Nejmenší SUV mnichovské značky přijíždí na platformě s předním pohonem, má větší kufr a menší spotřebu. Ukáže se na autosalonu ve Frankfurtu.
Kapitoly článku:
Přechod nové generace BMW X1 na platformu BMW řady 2 Active Tourer se očekával. Nový model tak sice ponese stejné označení motorizací sDrive a xDrive jako dříve, ale sDrive už bude pouze předokolka, nikoli zadokolka. BMW v tiskové zprávě uvádí, že „pohon předních kol byl vyvinut tak, aby nabízel ovladatelnost a jízdní vlastnosti typické pro značku.“
BMW X1 přešlo na novou platformu, takže má nyní v základu pohon předních kol. K dispozici budou tři line výbav xLine, Sport Line a M Sport. Později se pod kapotou objeví i tříválce na benzín a naftu
Jak předokolka funguje, to už jsme se mohli přesvědčit při testech modelů Active Tourer. Nové BMW X1 ale přináší lépe řešený vnitřní prostor, který se podepíše především na zvětšení místa na zadních sedadlech a také v kufru. Ten má o 85 litrů větší objem a v základu nabídne 505 litrů. Po sklopení zadních sedaček pak máte k dispozici 1550 litrů volného místa.
Nové BMW X1 je o 53 mm vyšší, přední sedadlo je o 36 mm výš, zadní pak o 64 mm výš. Vzadu je o 37 mm více místa na nohy v podélném směru a když si připlatíte za posunovací zadní sedačky dělené v poměru 40:20:40, můžete proti minulé generaci zvětšit prostor pro nohy o 66 mm.
Prozatím bude BMW X1 nabízeno výhradně s přeplňovanými dvoulitrovými čtyřválci. Naftový motor je dostupný ve verzích sDrive18d, xDrive20d a xDrive25d. Benzínový pak v modelech sDrive20i, xDrive20i a xDrive25i. Známe základní specifikace pohonných jednotek uvádíme v tabulce.
Základní technické údaje BMW X1 |
|
výkon kW/k v ot./min. |
točivý moment Nm v ot./min. |
Zrychlení 0-100 km/h |
nejvyšší rychlost |
spotřeba l/100 km |
sDrive20i |
141/192
v 5000-6000 |
280 v 1250-4600 |
7,7 s |
225 km/h |
5,9-6,0 |
xDrive20i |
141/192
v 5000-6000 |
280 v 1250-4600 |
7,4 s |
223 km/h |
6,3-6,4 |
xDrive25i |
170/231
v 5000-6000 |
350 v 1250-4500 |
6,5 s |
235 km/h |
6,4-6,6 |
sDrive18d |
110/150
v 4000 |
330 v 1750-2750 |
9,2 s |
205 km/h |
4,1-4,5 |
xDrive20d |
140/190
v 4000 |
400 v 1750-2500 |
7,6 s |
219 km/h |
4,9-5,1 |
xDrive25d |
170/231
v 4400 |
450 v 1500-3000 |
6,6 s |
235 km/h |
5,0-5,2 |
Později ještě přijde tříválec 1,5 l s přeplňováním, a to jak v benzínovém provedení sDrive18i, tak i jako turbodiesel sDrive16d. Základem je šestistupňový manuál, za příplatek pak můžete mít osmistupňový automat. Tříválce mohou mít za příplatek automat se šesti rychlostmi.
Co se interiéru týče, je to typické moderní BMW, ale jak bývá zvykem, za všechny hračky si musíte připlatit. BMW rozdělilo výbavu na tři linie. xLine se tváří jako drsný off-road, Sport Line jako sportovec a M Sport jako... ještě sportovnější sportovec. Zvenku poznáte rozdíly mezi modely podle kontrastního odstínu oplastování a imitace krytu motoru a také podle odlišného aerodynamického paketu.
Interiér je prostornější, kufr o 85 litrů objemnější a všechny motory jsou nyní uloženy vpředu napříč. BMW tvrdí, že i nová X1 má rozložení hmotnosti 50/50 mezi obě nápravy
V případě čtyřkolky řeší přenos síly na zadní kola elektrohydraulicky ovládaná spojka. Prý je schopna přenést dozadu až 100 % točivého momentu. Z příplatků jmenujme třeba adaptivní tlumiče, snížený M sportovní podvozek nebo variabilní řízení.
Když začnete zaškrtávat v dalších příplatcích, můžete mít třeba head-up displej, asistent pro jízdu v koloně (do rychlosti 60 km/h auto samo zrychluje a zastavuje a udržuje se v pruhu), adaptivní tempomat s funkcí stop&go, parkovací asistent a samozřejmě internet a třeba příjem digitálního signálu.