17
Fotogalerie

Hyundai i20 kompletně představen. Zatopí nové Škodě Fabia?

Hyundai dnes zveřejnil skicu třídveřové verze modelu i20. Ta je ale v podstatě nic neříkající, daleko zajímavější je oproti tomu kompletní odhalení základního pětidveřového hatchbacku.

Nová generace i20 stojí na nové platformě, je nižší, širší, delší a pro posádku prostornější. Na délku vůz měří 4035 mm, široký je 1734 mm, vysoký 1747 mm a rozvor dostal hodnotu 2570 mm. Ve srovnání s předchozí generací se tedy bavíme o nárůstu 40 mm na délku, 24 mm na šířku a 45 mm u rozvoru. Výška je naopak nižší o šestnáct milimetrů. Co se dalších rozměrů týká, přední převis zůstal stejný (815 mm), zadní se zkrátil o pět milimetrů na 650 mm. Součinitel odporu vzduchu činí 0,30 (odstupující verze měla 0,32).

Hyundai v poslední době nikdy neměl problém se sebevědomými prohlášeními a platí to také o nové i20. Ta by měla být velmi prostorná, tisková zpráva dokonce o tomto modelu mluví jako o autě, kam se vzadu bez problému usadí tři osoby. Důvodem je kromě jiného větší rozvor.

Za pozornost ovšem stojí fakt, že se v tiskové zprávě dočtete o tom, jak narostl prostor pro hlavu vpředu (+33 mm), pro nohy (+24 mm) nebo pro ramena (+15 mm),o rozdílech ve druhé řadě ale tisková zpráva mlčí. Pro nohy je vzadu k dispozici 794 mm, šířka v úrovni ramen činí 1350 mm.

Zavazadelník zvládne v základním uspořádání 326 litrů, po sklopení zadních sedadel se dostaneme na 1042 litrů. Zákazníci budou moci sáhnout i po plně vybavených verzích osazených vyhřívaným volantem, navigací a dalšími bezpečnostními prvky typu asistence pro jízdu v pruzích.

hyundai i20_16.jpghyundai i20_17.jpghyundai i20_18.jpg

Paleta motorizací zahrnuje pět položek. Základem je čtyřválcový benzinový motor o objemu 1,25 litru. Ve své slabší verzi nabídne 55 kW a 122 Nm, silnější provedení vyprodukuje 62 kW a 122 Nm. Vrcholem bude čtrnáctistovka s parametry 74 kW a 134 Nm. Ta coby nejrychlejší v nabídce zvládne stovku za 11,6 s a maximální rychlosti 184 km/h. Kdo touží po dieselu, tem může sáhnout po tříválci 1,1 l (55 kW, 180 Nm) nebo čtyřválci 1,4 l (66 kW, 240 Nm).

Kromě benzinových motorů o objemu 1,25 litru jsou všechny ostatní jednotky kombinovány se šestistupňovou manuální převodovkou. Základní zážehové čtyřválce mají pětistupňový manuál. U benzinové čtrnáctistovky můžete jako alternativu zvolit čtyřstupňový automat.

Hyundai i20 byl údajně laděn pro Evropu a v evropských podmínkách. Během testů se vůz podíval do nadmořské výšky 2500 m. n. m., respektive vyzkoušel teploty od -35 °C do +40 °C. Novinka by měla být pohodlnější než předchůdce, zároveň ale nabídne (prý) zajímavé jízdní zážitky. Uvidíme, co předvede v testu.

Premiéra proběhne v Paříži, ještě v říjnu pak odstartuje v tureckém Izmitu výroba a ještě v listopadu se nový Hyundai i20 začne v Evropě prodávat. Jak to bude s třídveřovou verzí, o tom poměrně podrobná tisková zpráva nic neříká.

Hyundai i20 je třetím modelem ze strategie „Product Momentum 2017“. Podle tohoto programu má korejská automobilka do roku 2017 postupně uvést 22 nových modelů. Evidentně se na nás chystá velká korejská ofenzíva.

20_coupe.jpg hyundai i20_22.jpghyundai i20_14.jpghyundai i20_10.jpghyundai i20_08.jpghyundai i20_09.jpghyundai i20_01.jpghyundai i20_11.jpghyundai i20_12.jpghyundai i20_13.jpghyundai i20_15.jpghyundai i20_19.jpghyundai i20_20.jpghyundai i20_21.jpg

Hyundai

Výroba automobilů je u jihokorejského Hyundaie jen jednou z částí rozsáhlého, především strojírenského zaměření. Společnost byla založena v roce 1947. V roce 1998 koupila značku Kia.

Hyundai i10Hyundai i20Hyundai i30Hyundai i40Hyundai KonaHyundai TucsonHyundai NexoHyundai Sante FeHyundai GenesisHyundai IONIQ

Doporučujeme

Články odjinud