5
Fotogalerie

Barum Rally: tým Škoda Motorsport deklasoval konkurenci

Letošní Barum Rally se odehrála zcela v režii vozů značky Škoda. Pyšná mladoboleslavská automobilka k tomu vydala tuto tiskovou zprávu:  

Dramatická do posledního metru okořeněná soubojem týmových kolegů o každou desetinku – taková byla Barum Czech Rally Zlín 2011. V cíli se z prvního vítězství v letošní sezoně IRC radoval tovární pilot ŠKODA Motorsport týmu Jan Kopecký, jehož od druhého Loixe dělilo pouhých 1.2 sekundy! Hattrick vozů Škoda a zkompletování podiových pozic dokonal Juho Hänninen.

Škoda tak slaví letos druhý hattrick po sobě, celkově šestý v historii IRC a zopakovala umístění z Barum Rally v loňském roce. Na prvních třech místech šampionátu IRC nadále figurují piloti vozu Fabia Super 2000 v pořadí Hänninen – Kopecký - Loix.

škoda zepředuupr.jpg

První etapa začala páteční super speciálkou v ulicích města Zlína – na městském okruhu na jezdce čekalo devět ostrých kilometrů a odhadem 40 tisíc diváků. Nejlepší čas zajel Juho Hänninen, za ním se s nepatrným rozdílem 0.5 vteřiny zaskvěl Andreas Mikkelsen a třetí místo o dalších 0.6 sekundy obsadil Jan Kopecký – všechno piloti vozů Fabia Super 2000.

kopecký v jízdě SP_4661upr.jpg

V sobotu čekalo na jezdce osm rychlostních zkoušek a 133 kilometrů. Juho Hänninen po pomalejším dopoledním rozjezdu v druhé části dne výrazně zrychlil a z průběžné šesté pozice po druhé rychlostní zkoušce zakončil den na druhé pozici. Zrychloval i Freddy Loix a v závěru dne finišoval na děleném druhém místě s Hänninenem – oba měli shodný čas.

Smůla v podobě defektu pneumatiky v sedmé rychlostní zkoušce postihla Andrease Mikkelsena, jenž byl do té doby díky skvělé jízdě v těsném závěsu za Kopeckým. Z druhého místa se propadl na šestou pozici. Kopecký se na první místo dostal po třetí rychlostní zkoušce a své vedení trpělivě navyšoval po každé další erzetě.

škoda před divákyupr.jpg

V sobotu se v noci přes okolí Zlína přehnaly silné deště, citelně se ochladilo a zejména tratě v lesích zůstaly mokré. Nedělní porci závěrečných šesti rychlostních zkoušek poznamenaly problémy posilovače řízení lídra soutěže Kopeckého, který přišel o nadějný náskok z předešlého dne a ztratil v RZ10 drahocenných 15 sekund. Všichni tři první jezdci na vozech Fabia Super 2000 – Kopecký, Loix, Hänninen - se tak záhy srovnaly v pár vteřinách. Skvělé časy zajížděl opět Andreas Mikkelsen a po vypadnutí Bouffiera bojoval o konečnou čtvrtou pozici s Neuvillem. Ve finiši za ním na páté pozici nakonec zaostal o šest sekund.

škoda zezadu SP_4659upr.jpg

Drama až do konce se odehrávalo mezi piloty továrních Fabií o první místo, kde rozhodovaly desetinky sekundy – souboj Kopeckého s Loixem o prvenství byl nervy drásajícím, ale férovým bojem o každý píď trati. Z celkového vítězství se po 15 RZ radoval v cíli přešťastný Jan Kopecký se spolujezdcem Petrem Starým. Druhý Freddy Loix ztratil pouhých 1.2 sekundy, třetí byl nakonec týmový kolega Hänninen – Škoda tak zopakovala loňský hattrick na Barumce a slaví letošní celkově druhý a v historii IRC již šestý.

Hlasy vítězů

Jan Kopecký
„Složili jsme reparát za loňskou Barumku. Na vítězství v IRC čekáme letos hodně dlouho a o to více si jej vážíme na domácí a konkurencí nabité soutěži. Téměř nemám slov, děkuji všem, Petrovi, týmu, fanouškům. Stále chceme bojovat o titul v IRC a toto byl velmi důležitý krok. Děkujeme fantastickým divákům, kulisa zde je nádherná.“

kopecký velkýupr.jpg

Freddy Loix
„Chtěli jsme samozřejmě vyhrát, neboť i my bojujeme o titul v IRC. Ale musíme sportovně pogratulovat Honzovi, jet ještě rychleji už bylo příliš riskantní, přesto jsme to zkoušeli až do konce.“

Juho Hänninen
„Barumka byla těžká tak jako vždy, výsledek je určitě dobrý pro vývoj šampionátu a perfektní pro celý tým. Auto fungovalo výtečně, gratuluji týmovým kolegům.“

Michal Hrabánek, šéf týmu ŠKODA Motorsport
„Musíme být a jsme strašně šťastní. Vítězství na domácí soutěži a kompletní podium je maximum, kterého můžeme dosáhnout, a lépe to skutečně dopadnout nemohlo. Děkuji celému týmu za perfektní práci během celé soutěže a všem posádkám Fabií za špičkové souboje a stoprocentní
výkon.“

Hodnocení šampionátu IRC po Barum Rally:

1. Hänninen 98 bodů, 2. Kopecký 95 bodů, 3. Loix 88 bodů

 

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Doporučujeme

Články odjinud