Ford pokračuje v upravování své modelové nabídky v Evropě. Na hrobníkově lopatě se tak dále objevuje maličké Ka+.
Nabídku Fordu v Evropě opustí další model. V rámci snižování nákladů evropské divize Fordu a celkové reorganizace společnosti po celém světě tedy přestane automobilka nabízet rovněž kompaktní Ka+, a to v jeho standardní i robustnější variantě Active se zvýšeným podvozkem a ochrannými plasty na karoserii.
Ka+ je dalším modelem Fordu, který v posledních letech vykazoval stále nižší prodeje, což lze připsat i celkovému poklesu zájmu o segment městských miniaut, s nímž dnes bojují i další automobilky. Pětidveřové a tedy praktičtější Ka+ začal Ford v roce 2016 nabízet, aby nahradil stále méně oblíbené třídveřové Ka, jehož nabídku automobilka ukončila již dříve.
Nejmenší Ford v portfoliu evropské divize značky má tedy oficiálně zahynout letos v září, kdy budou zastaveny dodávky nových vozů. Jedním z dalších důvodů ukončení prodeje jsou i nadcházející emisní normy pro rok 2020, jimž by technika Ka+ již nevyhovovala a Ford by ji musel modernizovat.
Ka+ se tedy zařadí k dalším modelům, jichž se Ford rychle zbavuje. Letos v červnu ukončil výrobu menších MPV C-Max a Grand C-Max, dříve vyškrtl také B-Max a nedávno se objevily informace, že loučit se budou také větší Galaxy a S-Max. Ani nového Mondea se přitom nemáme dočkat, jelikož to chce Ford nahradit dalším crossoverem.
A na crossovery a SUV se chce automobilka ve své nové etapě zaměřit opravdu silně – důkazem je nová Puma, Kuga či příchod evropské verze Exploreru, které mají do roku 2020 doplnit hned tři modely této kategorie. Už se například mluvilo o nástupci malého EcoSportu, jenž má stát na základě současné Fiesty.