Dieselový Land Crusier a Hilux budou od příštího roku kompatibilní s naftou HVO. Ta má samé výhody, v ČR si ji ale zatím neužijeme.
Od prvního kvartálu příštího roku budou moci terénní Land Cruisery a Hiluxy pro západoevropské zákazníky oficiálně spalovat HVO, tedy hydrogenované rostlinné oleje. Základní surovinou této „nafty“ jsou odpadní materiály typu použitého stolního oleje, zbytků ze zemědělství a podobných věcí. Po reakci s vodíkem u nich dojde k přeměně na uhlovodíkové řetězce. Výsledkem je palivo s přibližně o 30 procent vyšším cetanovým číslem, nízkým obsahem kovů a síry, s plochou destilační křivkou a vysokou výhřevností.
HVO je řidší než klasická nafta, Toyota proto u svých vozů upravila vstřikování pro využití většího množství paliva. Zákazník po tankování nemusí nic zapínat či přepínat, Hilux nebo Land Cruiser vše zařídí automaticky. Kromě ekologické stránky věci a výše popsaných výhod HVO se řidiči mohou těšit i na lehce vyšší výkon.
V Evropě je nyní k tisícovce čerpacích stanic, nabízejících hydrogenovaný rostlinný olej – hlavně v severských a pobaltských státech, u nás se přidával do některých druhů nafty, ale v čisté formě jej zde zatím nekoupíte.