| Chevrolet Camaro 2019

| Chevrolet Camaro 2019

 | Chevrolet Camaro 2019

| Chevrolet Camaro 2019

 | Chevrolet Camaro 2019

| Chevrolet Camaro 2019

 | Chevrolet Camaro 2019

| Chevrolet Camaro 2019

 | Chevrolet Camaro 2019

| Chevrolet Camaro 2019

 | Chevrolet Camaro 2019

| Chevrolet Camaro 2019

 | Chevrolet Camaro 2019

| Chevrolet Camaro 2019

 | Chevrolet Camaro 2019

| Chevrolet Camaro 2019

 | Chevrolet Camaro 2019

| Chevrolet Camaro 2019

 | Chevrolet Camaro 2019

| Chevrolet Camaro 2019

 | Chevrolet Camaro 2019

| Chevrolet Camaro 2019

 | Chevrolet Camaro 2019
 | Chevrolet Camaro 2019
 | Chevrolet Camaro 2019
 | Chevrolet Camaro 2019
11
Fotogalerie

Chevrolet Camaro má po faceliftu. Čtyřválec dostal okruhový balíček

Camaro je v automobilovém světě symbolem amerických svalů. Provedení pro rok 2019 dostalo motor 2.0 Turbo v kombinaci s okruhovým balíčkem 1LE.

Když přišla na trh současná generace Fordu Mustang, řada fanoušků ohrnovala nos nad čtyřválcem EcoBoost s výkonem přes 300 koní. Nebylo proč. Jednak v nabídce figuroval také pětilitrový osmiválec, ale čtyřválec se v nabídce legendárního amerického sporťáku objevoval už v minulosti. Stejně tak zřejmě fanoušci ohrnovali nos nad současným Chevroletem Camaro, i v jeho případě se však hodí krátká sonda do minulosti.

První generace Camara, uvedená v druhé polovině šedesátých let jako odpověď Chevroletu na úspěšný Ford Mustang, byla osázena celou paletou šesti- a osmiválcových agregátů, což bylo na tu dobu velmi v pořádku. Ani druhá generace na tom nebyla jinak, navzdory ropné krizi v sedmdesátých letech, třetí vydání už ale znamenalo revoluci. Poprvé se v nabídce objevil čtyřválec o objemu 2,5 litru, a rozhodně to nebylo naposled.

Čtyřválec v současné, v pořadí již šesté generaci (vyrábí se od roku 2015) měl dokonce o půl litru menší objem. Historie se tedy opakuje, jenom to obchodní označení EcoTec, které se používalo také u v Evropě prodávaných Opelů, mi k legendě jménem Camaro nějak nesedělo.

Současná generace právě prodělala modernizaci. V rámci novinek pro modelový rok 2019, které zahrnují i změnu tvarů přední a zadní části či nová 20palcová kola, dostal i základní motor okruhový balíčkek 1LE. Čtyřválec poskytuje 205 kW a 400 N.m, navzdory stejným parametrům je ale úplně nový, a poprvé se připojuje k verzím V6, SS (nově s desetistupňovým automatem) a ZL1, které balíčkem 1LE disponovaly už dříve. A co víc, je kombinován se šestistupňovým manuálem!

Součástí balíčku 1LE jsou přední a zadní stabilizátory s větším průměrem, speciálně naladěné tlumiče, tužší uložení náprav, které lépe odolává silám působícím na vůz v zatáčkách, brzdy Brembo či volič jízdních režimů s módy Sport, Track a Competition. Kola jsou 20palcová, a sice s pneumatikami o rozměru 245/40 R20 vpředu a 275/35 R20 vzadu. Chevrolet se také chlubí rozložením hmotnosti mezi nápravy - je prý téměř rovnoměrné.

Chevrolet

Chevrolet byl založen v roce 1911 v Detroitu. Od roku 1918 je součástí skupiny General Motors, kde byl v pozici konkurenta Fordu T.

V Evropě se pod značkou Chevrolet prodávají především vozy Daewoo. Značky Corvette a Cadillac jsou distribuovány odděleně.

Chevrolet Spark • Chevrolet Aveo • Chevrolet Cruze • Chevrolet Malibu • Chevrolet Trax

Doporučujeme

Články odjinud