Mladoboleslavská automobilka začne novou motorizaci fabie nabízet po její premiéře na ženevském autosalonu.
Éra motoru 1,2 TSI končí také v modelu Škoda Fabia. Čtyřválcový agregát se nabízel ve dvou výkonových verzích - 66 kW (90 koní¨) a 81 kW (110 koní).
Nyní se mladoboleslavské továrně začne pod kapotu tohoto vozu montovat přeplňovaný tříválec se zdvihovým objemem válců 1,0 litru.
Škoda tento downsizing odůvodňuje lepšími parametry tříválce, v porovnání se stávající motorizací. Už v méně výkonné variantě totiž 1,0 TSI poskytuje 70 kW (+ 4 kW v porovnání s motorem 1,2 TSI), silnější verze má sice stále stejný výkon (81 kW), ale o citelných 25 Nm až na hodnotu 200 Nm u ní narostl maximální točivý moment.
Dalším bonusem pro zákazníky má být podle Škody nižší spotřeba až o šest procent. Konkrétně u verze 70 kW má být kombinovaná spotřeba 4,3 litru na sto kilometrů, což je o tři decilitry méně než u 1,2 TSI (66 kW). U silnější varianty má být úspora paliva každých sto kilometrů 0,1 litru.
To je samozřejmě zčásti způsobeno i nižší hmotností tohoto motoru. Rozdíl oproti TSI je deset kilogramů.
Škoda také pro fabii začíná nově nabízet službu Care Connect, což je vlastně tlačítko tísňového volání při nehodě nebo při poruše. Auto si také při nehodě, při níž byly aktivovány airbagy, umí zavolat o pomoc samo. Navíc si pomocí aplikace lze na chytrém telefonu ověřit, jaký je stav paliva u zaparkovaného vozu, zda jsou zamčené dveře a uzavřená okna, a lze zjistit i jeho polohu.
Cenu nových verzí zatím Škoda neprozradila.
Obsáhlou fotogalerii snímků auta, včetně jeho technických údajů, najdete zde: