Napájení externích zařízení, přední otočné sedačky, ovládání jedním pedálem… japonská Auqa je plná chytrých řešení.
Nejmenší člen rodiny Prius, který se na japonském trhu prodává pod jménem Aqua (v USA dříve jako Prius C), se dočkal nové generace. Malý městský full-hybrid je u sebe doma populární volbou a stejný zájem se očekává i pro nejnovější verzi. Na evropském trhu nicméně tuto alternativu Yarisu stále nečekejte.
Dle předpokladů stojí nová Aqua na stejné platformě TNGA-B, kterou má právě i poslední Yaris nebo jeho zvýšený sourozenec Yaris Cross. To znamená, že novinka přichází s prodlouženým rozvorem o 50 mm a tedy nabízí více místa pro cestující vzadu. Na seniory a posádku vpředu s handicapem pak nadále cílí přední sedačky, které lze vytočit ven pro snazší nastupování a vystupování.
Novinkou je pro malý full-hybrid možnost napájení externích zařízení – tedy funkce, kterou známe spíše z čistých elektromobilů. V režimu nouzového napájení tak může Aqua přes zásuvku (AC100 V/1500 W) napájet nejrůznější příslušenství. Tuto funkci zmiňuje Toyota například v případech výpadku veřejné sítě nebo během dalších krizových situací.
Co se týče samotného ústrojí, hybridní tříválec 1.5 Dynamic Force kombinuje Toyota se zbrusu novou technologií bipolární nikl-vodíkové baterie, která zajišťuje dvakrát vyšší výkon než u předchůdce. Mimo jiné tak může Aqua v čistě elektrickém režimu dosahovat mnohem vyšší rychlosti. Přesnou specifikaci ústrojí a čísla však zatím Toyota nezveřejňuje. Z elektromobilů si Aqua vypůjčuje i možnost ovládaní pouze jedním pedálem.
V Japonsku už míří nová Toyota Aqua do prodeje, a to od ceny 1.980.000 jenů (asi 392.000 Kč), přičemž vybavenější verze s pohonem všech kol přijde na 2.598.000 jenů (asi 514.000 Kč). Novinka se nicméně objevuje také ve službě měsíčního předplatného (asi 3900 Kč) v rámci sedmiletého plánu.