Se Škodou Octavia RS a Scout budeme celé dnešní dopoledne jezdit v okolí Mladé Boleslavi a vy nám můžete do diskuse pod tímto článkem napsat, co vás o nich zajímá. Vaše dotazy se budu snažit zohlednit v jízdních dojmech. | Škoda Octavia RS a Scout Foto: Škoda Auto

Se Škodou Octavia RS a Scout budeme celé dnešní dopoledne jezdit v okolí Mladé Boleslavi a vy nám můžete do diskuse pod tímto článkem napsat, co vás o nich zajímá. Vaše dotazy se budu snažit zohlednit v jízdních dojmech. | Škoda Octavia RS a Scout | Foto: Škoda Auto

Škody Octavia RS a Scout jsou u nás nabízeny s dvoulitrovými čtyřválci. Pro derivát RS Škoda připravila motor 2.0 TSI/180 kW, pohánějící výhradně přední kola skrze manuální i automatikou převodovku. | Škoda Octavia RS Foto: Škoda Auto

Škody Octavia RS a Scout jsou u nás nabízeny s dvoulitrovými čtyřválci. Pro derivát RS Škoda připravila motor 2.0 TSI/180 kW, pohánějící výhradně přední kola skrze manuální i automatikou převodovku. | Škoda Octavia RS | Foto: Škoda Auto

 Motor vychází z dvoulitru EA888 z minulé generace   eresa , prošel však úpravou ve vztahu ke zlepšení efektivitity. Benzinové ereso má vždy mezi předními koly elektronicky řízený diferenciál VAQ. | Škoda Octavia RS Foto: Škoda Auto

Motor vychází z dvoulitru EA888 z minulé generace eresa, prošel však úpravou ve vztahu ke zlepšení efektivitity. Benzinové ereso má vždy mezi předními koly elektronicky řízený diferenciál VAQ. | Škoda Octavia RS | Foto: Škoda Auto

V nabídce figuruje i dvoulitr TDI Evo s výkonem 147 kW, který pohání přední nebo všechna čtyři kola skrze sedmistupňovou převodovku DSG. | Škoda Octavia RS Foto: Škoda Auto

V nabídce figuruje i dvoulitr TDI Evo s výkonem 147 kW, který pohání přední nebo všechna čtyři kola skrze sedmistupňovou převodovku DSG. | Škoda Octavia RS | Foto: Škoda Auto

| Škoda Octavia RS Foto: Škoda Auto

| Škoda Octavia RS | Foto: Škoda Auto

| Škoda Octavia RS Foto: Škoda Auto

| Škoda Octavia RS | Foto: Škoda Auto

| Škoda Octavia RS Zdroj: Škoda Auto

| Škoda Octavia RS | Zdroj: Škoda Auto

| Škoda Octavia RS Zdroj: Škoda Auto

| Škoda Octavia RS | Zdroj: Škoda Auto

| Škoda Octavia RS Zdroj: Škoda Auto

| Škoda Octavia RS | Zdroj: Škoda Auto

Pro Škodu Octavia Scout jsou na českém trhu nabízeny tři dvoulitrové motory, všechny kombinované s převodovkou DSG a pohánějící všechna čtyři kola (verze s pohonem předních kol v Česku nekoupíte). | Škoda Octavia Scout Foto: Škoda Auto

Pro Škodu Octavia Scout jsou na českém trhu nabízeny tři dvoulitrové motory, všechny kombinované s převodovkou DSG a pohánějící všechna čtyři kola (verze s pohonem předních kol v Česku nekoupíte). | Škoda Octavia Scout | Foto: Škoda Auto

Benzinová verze má výkon 140 kW a točivý moment 320 N.m, nafťák 2.0 TDI Evo je dostupný s výkonem 110 kW a točivým momentem 360 N.m, a také ve vrcholném provedení se 147 kilowatty a 400 newtonmetry. | Škoda Octavia Scout Foto: Škoda Auto

