V pondělí 1. ledna letošního roku vzplanula nákladní loď Sincerity Ace na trase z Japonska na Havaj. Na palubě bylo kromě 21 členů posádky i 3500 vozů.
Z jednadvaceti členů posádky bylo 16 evakuováno, po jednom vyhlásila pobřežní hlídka pátrání, které probíhá v okruhu 10.800 kilometrů, a čtyři členové posádky na výzvu záchranné lodi nereagovali. Příčina požáru dosud není známa. Podle informací Automotive News bylo na palubě 3500 osobních aut, z toho většina značky Nissan.
Loď mířila na Havaj, odkud měla pokračovat do několika přístavů v USA. Podle posledních informací bloudí hořící loď Pacifikem, zhruba 2900 kilometrů severozápadně od havajského ostrova Oahu. V případě, že se někdo z přeživších ještě ozve, může jeho záchrana trvat i několik dní.
Mluvčí automobilky Nissan potvrdil, že jejich vozy na palubě skutečně jsou. V současné době ale nemají informace o tom, v jakém jsou stavu. Prioritní jsou nyní životy členů posádky. Pátrání zhoršují záchranářům i šestimetrové vlny.
Dvě stě metrů dlouhá loď byla postavena v roce 2009 japonskou společností Shoei Kisen a jejím účelem je zaoceánská přeprava automobilů. Společnost vlastní plavidlo pod panamskou vlajkou. Podle mluvčího byla nákladní loď ještě včera v plamenech. Pobřežní hlídka vyslala k lodi takzvané Tugboats, což jsou lodě se vzduchovými polštáři, které mohou odtáhnout či odtlačit ztracená a poškozená plavidla na moři zpět k přístavu. Dorazí během několika dní.
Nejde však o první námořní neštěstí při přepravě automobilů. V roce 2006 ztratila nákladní loď automobilky Mazda na trase z Japonska do Severní Ameriky kontrolu nad ovládáním a musela být odtáhnuta na aljašské ostrovy, kde byla následně opravena. Na palubě bylo 4700 vozů.