Dle prodejců jsou SUV u zákazníků populární díky vyššímu posezu za volantem, jednoduššímu nastupování, pocitu bezpeční za volantem a vizuálně většímu prostoru či robustnosti. Zdroj: Toyota ČR

Dle prodejců jsou SUV u zákazníků populární díky vyššímu posezu za volantem, jednoduššímu nastupování, pocitu bezpeční za volantem a vizuálně většímu prostoru či robustnosti. | Zdroj: Toyota ČR

Možnost vyrazit mimo zpevněné silnice zohledňuje při výběru vozu velké procento lidí, tudíž i na možnost pohonu 4x4 či větší světlou výšku zájemci prostě slyší. Zdroj: Toyota ČR

Možnost vyrazit mimo zpevněné silnice zohledňuje při výběru vozu velké procento lidí, tudíž i na možnost pohonu 4x4 či větší světlou výšku zájemci prostě slyší. | Zdroj: Toyota ČR

„Trendem je využívat jedno auto pro práci i pro volný čas. Český zákazník teď chce větší auto, se kterým ráno odveze děti do školy, auto využije následně i v práci, a odpoledne vyrazí s rodinou na chalupu nebo na výlet,“ uvedl manažer českého zastoupení Toyoty Petr Korecký. Informace přinesla ČTK. Zdroj: Toyota ČR

„Trendem je využívat jedno auto pro práci i pro volný čas. Český zákazník teď chce větší auto, se kterým ráno odveze děti do školy, auto využije následně i v práci, a odpoledne vyrazí s rodinou na chalupu nebo na výlet,“ uvedl manažer českého zastoupení Toyoty Petr Korecký. Informace přinesla ČTK. | Zdroj: Toyota ČR

Čísla zpracovaná Svazem dovozců automobilů (SDA) mluví jasně. I když trh nových automobilů v Česku zažívá pokles, podíl prodaných SUV se naopak stále zvyšuje. | Škoda Karoq Sportline Zdroj: Škoda

Čísla zpracovaná Svazem dovozců automobilů (SDA) mluví jasně. I když trh nových automobilů v Česku zažívá pokles, podíl prodaných SUV se naopak stále zvyšuje. | Škoda Karoq Sportline | Zdroj: Škoda

V celkových prodejích nových vozů v ČR se hlad po SUV za poslední tři roky zvýšil o deset procent. Nyní tak SUV zastávají 32% podíl mezi všemi prodanými auty u nás, což z nich dělá vůbec nejprodávanější kategorii. | Škoda Karoq Sportline Zdroj: Škoda

V celkových prodejích nových vozů v ČR se hlad po SUV za poslední tři roky zvýšil o deset procent. Nyní tak SUV zastávají 32% podíl mezi všemi prodanými auty u nás, což z nich dělá vůbec nejprodávanější kategorii. | Škoda Karoq Sportline | Zdroj: Škoda

Ve statistice prodejů od ledna do června 2019 se v kategorii vozů SUV prodalo na 47.439 aut. Meziročně je to sice o jedno procento méně, je ovšem nutné zohlednit celkový pokles trhu u o více jak 9 %. I přesto jsou ale SUV nejžádanější vozy u nás. | Škoda Karoq Sportline Zdroj: Škoda

Ve statistice prodejů od ledna do června 2019 se v kategorii vozů SUV prodalo na 47.439 aut. Meziročně je to sice o jedno procento méně, je ovšem nutné zohlednit celkový pokles trhu u o více jak 9 %. I přesto jsou ale SUV nejžádanější vozy u nás. | Škoda Karoq Sportline | Zdroj: Škoda

Není přitom překvapením, že vůbec nejprodávanějším SUV v Česku je nyní  Škoda Karoq . Do července letošního roku si ji pořídilo přes 6000 lidí... | Škoda Karoq Sportline Zdroj: Škoda

Není přitom překvapením, že vůbec nejprodávanějším SUV v Česku je nyní Škoda Karoq. Do července letošního roku si ji pořídilo přes 6000 lidí... | Škoda Karoq Sportline | Zdroj: Škoda

