Porsche 911 generace 991 prošlo faceliftem.

Porsche 911 generace 991 prošlo faceliftem.

Změny jsou pouze kosmetické, týkají se hlavně motorů.

Změny jsou pouze kosmetické, týkají se hlavně motorů.

Nyní najdete i v základní řadě přeplňovaný motor.

Nyní najdete i v základní řadě přeplňovaný motor.

Downsizing i pro 911. Tři litry objemu a papírově nižší spotřeba.

Downsizing i pro 911. Tři litry objemu a papírově nižší spotřeba.

Facelift se dotkl i kabrioletu.

Facelift se dotkl i kabrioletu.

Nebojte, o manuální převodovku Porsche 911 nepřišlo.

Nebojte, o manuální převodovku Porsche 911 nepřišlo.

Vzadu jsou širší blatníky a nechybí tradiční aktivní spoiler.

Vzadu jsou širší blatníky a nechybí tradiční aktivní spoiler.

Přeplňování si vyžádalo zásadní úpravu motorového prostoru kvůli chlazení a přísunu vzduchu.

Přeplňování si vyžádalo zásadní úpravu motorového prostoru kvůli chlazení a přísunu vzduchu.

Carrera S s převodovkou PDK umí stovku za 3,9 sekundy a rozjede se na 308 km/h.

Carrera S s převodovkou PDK umí stovku za 3,9 sekundy a rozjede se na 308 km/h.

Spotřeba spadla až o litr. Základní údaj činí 7,4 litru na 100 km.

Spotřeba spadla až o litr. Základní údaj činí 7,4 litru na 100 km.

Říká se, že Porsche později nabídne model GT s klasickým atmosférickým motorem v limitované edici.

Říká se, že Porsche později nabídne model GT s klasickým atmosférickým motorem v limitované edici.

Změny jsou pouze kosmetické, týkají se hlavně motorů.
Nyní najdete i v základní řadě přeplňovaný motor.
Downsizing i pro 911. Tři litry objemu a papírově nižší spotřeba.
Facelift se dotkl i kabrioletu.
11
Fotogalerie

Porsche 911 prošlo downsizingem. Teď má turbo i běžný model

Porsche 911 podlehlo ekologické lobby a přešlo na malé přeplňované motory. Ale zase se může pochlubit o litr nižší spotřebou.

Porsche nás naštěstí na tuto událost psychicky připravovalo už dopředu, ale stejně se fanoušek tradičních sportovních vozů s motorem na „té špatné straně“ nemůže ubránit jistému zklamání při pohledu na faceliftovanou ikonickou 911.

porsche (4).jpgporsche (5).jpgporsche (9).jpg
Změny na designu jsou velmi kosmetické a na první pohled obtížně rozeznatelné. Důležité věci se totiž dějí vzadu pod víkem motoru. Nově jsou tu přeplňované jednotky

Nejde o design, ten je jistě v pořádku, ale o motor. Jak už bylo avizováno dopředu, i běžný model Porsche 911 přešel na přeplňování a downsizing. Zůstal naštěstí plochý šestiválec, ale má teď objem 3,0 litru. Vzduch už nesaje běžnou cestou, ale tlačí ho do něj dvě turbodmychadla.

Nemění se označení, opět si koupíte model Carrera a Carrera S. V obou případech se výkon zvýšil o 20 koní proti stávajícím atmosférickým motorům. Větší rozdíl bude znát v točivém momentu, který je vyšší o 60 Nm a především je jeho vrchol k dispozici od 1700 ot./min. až po 5000 ot./min.

porsche (3).jpgporsche (6).jpgporsche (7).jpg
Facelift a downsizing se týká celé běžné modelové řady, tedy i kabrioletu. Na modernizaci modelů GTS se teprve čeká. O manuál 911 nepřišla

Porsche 911 Carrera tak nabídne 370 koní a 450 Nm, Carrera S 420 koní a 500 Nm. Spotřeba se pohybuje od 7,4 litru na 100 km pro Carreru Coupé po 7,8 litru na 100 km pro Carreru S Cabrio.

Zrychlení na stovku nyní trvá základnímu modelu s převodovkou PDK 4,2 sekundy, Carrera S to umí už za 3,9 sekundy. Maximální rychlost je nově 295 km/h, respektive 308 km/h pro model S. A ani o otáčky motor nepřijde. Omezovač zasáhne v 7500 ot./min. a Porsche slibuje typický zvuk nezaměnitelný s ničím jiným.

porsche (2).jpgporsche (11).jpgporsche (8).jpg
Zadní blatníky jsou širší, stejně tak zadní kola. Přeplňované motory si vyžádaly úpravu chlazení a proudění vzduchu. Papírová úspora paliva není moc výrazná

V tiskové zprávě se sice nepíše o manuální převodovce, ale ta modelu 911 zůstane. PDK bude nadále za příplatek, stejně tak nové bezpečnostní a asistenční systémy. Zajímavostí je, že aktivní podvozek PASM je nyní standardem i pro model Carrera.

Carrera S může mít za příplatek i aktivní zatáčení zadní nápravy vyvinuté z Porsche 911 GT3 a 911 Turbo. Vzadu dostanete o 10 mm širší pneumatiky (nyní 305 mm), připlatit si můžete za menší sportovní volant a rozšířily se funkce palubního systému PCM. Lepší by měla být konektivita, ze své 911 můžete nyní udělat i Wi-Fi hot-spot. Nechybí ani hlídání mrtvého úhlu v zrcátkách, varování před opuštěním jízdního pruhu nebo třeba multikolizní brzda.

porsche (1).jpgporsche (10).jpg

Zábavnější při jízdě, výkonnější a úspornější: nové Porsche 911 Carrera

Porsche

Porsche je německý výrobce sportovních automobilů. Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche. V roce 1961 vznikl první model legendární řady 911, která se stále vyrábí.

V roce 2009 Porsche – coby velmi profitabilní automobilku – ovládl Volkswagen.

Porsche 718 • Porsche 911 • Porsche Taycan • Porsche Panamera • Porsche Macan • Porsche Cayenne

Doporučujeme

Články odjinud