Koncept Opel GT X Experimental Opel

Koncept Opel GT X Experimental | Opel

Koncept Opel GT X Experimental Opel

Koncept Opel GT X Experimental | Opel

Koncept Opel GT X Experimental Opel

Koncept Opel GT X Experimental | Opel

Koncept Opel GT X Experimental Opel

Koncept Opel GT X Experimental | Opel

Koncept Opel GT X Experimental Opel

Koncept Opel GT X Experimental | Opel

Koncept Opel GT X Experimental Opel

Koncept Opel GT X Experimental | Opel

Koncept Opel GT X Experimental Opel

Koncept Opel GT X Experimental | Opel

Koncept Opel GT X Experimental Opel

Koncept Opel GT X Experimental | Opel

Koncept Opel GT X Experimental Opel

Koncept Opel GT X Experimental | Opel

Koncept Opel GT X Experimental Opel

Koncept Opel GT X Experimental | Opel

Koncept Opel GT X Experimental Opel

Koncept Opel GT X Experimental | Opel

Koncept Opel GT X Experimental Opel

Koncept Opel GT X Experimental | Opel

Koncept Opel GT X Experimental Opel

Koncept Opel GT X Experimental | Opel

Koncept Opel GT X Experimental Opel
Koncept Opel GT X Experimental Opel
Koncept Opel GT X Experimental Opel
Koncept Opel GT X Experimental Opel
13
Fotogalerie

Opel ukázal svou vizi budoucnosti. Jinak to ani dopadnout nemohlo

Po řadě upoutávek Opel konečně odhaluje svůj koncept GT X Experimental. Elektrický crossover ukazuje budoucí směřování značky jak po stránce designu, tak technologií.

Nový koncept GT X Experimental je pro současné působení Opelu i jistým milníkem, označuje totiž sebevědomý restart značky pod křídly francouzské skupiny PSA (Peugeot, Citroën, DS), kterou je německá automobilka součástí od minulého roku.

Především ale vůz uvádí nový designový jazyk pro budoucí modely Opelu. Stylový crossover tak například vyniká poměrně jednoduchou maskou, do níž zapadají štíhlé zalomené LED světlomety, podsvícené logo automobilky a černé pozadí s hliníkovým ohraničením, představujícím tradiční masku chladiče.

Z profilu koncept zaujme bezrámovými dveřmi, které se otevírají proti sobě. Střešní linii pak zvýrazňuje svítivě žlutý panel karoserie, táhnoucí se od kapoty až k zadnímu sloupku. Vzadu se znovu objevují zalomené LED svítilny umístěné do výrazného převisu.  

Interiér se drží na vlně prostých řešení. Palubní desce zcela chybí středový panel a přístrojovou desku a infotainment systém zastává jediný širokoúhlý displej. Výrazná je absence skoro jakýchkoliv tlačítek či dotykových ploch. Opel tvrdí, že vůz používá částečně autonomní technologie.

O technice nevíme příliš moc. Koncept má spoléhat na velice lehkou platformu a elektromotor s blíže neurčeným výkonem pohánějící přední kola. Ani kapacitu baterie Opel neuvádí, ačkoliv dřívější upoutávky odhalily dojezd přes 475 kilometrů. Model je prý možné nabíjet i skrze bezdrátovou indukční nabíječku. V případě designové studie jsou však tyto informace často pouhou teorií.

S elektrickými a rovněž hybridními vozy má každopádně Opel velké plány. Do roku 2020 by chtěl totiž výrobce nabízet čtyři elektrifikované řady modelů včetně třeba hybridního Grandlandu X a nové Corsy. O další čtyři roky později už chce v Evropě poskytovat všechny modely s možností elektrifikovaného pohonu, ať už ve formě hybridů nebo elektromobilů.

Nového designového jazyku konceptu GT X Experimental se na produkčních modelech nicméně dočkáme až za pár let. Sama automobilka označuje koncept jako představu Opelu pro rok 2025. Není však vyloučeno, že by se některé prvky vozu nedostaly na chystané novinky ještě dříve. V souvislosti se mluví třeba o nové Astře, která dorazí po roce 2020.

Opel

Němec Adam Opel založil svou společnost už v roce 1862. Od roku 1899 v ní začal vyrábet automobily a v roce 1914 se stal největším německým výrobcem.

V letech 1929–1931 se vlastníkem Opelu stal General Motors. Od roku 2017 byl Opel dceřinou společností koncernu Groupe PSA, od roku 2021 patří do skupiny Stellantis.

Opel Astra • Opel Corsa • Opel Crossland X • Opel Grandland X • Opel Mokka • Opel Zafira • Opel Combo • Insignia Country Tourer • Insignia GSi

Doporučujeme

Články odjinud