...a hned za Karoqem stojí  Kodiaq  s více než 4000 prodanými kusy. | Škoda Karoq Sportline Zdroj: Škoda

...a hned za Karoqem stojí Kodiaq s více než 4000 prodanými kusy. | Škoda Karoq Sportline | Zdroj: Škoda

Na třetím místě je dostupný pracant  Dacia Duster , u níž se prodeje blíží k hranici 4000 vozů. | Škoda Kodiaq RS Zdroj: Škoda

Na třetím místě je dostupný pracant Dacia Duster, u níž se prodeje blíží k hranici 4000 vozů. | Škoda Kodiaq RS | Zdroj: Škoda

Za SUV se ve statistikách objevuje nižší střední třída s 20% podílem na českém trhu. Malé vozy zastávají 16% podíl, kdežto dále níže se drží s podílem 13 % velkoprostorové vozy MPV. | Škoda Kodiaq RS Zdroj: Škoda

Za SUV se ve statistikách objevuje nižší střední třída s 20% podílem na českém trhu. Malé vozy zastávají 16% podíl, kdežto dále níže se drží s podílem 13 % velkoprostorové vozy MPV. | Škoda Kodiaq RS | Zdroj: Škoda

Dle prodejců jsou SUV u zákazníků populární díky vyššímu posezu za volantem, jednoduššímu nastupování, pocitu bezpeční za volantem a vizuálně většímu prostoru či robustnosti. | Škoda Kodiaq RS Zdroj: Škoda

Dle prodejců jsou SUV u zákazníků populární díky vyššímu posezu za volantem, jednoduššímu nastupování, pocitu bezpeční za volantem a vizuálně většímu prostoru či robustnosti. | Škoda Kodiaq RS | Zdroj: Škoda

Možnost vyrazit mimo zpevněné silnice zohledňuje při výběru vozu velké procento lidí, tudíž i na možnost pohonu 4x4 či větší světlou výšku zájemci prostě slyší. | Škoda Kodiaq RS Zdroj: Škoda

Možnost vyrazit mimo zpevněné silnice zohledňuje při výběru vozu velké procento lidí, tudíž i na možnost pohonu 4x4 či větší světlou výšku zájemci prostě slyší. | Škoda Kodiaq RS | Zdroj: Škoda

„Trendem je využívat jedno auto pro práci i pro volný čas. Český zákazník teď chce větší auto, se kterým ráno odveze děti do školy... | Škoda Kodiaq RS Zdroj: Škoda

„Trendem je využívat jedno auto pro práci i pro volný čas. Český zákazník teď chce větší auto, se kterým ráno odveze děti do školy... | Škoda Kodiaq RS | Zdroj: Škoda

...auto využije následně i v práci, a odpoledne vyrazí s rodinou na chalupu nebo na výlet,“ uvedl manažer českého zastoupení Toyoty Petr Korecký. Informace přinesla ČTK. | Dacia Duster Zdroj: Dacia

...auto využije následně i v práci, a odpoledne vyrazí s rodinou na chalupu nebo na výlet,“ uvedl manažer českého zastoupení Toyoty Petr Korecký. Informace přinesla ČTK. | Dacia Duster | Zdroj: Dacia

