Audi již zahájilo testy nové generace modelu A8, Mercedes chystá CLK Cabrio a facelift „eSka”, Porsche omlazuje GT3 RS ad.
Mercedes CLK Cabrio: s větrem ve vlasech
Zde máme další důkaz toho, že u Mercedesu nezůstanou jen u Coupé modelu CLK - nyní se poctivě pracuje také na verzi Cabrio, které ale dostane pevnou skládací střechu. Pro někoho bezesporu velká výhoda, pro mnohé jen zbytečné navýšení hmotnosti.
I navzdory maskování je vidět přechod mezi předním sklem a zbytkem střechy. Zbytek vozu bude postaven na základech třídy C, nějaké úpravy se na šasi ale pochopitelně odehrají. Co se týká motorizací, vrcholem normálního světa bude zážehový osmiválec ve verzi CLK 500, pro ostré chlapy připraví vůz opět divize AMG.
Príchod Cabria je očekáván někdy na podzim příštího roku, verze Coupé dorazí o pár měsíců dříve (někdy v létě).
Foto © Automedia
Cabrio rodu CLK při testech
Porsche 911 GT3 RS: facelift i pro fajnšmekry
Tyto fotografie jsou jen důkazem toho, že připravované omlazení pro rodinu 911 zahrne všechny modely. Špionážním fotografům se totiž podařilo ulovit snad nejrespektovanější verzi GT3 RS přímo ve Francii.
Pokud si myslíte, že změny budou nějak radikální, jste na omylu. „Ereso“ si ponechá velké nápisy modelu, barevná kola, rám uvnitř i šestiválec 3,6 l s výkonem 415 koní. Stovka za 4 sekundy zůstane brilantním údajem, tak jako perfektní jízdní vlastnosti – především ale na okruhu. Změny se totiž dotknou jen předního nárazníku a pár dalších detailů, k dispozici prý budou i nové kombinace barev.
Samotná 911 GT3 RS vznikla v roce 2003, jako legální verze okruhového vozu. Odlehčení jednotlivých prvků, jakými jsou například kapota a zadní křídlo z karbonu, zadní okno z polykarbonátu nebo keramické brzdy PCCB dělají z tohoto vozu legendu, která má jen málo přímých konkurentů.
Foto © Automedia
Porsche 911 GT3 RS - dravec při testech
Audi A8: nová generace v roce 2010
Současná generace Audi A8 je na trhu od roku 2003 a od té doby se dočkala pouze menšího faceliftu, který jí pomohl udržet se na výsluní po boku Mercedesu třídy S, BMW 7 nebo Lexusu LS. V této podobě bude muset vůz vydržet ještě další dva roky, protože nová generace, která je zachycena na špionážních fotografiích, dorazí na trh až v roce 2010.
Nenechejte se zmást, testovací vůz nese karoserii současné generace s označením D3. Nová D4 bude postavena na modulární platformě, kterou používá i model A4 - bude však pochopitelně prodloužena a ponese několik „exkluzivnějších“ materiálů jakými jsou hliník nebo magnézium.
Pod kapotou se objeví zážehové i vznětové jednotky, základem bude šestiválec 2,8 l, náročnější sáhnou po osmiválci 4,2 l FSI a s velkou pravděpodobností se v nabídce ukáže i třílitr TFSI. Vyznavači nafty budou mít na výběr ze stávajících agregátů TDI, vrcholem pak bude monstrózní dvanáctiválec V12 TDI s objemem šest litrů.
Základní verze budou disponovat pohonem pouze předních kol, u jiných bude Quattro standardem. Systém bude schopen plynule distribuovat točivý moment mezi přední i zadní nápravu nebo dokonce individuálně mezi jednotlivá kola, to vše pro zlepšení trakce a stability za zhoršených trakčních podmínek.
Foto © Automedia
Audi A8 při testech v USA
Faceliftovaný Mercedes třídy S dorazí již na jaře
Zde jsou prozatím nejlepší fotografie Mercedesu třídy S, který v blízké době dostane facelift a na trh se dostane již na jaře příštího roku. Jasně viditelné jsou změny na přídi včetně modernizovaných mlhovek, jemně odlišné tvarování dostal přední nárazník a elegantněji působí boční lišty.
Pro detailisty, jiné bude také rozčlenění předních svítilen – směrovky se dostanou na spodní část, kdežto LEDky pro denní svícení budou na vnějším okraji. Na zádi je změn méně – zde bude trochu odlišný pouze zadní nárazník a svítilny. Co se týká motorizací, ty zůstanou beze změn.
Foto © Automedia
Mercedes třídy S s menším faceliftem - na trhu od jara příštího roku
Mula Lancie Ypsilon přistižena
Ano, po prvním pohledu na tyto fotografie vás jistě napadlo, že na fotografiích není žádný Ypsilon, ale Fiat Panda. Ano, Lancia vsadila u testovacích vozů na tuto karoserii, no pod ní se ukrývají vnitřnosti nové generace malého Ypsilonu.
Ta dorazí na trh ne dříve než v létě roku 2011. Ačkoli rozměry se od současného vozu příliš lišit nebudou, očekávají se nové, výkonnější a úspornější zážehové i vznětové motory. To ale nebude vše, delší vývoj přinese i další ovoce – hned od počátku by měla být k dispozici hybridní nebo plně elektrická verze. Italové se prostě snaží…
Foto © Automedia
Lancia Ypsilon v kabátku Fiatu Panda při testech