Po uvedení nového kupé řady 8 se BMW pomalu chystá i na premiéru varianty Cabrio. Dosud ještě zamaskovaný prototyp tak nyní zajíždí testovací kilometry v Údolí smrti.
BMW již dříve uvedlo, že pro nejnovější generaci řady 8 chystá další dvě karosářské verze. Kromě čtyřdveřového Gran Coupé, které už paparazzi zahlédli testovat na Nürburgringu, se za krátkou dobu objeví i očekávaný kabriolet. Novinka totiž podstupuje závěrečnou fázi intenzivních funkčních a jízdních testů v USA.
Maskovaný prototyp, jehož konečný design bude pochopitelně vycházet z kupé, se tedy ukázal například v národním parku pouště Mohave a tedy i známém Údolí smrti, kde teploty převyšují 50 stupňů Celsia, je zde extrémní prašnost a sucho.
V těchto podmínkách pak inženýři kontrolují elektronické systémy, hi-fi aparaturu, displeje, senzory a funkce asistenčních systémů při několikahodinovém stání i jízdě na přímém slunci, samozřejmě se staženou střechou. Ta bude mimochodem u řady 8 Cabrio klasicky plátěná.
Testuje se například i výkon klimatizace v extrémním vedru a také odolnost elektroniky vůči silným elektromagnetickým vlnám, které se vyskytují v oblasti turbín vodních elektráren přehrady Hoover Dam. Nakonec ale „osmička“ najela i testovací kilometry na šotolinovoých cestách v okolí Mount Whitney nebo v zácpách na Stripu v Las Vegas.
V kabrioletu pak lze očekávat stejné agregáty jako v kupé. Určitě tak bude na výběr z dvakrát přeplňovaného 4,4litrového osmiválce o výkonu 390 kW (530 koní) a dvakrát přeplňovaného třílitrového, vznětového šestiválce o výkonu (320 koní).
Nejostřejší verze M8 s osmiválcem o výkonu přes 441 kW (600 koní) by se poté měla objevit nejen ve formě klasického kupé a čtyřdveřového Gran Coupé, ale k dostání bude rovněž s karoserií kabrioletu. Na tyto novinky si však musíme ještě počkat. Dosud ani přesně nevíme, kdy BMW oficiálně představí nyní dokončované standardní Cabrio.