Foto: Pixabay.com

| Foto: Pixabay.com

Nejenom mýtné! V Německu možná zatrhnou neomezenou rychlost

Zrušení neomezené rychlosti na německých dálnicích souvisí se snahou o snížení produkce skleníkových plynů z dopravy. Návrh se však nesetkal se všeobecným pochopením.

Na začátku letošního roku padlo rozhodnutí o zavedení mýtného pro osobní vozy na německých dálnicích. Přestože jej někteří považují za diskriminační, začne podle spolkového ministra dopravy Andrease Scheuera platit již v říjnu příštího roku. Tématu jsme se blíže věnovali zde. Ohledně německých dálnic to však není konečná.

Národní platforma pro budoucnost mobility má totiž za úkol snížit emise skleníkových plynů z dopravy a jednou z možností je zrušení neomezené rychlosti na německých dálnicích. Jde pouze o část souboru návrhů, kterého jsou součástí také zvýšení daní z pohonných hmot a kvóty pro automobilky o prodeji elektrických a hybridních vozidel. V místech, kde v současnosti můžete „letět“, co to dá, by se mohlo objevit omezení na 130 km/h. Výbor má čas do konce března, aby vypracoval finální návrh.

Případné zrušení neomezené rychlosti by mohlo začít platit od roku 2023. Do té doby se toho může stát spousta, navíc neomezená rychlost na autobahnech nutně neznamená, že to v reálu můžete všude pálit s plynem na podlaze. Doprava se zhušťuje a rychlá jízda často probíhá stylem brzda-plyn. Návrh se nesetkal se všeobecným pochopením, přičemž jej odsoudil i spolkový ministr dopravy, který nedávno vesele tweetoval o zavedení mýtného pro osobní auta.

Podle statistik německého autoklubu ADAC má už v současnosti zhruba třicet procent německých dálnic pevně nebo dočasně dané omezení maximální rychlosti, a to se nebavíme o místních úpravách rychlosti v opravovaných úsecích. Podle Asociace německých pojišťoven by mohlo ubýt také úmrtí souvisejících s nadměrnou rychlostí.

V roce 2017 došlo podle deníku Der Tagesspiegel na úsecích s neomezenou rychlostí ke 277 úmrtím, přičemž podle Siegfrieda Brockmanna, vedoucího průzkumu dopravních nehod Asociace německých pojišťoven, souviselo s nadměrnou rychlostí asi 80 úmrtí. To ovšem ještě neznamená, že kdyby k nehodám došlo na úsecích s omezenou rychlostí, nebylo by úmrtí.

Doporučujeme

Články odjinud