Centrum dopravního výzkumu vytvořilo online katalog oblastí pro testování autonomních vozidel v běžném provozu. Ten je dostupný po registraci na  tomto webu . Foto: Centrum dopravního výzkumu

Centrum dopravního výzkumu vytvořilo online katalog oblastí pro testování autonomních vozidel v běžném provozu. Ten je dostupný po registraci na tomto webu. | Foto: Centrum dopravního výzkumu

V současné době se v Česku nacházejí dvě takovéto oblasti: jedna na Moravě a Slezku a druhá v Čechách. Celková délka všech komunikací – které procházejí například Prahou či Zlínem – činí více než 1000 kilometrů, resp. přes 2000 kilometrů v obou směrech. Foto: Centrum dopravního výzkumu

V současné době se v Česku nacházejí dvě takovéto oblasti: jedna na Moravě a Slezku a druhá v Čechách. Celková délka všech komunikací – které procházejí například Prahou či Zlínem – činí více než 1000 kilometrů, resp. přes 2000 kilometrů v obou směrech. | Foto: Centrum dopravního výzkumu

Katalog, který vznikl na popud Ministerstva dopravy, podle  tiskové zprávy  představuje světový unikát. Svým uživatelům totiž poskytuje detailní informace o konkrétních úsecích české silniční sítě. Foto: Centrum dopravního výzkumu

Katalog, který vznikl na popud Ministerstva dopravy, podle tiskové zprávy představuje světový unikát. Svým uživatelům totiž poskytuje detailní informace o konkrétních úsecích české silniční sítě. | Foto: Centrum dopravního výzkumu

„Díky tomu si bude možné prohlédnout úseky Katalogu virtuálně předtím, než proběhne reálné testování, takže samotné zkušební jízdy lze uskutečnit maximálně efektivně a se znalostí veškerých podmínek souvisejících s dopravní infrastrukturou,“ konstatovala Veronika Valentová, ředitelka Divize dopravního inženýrství, bezpečnosti a strategií Centra dopravního výzkumu. Foto: Centrum dopravního výzkumu

„Díky tomu si bude možné prohlédnout úseky Katalogu virtuálně předtím, než proběhne reálné testování, takže samotné zkušební jízdy lze uskutečnit maximálně efektivně a se znalostí veškerých podmínek souvisejících s dopravní infrastrukturou,“ konstatovala Veronika Valentová, ředitelka Divize dopravního inženýrství, bezpečnosti a strategií Centra dopravního výzkumu. | Foto: Centrum dopravního výzkumu

Uživatelé mohou snadno filtrovat různé zájmové sekce a to jak pomocí předdefinovaných balíčků zohledňujíc typ testování, tak pomocí vyhledávání prostřednictvím personalizované volby vlastních parametrů. Foto: Centrum dopravního výzkumu

Uživatelé mohou snadno filtrovat různé zájmové sekce a to jak pomocí předdefinovaných balíčků zohledňujíc typ testování, tak pomocí vyhledávání prostřednictvím personalizované volby vlastních parametrů. | Foto: Centrum dopravního výzkumu

K dispozici jsou například videozáznamy jízd jednotlivými sekcemi či veškeré relevantní informace typu pokrytí úseku různými typy bezdrátových sítí, průběh nadmořské výšky a index nehodovosti. Spoluautor aplikace Marek Vanžura se proto domnívá, že jde o velmi přínosný nástroj, který významně ulehčí, zjednoduší i zlevní testování v reálném provozu. Foto: Audi

K dispozici jsou například videozáznamy jízd jednotlivými sekcemi či veškeré relevantní informace typu pokrytí úseku různými typy bezdrátových sítí, průběh nadmořské výšky a index nehodovosti. Spoluautor aplikace Marek Vanžura se proto domnívá, že jde o velmi přínosný nástroj, který významně ulehčí, zjednoduší i zlevní testování v reálném provozu. | Foto: Audi

