Osmá generace Volkswagenu Golf již míří do prodeje, takže je samozřejmé, že své nabídky už tasí i první tuningové společnosti.
Německý ABT je jednou z prvních tuningových společností, které se pustily do nejnovější generace Volkswagenu Golf. Výsledek je překvapivě decentní. Agresivní bodykit, křídlo na zádi a další koně pod kapotou tedy zatím nečekejte, ačkoliv touto cestou se ABT v budoucnu určitě nejednou vydá stejně jako u předešlých generací Golfu.
Černý exemplář osmého Golfu v zaváděcí specifikaci First Edition byl okořeněn pouze většími koly a upraveným podvozkem. Přesněji mluvíme o novém designu 20palcových kol ABT FR-C v dvoubarevném stylu s obutím Continental o rozměru 235/20 R20. ABT ví, že kola dělají auto, tudíž zájemcům nabízí pro nový Golf i alternativu ve formě 19- a 18palcových designů.
Na podvozek si úpravce dovolil nahodit kratší pružiny, takže světlá výška klesla o 25 až 30 mm k zemi (v závislosti na motorizaci a výbavě). Nové nastavení má pak vylepšovat ovladatelnost a stabilitu vozu a je rovněž kompatibilní pro modely vybavené adaptivním podvozkem DCC.
ABT dodává, že tyto úpravy jsou pouhou ochutnávkou finálního programu, který dílna pro bestseller z Wolfsburgu chystá. Nejpozději v létě letošního roku už budou dostupné i balíčky pro zvýšení výkonu benzinových a naftových motorů.
O ABTu je v poslední době slyšet, a to rovněž v oficiální spojitosti s koncernem VW. Nedávno firma představila svou elektrickou variantu dodávky Transporter, kterou lze objednávat i přímo skrze dealery VW. Na trhu Velké Británie pak společnost nabízí tovární tuning pro limitovanou edici Cupry Ateca, u níž zvyšuje pod zárukou španělské značky výkon až na 350 koní (257 kW) a 440 N.m. U nás se musí zájemci spokojit s původní třístovkou.