Benzinová verze má výkon 140 kW a točivý moment 320 N.m, nafťák 2.0 TDI Evo je dostupný s výkonem 110 kW a točivým momentem 360 N.m, a také ve vrcholném provedení se 147 kilowatty a 400 newtonmetry. | Škoda Octavia Scout | Foto: Škoda Auto

Octavie RS a Scout s motorem 2.0 TDI Evo/147 kW a pohonem 4x4 utáhnou brzděný přívěs o hmotnosti až 2000 kg a mají i největší palivovou nádrž. | Škoda Octavia Scout Foto: Škoda Auto

Octavie RS a Scout s motorem 2.0 TDI Evo/147 kW a pohonem 4x4 utáhnou brzděný přívěs o hmotnosti až 2000 kg a mají i největší palivovou nádrž. | Škoda Octavia Scout | Foto: Škoda Auto

 Zatímco běžné octavie s předním pohonem pojmou 45 litrů  a ereso s předním pohonem 50 litrů paliva, do čtyřkolek natankujete až 55 litrů. | Škoda Octavia Scout Foto: Škoda Auto

Zatímco běžné octavie s předním pohonem pojmou 45 litrů a ereso s předním pohonem 50 litrů paliva, do čtyřkolek natankujete až 55 litrů. | Škoda Octavia Scout | Foto: Škoda Auto

Pohon všech kol zajišťuje šestá generace spojky Haldex, která je v porovnání s pátou generací zhruba o tři čtvrtě kila lehčí. | Škoda Octavia Scout Zdroj: Škoda

Pohon všech kol zajišťuje šestá generace spojky Haldex, která je v porovnání s pátou generací zhruba o tři čtvrtě kila lehčí. | Škoda Octavia Scout | Zdroj: Škoda

 | Škoda Octavia Scout Zdroj: Škoda

 | Škoda Octavia Scout | Zdroj: Škoda

 | Škoda Octavia Scout Zdroj: Škoda

 | Škoda Octavia Scout | Zdroj: Škoda

 | Škoda Octavia Scout Foto: Škoda Auto

 | Škoda Octavia Scout | Foto: Škoda Auto

 | Škoda Octavia Scout Foto: Škoda Auto

 | Škoda Octavia Scout | Foto: Škoda Auto

 | Škoda Octavia Scout Foto: Škoda Auto

 | Škoda Octavia Scout | Foto: Škoda Auto

 | Škoda Octavia Scout Foto: Škoda Auto

 | Škoda Octavia Scout | Foto: Škoda Auto

 | Škoda Octavia Scout Foto: Škoda Auto

 | Škoda Octavia Scout | Foto: Škoda Auto

Škody Octavia RS a Scout jsou u nás nabízeny s dvoulitrovými čtyřválci. Pro derivát RS Škoda připravila motor 2.0 TSI/180 kW, pohánějící výhradně přední kola skrze manuální i automatikou převodovku. | Škoda Octavia RS Foto: Škoda Auto
 Motor vychází z dvoulitru EA888 z minulé generace   eresa , prošel však úpravou ve vztahu ke zlepšení efektivitity. Benzinové ereso má vždy mezi předními koly elektronicky řízený diferenciál VAQ. | Škoda Octavia RS Foto: Škoda Auto
V nabídce figuruje i dvoulitr TDI Evo s výkonem 147 kW, který pohání přední nebo všechna čtyři kola skrze sedmistupňovou převodovku DSG. | Škoda Octavia RS Foto: Škoda Auto
| Škoda Octavia RS Foto: Škoda Auto
21
Fotogalerie

Testujeme novou Škodu Octavia RS a Scout! Ptejte se, co vás zajímá

Čeká nás jedno z posledních prvních svezení letošního roku. V okolí Mladé Boleslavi dnes zkoušíme Škodu Octavia RS s klasickými spalovacími motory i dobrodružně laděný derivát Scout. Pište nám do diskuse pod tento článek, co vás o těchto vozech zajímá!

Čtvrtá generace Škody Octavia se světu představila už před více než rokem, k završení nabídky však oficiálně dochází s koncem roku 2020. Škoda nejdříve zákazníkům nabídla pouze ty verze, u nichž předpokládala největší zájem a deriváty klasicky přišly až o něco později.

