Styling nového Tucsonu kombinovaný s otevřenou korbou. Najde si Santa Cruz zákazníky?
O vývoji lehkého pick-upu od Hyundaie se mluví již pár let, přičemž jeho výrobu korejská automobilka potvrdila dva roky nazpět. Model na základě konceptu Santa Cruz z roku 2015 je nyní blízko představení. Nové upoutávky ukazují produkční verzi pick-upu, který bude čelit té nejsilnější konkurenci. Do prodeje totiž zamíří především v USA.
Příď se drží designového směru uvedeného na nové generaci SUV Tucson, ve výsledku ale působí pick-up o něco robustněji. Na zádi se pak objevují výrazné LED svítilny zasahující do víka korby, kde se po vzoru dalších známých pick-upů i Hyundai rozhodl pro výrazný prolis jména modelu namísto klasického loga.
Hyundai říká, že novým pick-upem míří na každodenně se měnící potřeby dobrodružně orientovaných zákazníků. Více než pracantem bude tedy Santa Cruz spíše volnočasovým pick-upem fungujícím jako alternativa klasického SUV. Značka dokonce zmiňuje vytvoření nové kategorie vozů, která nemá na americkém trhu obdoby.
Detaily o technice zatím neznáme, zákazníci mají očekávat „výkonné a úsporné motory“. Pravděpodobné je využití motorů americké specifikace nového Tucsonu, který používá benzinový 2,5litrový čtyřválec o 190 koních (140 kW) nebo plug-in hybridní 1,6litrový čtyřválec o síle 230 koní (170 kW). Pohon všech kol by pick-upu samozřejmě slušel.
Produkce novinky má odstartovat ještě letos v továrně Hyundaie v Alabamě. Příchod pick-upu na trh Evropy se tedy zdá málo pravděpodobný, nehledě na zdejší velmi okrajový zájem o tuto kategorii vozů. Více se dozvíme už zanedlouho, digitální premiéra Santa Cruz proběhne 15. dubna.
Galerie doplněna o koncept Hyundai Santa Cruz (2015).