!
Peugeot se s novou generací modelu 508 vydal cestou nebývalé elegance. Francouzi jsou krásným designem pověstní, a jak jsem psal už z letošního autosalonu v Ženevě, kde měl premiéru liftback, je to pecka a jedno z nejzajímavějších mainstreamových aut ve střední třídě.
Problém je ale v tom, že v něm není tolik místa, jak byste si představovali. Konkuruje Škodě Superb a Volkswagenu Arteon, jenže zatímco v nich se rozvalíte a osobně nemám problém ani s místem vzadu nad hlavou, v Peugeotu 508 si kvůli nízko usazeným předním sedadlům nemám kam složit chodidla, před koleny to není žádná sláva a vystupování zezadu není kvůli nízké linii střechy úplně snadné. Ale co kombi?
To je na tom lépe nejenom z hlediska kufru (530 vs. 487 litrů v základním uspořádání), ale díky pozvolněji svažující se střeše máte více místa vzadu nad hlavou a nemáte pocit, že v ní na hrbolech uděláte boule ve stylu Zagata. Nástupní prostor je hodně široký, a jakmile sedíte, je všechno více méně v pořádku, byť v loktech by mohlo být více místa.
Zadní sedáky slušně podepírají stehna, bílý kousek na fotografiích mě zahrnul kvalitní kůží a krásně voněl, jakmile jsem se však nabažil a chtěl vystoupit, těžko jsem protahoval hlavu pod masivním nosníkem střechy. To je daň za stále se zpřísňující bezpečnostní standardy, ale hlavně těch 56 milimetrů, které vůz do výšky ztratil v porovnání s předchůdcem.
Peugeot 508 SW – mezigenerační srovnání rozměrů |
Generace |
II. (2018-) |
I. (2011-2018) |
Délka [mm] |
4778 |
4829 |
Šířka mm] |
1859 |
1853 |
Výška [mm] |
1420 |
1476 |
Rozvor [mm] |
2793 |
2815 |
Rozchod vpředu [mm] |
1601 |
1579 |
Rozchod vzadu [mm] |
1597 |
1552 |
Objem kufru min/max po střechu [l] |
530/1780 |
550/1598 |
Ještě krátce k zavazadelníku. Těch 530 litrů ve standardním uspořádání nepůsobí nijak velkoryse, 1780 litrů po sklopení zadních opěradel ale nabídne u Passat, navíc půjde hlavně o využitelnost. Kufr má pravidelnou ložnou plochu, velmi nízkou nákladovou hranu a lehké víko, pod které se vejdou i dlouháni. Za mě tedy jednoznačně v pořádku!
Peugeot 508 SW dorazí na český trh začátkem příštího roku a podle informací českého zastoupení by o něj měl být zájem hlavně ze strany firemních zákazníků. V porovnání s liftbackem očekávejme větší odbyt, v evropském měříku by však zájem o obě verze měl být vyrovnaný.