Zatímco sportovněji laděnou Octavii RS iV s plug-in hybridním ústrojím jsme již stihli krátce vyzkoušet na jedné z posledních mezinárodních prezentací letošního roku (další plánované akce padly kvůli druhé vlně pandemie koronaviru), na verze s ryze spalovacími motory dochází až nyní. Dobrodružněji laděný Scout jsme zatím dokonce viděli pouze staticky.

Po dnešku už budeme mít jasno, jak novinky pro zákazníky, kteří nestojí o plug-in hybridní ústrojí, vlastně jezdí, kvůli embargu vám však budeme moci přinést první jízdní dojmy až v druhé polovině tohoto týdne. Se Škodou Octavia RS a Scout budeme celé dnešní dopoledne jezdit v okolí Mladé Boleslavi a vy nám můžete do diskuse pod tímto článkem napsat, co vás o nich zajímá. Vaše dotazy se budu snažit zohlednit v jízdních dojmech.

Škody Octavia RS a Scout jsou u nás nabízeny s dvoulitrovými čtyřválci. Pro derivát RS Škoda připravila motor 2.0 TSI/180 kW, pohánějící výhradně přední kola skrze manuální i automatikou převodovku. Motor vychází z dvoulitru EA888 z minulé generace eresa, prošel však úpravou ve vztahu ke zlepšení efektivitity. Benzinové ereso má vždy mezi předními koly elektronicky řízený diferenciál VAQ. V nabídce figuruje i dvoulitr TDI Evo s výkonem 147 kW, který pohání přední nebo všechna čtyři kola skrze sedmistupňovou převodovku DSG.

Škoda Octavia RS: Základní technickí data a české ceny
Motor 2.0 TSI 2.0 TSI 2.0 TDI 2.0 TDI 4x4
Zdvihový objem [cm3] 1984 1984 1968 1968
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 180/- 180/- 147/- 147/-
Točivý moment [N.m/min]  370/- 370/- 400/- 400/-
Převodovka 6M 7A 7A 7A
Max. rychlost [km/h] 250 250 249 (245) 243 (238)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 6,8 6,7 7,4 6,8
Základní cena [Kč] 889.900
939.900
899.900 954.900
Údaje v závodkách platí pro kombi, za kombi se připlácí 40.000 Kč

Pro Škodu Octavia Scout (tradičně jen s karoserií kombi) jsou na českém trhu nabízeny tři dvoulitrové motory, všechny kombinované s převodovkou DSG a pohánějící všechna čtyři kola (verze s pohonem předních kol v Česku nekoupíte). Benzinová verze má výkon 140 kW a točivý moment 320 N.m, nafťák 2.0 TDI Evo je dostupný s výkonem 110 kW a točivým momentem 360 N.m, a také ve vrcholném provedení se 147 kilowatty a 400 newtonmetry.

Octavie RS a Scout s motorem 2.0 TDI Evo/147 kW a pohonem 4x4 utáhnou brzděný přívěs o hmotnosti až 2000 kg a mají i největší palivovou nádrž. Zatímco běžné octavie s předním pohonem pojmou 45 litrů a ereso s předním pohonem 50 litrů paliva, do čtyřkolek natankujete až 55 litrů. Pohon všech kol zajišťuje šestá generace spojky Haldex, která je v porovnání s pátou generací zhruba o tři čtvrtě kila lehčí.

Škoda Octavia Scout: Základní technická data a české ceny
Motor 2.0 TSI 4x4 2.0 TDI 4x4 2.0 TDI 4x4
Zdvihový objem [cm3] 1968 1968 1968
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 140/- 110/- 147/-
Točivý moment [N.m/min]  320/- 360/- 400/-
Převodovka 7A 7A 7A
Max. rychlost [km/h] neudáno 211 230
Zrychlení 0-100 km/h [s] neudáno 8,7 6,8
Základní cena [Kč] neudáno neudáno 926.900

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Doporučujeme

Články odjinud