Koncept autonomního Audi A7 Foto: Audi

Koncept autonomního Audi A7 | Foto: Audi

Koncept autonomního Audi A7 Foto: Audi

Koncept autonomního Audi A7 | Foto: Audi

Koncept autonomního Audi A7 Foto: Audi

Koncept autonomního Audi A7 | Foto: Audi

Koncept autonomního Audi A7 Foto: Audi

Koncept autonomního Audi A7 | Foto: Audi

Koncept autonomního Audi A7 Foto: Audi

Koncept autonomního Audi A7 | Foto: Audi

Koncept autonomního Audi A7 Foto: Audi

Koncept autonomního Audi A7 | Foto: Audi

Koncept autonomního Audi A7 Foto: Audi

Koncept autonomního Audi A7 | Foto: Audi

Koncept autonomního Audi A7 Foto: Audi

Koncept autonomního Audi A7 | Foto: Audi

Koncept autonomního Audi A7 Foto: Audi

Koncept autonomního Audi A7 | Foto: Audi

Koncept autonomního Audi A7 Foto: Audi

Koncept autonomního Audi A7 | Foto: Audi

Koncept autonomního Audi A7 Foto: Audi

Koncept autonomního Audi A7 | Foto: Audi

V současné době se v Česku nacházejí dvě takovéto oblasti: jedna na Moravě a Slezku a druhá v Čechách. Celková délka všech komunikací – které procházejí například Prahou či Zlínem – činí více než 1000 kilometrů, resp. přes 2000 kilometrů v obou směrech. Foto: Centrum dopravního výzkumu
Katalog, který vznikl na popud Ministerstva dopravy, podle  tiskové zprávy  představuje světový unikát. Svým uživatelům totiž poskytuje detailní informace o konkrétních úsecích české silniční sítě. Foto: Centrum dopravního výzkumu
„Díky tomu si bude možné prohlédnout úseky Katalogu virtuálně předtím, než proběhne reálné testování, takže samotné zkušební jízdy lze uskutečnit maximálně efektivně a se znalostí veškerých podmínek souvisejících s dopravní infrastrukturou,“ konstatovala Veronika Valentová, ředitelka Divize dopravního inženýrství, bezpečnosti a strategií Centra dopravního výzkumu. Foto: Centrum dopravního výzkumu
Uživatelé mohou snadno filtrovat různé zájmové sekce a to jak pomocí předdefinovaných balíčků zohledňujíc typ testování, tak pomocí vyhledávání prostřednictvím personalizované volby vlastních parametrů. Foto: Centrum dopravního výzkumu
17
Fotogalerie

Autonomní vozy se testují také v Česku. Katalog tras je údajně světový unikát

Vývoj systémů, díky kterým jednou auta zvládnou autonomní jízdu, pokračuje. V online katalogu Centra dopravního výzkumu si můžete prohlédnout trasy pro testování autonomních vozů v běžném provozu.

Centrum dopravního výzkumu vytvořilo online katalog oblastí pro testování autonomních vozidel v běžném provozu. Ten je dostupný po registraci na tomto webu.

V současné době se v Česku nacházejí dvě takovéto oblasti: jedna na Moravě a Slezku a druhá v Čechách. Celková délka všech komunikací – které procházejí například Prahou či Zlínem – činí více než 1000 kilometrů, resp. přes 2000 kilometrů v obou směrech.

Katalog, který vznikl na popud Ministerstva dopravy, podle tiskové zprávy představuje světový unikát. Svým uživatelům totiž poskytuje detailní informace o konkrétních úsecích české silniční sítě.

Jednoduché filtrování zájmových sekcí

„Díky tomu si bude možné prohlédnout úseky Katalogu virtuálně předtím, než proběhne reálné testování, takže samotné zkušební jízdy lze uskutečnit maximálně efektivně a se znalostí veškerých podmínek souvisejících s dopravní infrastrukturou,“ konstatovala Veronika Valentová, ředitelka Divize dopravního inženýrství, bezpečnosti a strategií Centra dopravního výzkumu.

Uživatelé mohou snadno filtrovat různé zájmové sekce a to jak pomocí předdefinovaných balíčků zohledňujíc typ testování, tak pomocí vyhledávání prostřednictvím personalizované volby vlastních parametrů.

K dispozici jsou například videozáznamy jízd jednotlivými sekcemi či veškeré relevantní informace typu pokrytí úseku různými typy bezdrátových sítí, průběh nadmořské výšky a index nehodovosti. Spoluautor aplikace Marek Vanžura se proto domnívá, že jde o velmi přínosný nástroj, který významně ulehčí, zjednoduší i zlevní testování v reálném provozu.

Článek připravila redakce VTM.cz

Doporučujeme

Články odjinud