Dacia Duster Zdroj: Dacia

Dacia Duster | Zdroj: Dacia

Dacia Duster Zdroj: Dacia

Dacia Duster | Zdroj: Dacia

Dacia Duster Zdroj: Dacia

Dacia Duster | Zdroj: Dacia

Dacia Duster Zdroj: Dacia

Dacia Duster | Zdroj: Dacia

Možnost vyrazit mimo zpevněné silnice zohledňuje při výběru vozu velké procento lidí, tudíž i na možnost pohonu 4x4 či větší světlou výšku zájemci prostě slyší. Zdroj: Toyota ČR
„Trendem je využívat jedno auto pro práci i pro volný čas. Český zákazník teď chce větší auto, se kterým ráno odveze děti do školy, auto využije následně i v práci, a odpoledne vyrazí s rodinou na chalupu nebo na výlet,“ uvedl manažer českého zastoupení Toyoty Petr Korecký. Informace přinesla ČTK. Zdroj: Toyota ČR
Čísla zpracovaná Svazem dovozců automobilů (SDA) mluví jasně. I když trh nových automobilů v Česku zažívá pokles, podíl prodaných SUV se naopak stále zvyšuje. | Škoda Karoq Sportline Zdroj: Škoda
V celkových prodejích nových vozů v ČR se hlad po SUV za poslední tři roky zvýšil o deset procent. Nyní tak SUV zastávají 32% podíl mezi všemi prodanými auty u nás, což z nich dělá vůbec nejprodávanější kategorii. | Škoda Karoq Sportline Zdroj: Škoda
18
Fotogalerie

SUV jsou v Česku stále populárnější. Tipnete si, které se nejvíce prodává?

Koho by to překvapilo? Vozidla kategorie SUV jsou pořád oblíbenější a rovněž v České republice patří mezi nejprodávanější.

Čísla zpracovaná Svazem dovozců automobilů (SDA) mluví jasně. I když trh nových automobilů v Česku zažívá pokles, podíl prodaných SUV se naopak stále zvyšuje. V celkových prodejích nových vozů v ČR se hlad po SUV za poslední tři roky zvýšil o deset procent. Nyní tak SUV zastávají 32% podíl mezi všemi prodanými auty u nás, což z nich dělá vůbec nejprodávanější kategorii.

Ve statistice prodejů od ledna do června 2019 se v kategorii vozů SUV prodalo na 47.439 aut. Meziročně je to sice o jedno procento méně, je ovšem nutné zohlednit celkový pokles trhu u o více jak 9 %. I přesto jsou ale SUV nejžádanější vozy u nás. A automobilky samozřejmě na tuto poptávku odpovídají postupným rozšiřováním nabídek o nejrůznější velikosti a varianty SUV.

Není přitom překvapením, že vůbec nejprodávanějším SUV v Česku je nyní Škoda Karoq. Do července letošního roku si ji pořídilo přes 6000 lidí a hned za Karoqem stojí Kodiaq s více než 4000 prodanými kusy. Na třetím místě je dostupný pracant Dacia Duster, u níž se prodeje blíží k hranici 4000 vozů.

Za SUV se ve statistikách objevuje nižší střední třída s 20% podílem na českém trhu. Malé vozy zastávají 16% podíl, kdežto dále níže se drží s podílem 13 % velkoprostorové vozy MPV. Nutno ovšem podotknout, že do kategorie SUV zařazuje SDA rovněž terénní vozidla.

Dle prodejců jsou SUV u zákazníků populární díky vyššímu posezu za volantem, jednoduššímu nastupování, pocitu bezpeční za volantem a vizuálně většímu prostoru či robustnosti. Možnost vyrazit mimo zpevněné silnice zohledňuje při výběru vozu velké procento lidí, tudíž i na možnost pohonu 4x4 či větší světlou výšku zájemci prostě slyší.

„Trendem je využívat jedno auto pro práci i pro volný čas. Český zákazník teď chce větší auto, se kterým ráno odveze děti do školy, auto využije následně i v práci, a odpoledne vyrazí s rodinou na chalupu nebo na výlet,“ uvedl manažer českého zastoupení Toyoty Petr Korecký. Informace přinesla ČTK.

Dacia

Dacia je rumunská automobilka, která od roku patří do skupiny Renault. Byla založena v roce 1966 a už v té době s Renaultem spolupracovala.

V portfoliu Dacie jsou zejména vozy nižší cenové kategorie, například i terénní Dacia Duster, která v roce 2017 dostala již druhou generace.

Dacia LoganDacia Sandero • Dacia Duster • Dacia Lodgy • Dacia Dokker

Doporučujeme

Články odjinud