Toyota Hilux se už delší dobu pohybuje v kategorii terénních pick-upů na špici. Aby si i nadále udržela své vedoucí postavení, musel nutně přijít facelift. Objevili se totiž noví a velmi dobří soupeři.
Takže si to shrňme. Nabídka v segmentu terénních pick-upů není zrovna bohatá. Kromě Hiluxu se zde dlouhou dobu pohybuje Ford Ranger, Nissan Navara, Mazda BT-50, případně Isuzu D-Max. Toyota si drží pověst nerozbitného a velmi odolného auta a možná také proto se v našich končinách prodává nejlépe. Jenže její situace se výrazně zkomplikovala. Navara prodělala před časem facelift a hlavně se relativně nedávno objevil na trhu výborný Amarok. Aby toho nebylo málo, brzy se začne prodávat také úplně nová generace Fordu Ranger a Mazdy BT-50. U Toyoty si toho jsou dobře vědomi, a proto připravili pro Hilux poměrně výraznou omlazovací kůru.
Český importér očekává, že letos prodá 300 kusů modelu Hilux.
Dnes už legendární japonský pick-up dostal kompletně přepracovanou přední část. Nová je maska chladiče, světla, blatníky, zpětná zrcátka i kapota. Hilux se designem přední části přiblížil svému menšímu sourozenci Rav-4. Hodně se toho změnilo v interiéru. Trend, který nastal v daném segmentu, je totiž jednoznačný. Stále více zákazníků si tyto vozy kupuje ne kvůli schopnostem, ale kvůli tomu, že mají určitý styl, takže je chtějí používat na denní jezdění. Pomalu se nám celá kategorie posouvá směrem k SUV. U Volkswagenu si toho byli dobře vědomi a na výsledku to je zatraceně znát. V tuto chvíli je z pohledu jízdních vlastností a komfortu cestování jednoznačně nejlepší Amarok.
Toyota proto zásadně zapracovala na interiéru modelu Hilux. Vůz má nové (kvalitnější) materiály, předělaný středový panel i přístrojový štít. Nově je k dispozici také multimediální systém s dotykovou obrazovkou velikosti 6,1“. V nabídce jsou tři úrovně výbavy – Terra, Luna a Sol.
Pracovalo se rovněž na motorech. Dostupnější naftový čtyřválec 2.5 D-4D posílil v rámci faceliftu o 24 koní na konečných 145 k při 3600 ot./min. Točivý moment má nejvyšší hodnotu 343 Nm při 2000 ot./min. Spotřeba šla o litr dolů, takže si vůz v kombinovaném provoz řekne o 7,3 litrů nafty na 100 km. Jak motor 2.5 D-4D, tak třílitr budou nově využívat flitr pevných částic.
Zákazníci mohou vybírat mezi trojicí kabin (Single, Extra, Double-Cab), automatickou nebo manuální převodovkou, volit lze také mezi zadní uzávěrkou diferenciálu nebo diferenciálem typu LSD, případně mezi dvoukolkou a přiřaditelným pohonem všech kol.