Svět automobilů je plný novinek, kombinujících nejlépe pět aut v jednom. Proč se ale na chvíli nepozastavit nad klasikou?
Do této skupiny jistě patří i BMW s magickým označením M3, které již několik desítek let dokáže rozproudit krev každému milovníkovi sportovních strojů. Ačkoli současná generace modelu M3 s označením E92 nepatří k nikterak žhavým novinkám, německá ladičská společnost Manhart Racing se rozhodla potěšit fanoušky tradičních kompaktních sporťáků z bavorska a vyvinula pro tento model vlastní sadu modifikací.
Jazykem anglisty, BMW M3 „je především o síle“, proto je třeba předeslat, že M3 generace E92 po posilovací kúře u Manhartu nabízí výkon až 655 koní (482 kW), jenž vozu napomůže ke zrychlení z klidu na 100 km/h za 3,7 s. A nač to dále skrývat, nejvyšší rychlost leží na hranici 350 km/h.
Svoji modifikaci Manhart Racing nabízí hned ve třech stupních. Nabídka tak začíná instalací malého přeplňovacího kompresoru, jehož přetlak až 0,35 barů postačí k navýšení základního výkonu z 420 koní (309 kW) na 515 koní (379 kW). V rámci druhého stupně dosahuje přeplňování tlaku 0,50 barů, což umožní dosažení výkonové špičky 585 koní (430 kW). Nejvyšší a již výše zmíněná varianta disponuje dmychadlem ASA s přetlakem 0,67 barů a neobejde se již bez zvláštní výfukové soustavy s větším průřezem a páru závodních katalyzátorů.
Interiér BMW M3 od Manhartu vyniká kombinací kůže a Alcantary, při pohledu na zevnějšek stroje zaznamenáme kryty zrcátek z uhlíkových kompozitů či pneumatik Continental nazutých na dvacetipalcových ráfcích BBS, za nimiž prosvítají rozměrné, odvrtávané brzdové kotouče. Všímavý pozorovatel si na jednom z přiložených snímků pohonné soustavy všimne nápisu G-Power na jejím krytu, což v nás vzbuzuje podezření, že Manhart Racing svoje modifikace založil právě na známé práci konkurenční společnosti na téma M3, jež dává 600 koní (441 kW). A toto podezření sílí ve chvíli, kdy si uvědomíme, že i G-Power používá nepříliš frekventovaného kompresoru ASA. Ale G-Power je jedním z nejrespektovanějších „přeplňovačů” vybroušených atmosférických motorů M divize BMW, a tak to snad ani není na škodu.
Zajímá vás cena těchto úprav? Pak je čas zbystřit - 515 koní vám Manhart z vaší M3 vydoluje za 14 000 Euro (cca 360 000 Kč), 585 koní za 28 000 Euro (cca 720 000 Kč) a 655 koní za 30 000 Euro (cca 770 000 Kč). Inu, pořádné stádo něco stojí...
BMW M3 Manhart Racing