Jedna pneumatika na zadní kolo vyjde zhruba na patnáct tisíc. I tak je ale budete chtít pálit.
Moc často do tuningových záležitostí nezabrušujeme, ale tohle stojí za to. Německá dílna Koenig Specials, založená automobilovým závodníkem Willem Königem, vznikla v roce 1977. V 80. a 90. letech minulého století pak přinášela divoké úpravy evropských exotických vozů, kde platilo, že co vůz, to unikát.
V Koenig Specials se nebáli zasadit do Ferrari Testarossa dvě turba a pod názvem Koenig Competition jej pak poslat do světa jako unikátního jednorožce. Stejně tak, jako Ferrari F50 s výkonem 850 koní. Korunu tomu nasadili s úpravou závodního speciálu Porsche 962, který se pak pod názvem Koenig C62 prodával jako první závodní auto skupiny C, schválené pro běžný provoz.
Jeden z jejich výtvorů právě míří do aukce. Jedná se o Porsche 928 Koenig a je to pěkný dravec. Stačí se podívat na šíleně rozšířenou karoserii nebo postranní nasávací otvory. Jak typické pro tehdejší dobu, že? Opomenout pak také nemůžeme ani zadní pneumatiky s rozměrem 345/35 R15.
Vůz patřil jistému majiteli z Bahrajnu a na počítadle ujetých kilometrů je číslo 17.118. Porsche navíc prošlo nedávnou kompletní renovací v hodnotě 14.000 eur. Na motor by podle všeho nemělo být od úpravce sáhnuto. Vůz je vybaven příplatkovou automatickou převodovkou, rádiem Pioneer nebo mobilním telefonem. Dražba proběhne na aukci RM Sotheby´s v Essenu 12. dubna. Očekává se, že kladívko udeří někde mezi částkou 50 až 60 tisíc eur.