Fiat už sice pracuje na  plně elektrickém nástupci  modelu 500, pod známou sportovní značkou Abarth je však stále všechno při starém. | Abarth 595 Pista Zdroj: Abarth

Fiat už sice pracuje na plně elektrickém nástupci modelu 500, pod známou sportovní značkou Abarth je však stále všechno při starém. | Abarth 595 Pista | Zdroj: Abarth

Na svět tak přichází další a dle předpokladů zase o něco lepší varianta ostrého modelu 595 s označením Pista. Hlavní úpravy naštvaného miniauta hledejte pod kapotou. | Abarth 595 Pista Zdroj: Abarth

Na svět tak přichází další a dle předpokladů zase o něco lepší varianta ostrého modelu 595 s označením Pista. Hlavní úpravy naštvaného miniauta hledejte pod kapotou. | Abarth 595 Pista | Zdroj: Abarth

Pro okruh vybavená pětistovka teď dostala ke svému 1,4litrovému přeplňovanému čtyřválci větší turbodmychadlo Garrett a má rovněž snížený kompresní poměr z 9,8:1 na 9:1. | Abarth 595 Pista Zdroj: Abarth

Pro okruh vybavená pětistovka teď dostala ke svému 1,4litrovému přeplňovanému čtyřválci větší turbodmychadlo Garrett a má rovněž snížený kompresní poměr z 9,8:1 na 9:1. | Abarth 595 Pista | Zdroj: Abarth

Točivý moment 230 N.m je tak nyní dostupný již od 2250 ot./min a po stránce výkonu si Pista polepšila o asi 3 kW na celkem 121 kW (165 koní). Převodovkou je pětistupňový automat s pádly pod volantem. | Abarth 595 Pista Zdroj: Abarth

Točivý moment 230 N.m je tak nyní dostupný již od 2250 ot./min a po stránce výkonu si Pista polepšila o asi 3 kW na celkem 121 kW (165 koní). Převodovkou je pětistupňový automat s pádly pod volantem. | Abarth 595 Pista | Zdroj: Abarth

Tradičně se mrňous vyznačuje řízným zvukem díky výfukovému systému Record Monza. Aktivní klapky však zaručují i možnost trochu civilizovanějšího projevu. | Abarth 595 Pista Zdroj: Abarth

Tradičně se mrňous vyznačuje řízným zvukem díky výfukovému systému Record Monza. Aktivní klapky však zaručují i možnost trochu civilizovanějšího projevu. | Abarth 595 Pista | Zdroj: Abarth

Dále zde máme podvozek s tlumiči Koni a posílenou brzdovou soustavu s velkými větranými kotouči o průměru 284 mm vpředu a 240 mm vzadu. Což se hodí. Maximální rychlost Pisty se posunula z dřívějších 216 km/h na 218 km/h. | Abarth 595 Pista Zdroj: Abarth

Dále zde máme podvozek s tlumiči Koni a posílenou brzdovou soustavu s velkými větranými kotouči o průměru 284 mm vpředu a 240 mm vzadu. Což se hodí. Maximální rychlost Pisty se posunula z dřívějších 216 km/h na 218 km/h. | Abarth 595 Pista | Zdroj: Abarth

Příhodně vybroušenému exteriéru se asi netřeba více věnovat, přičemž i vevnitř dává Pista své zaměření jasně najevo. | Abarth 595 Pista Zdroj: Abarth

Příhodně vybroušenému exteriéru se asi netřeba více věnovat, přičemž i vevnitř dává Pista své zaměření jasně najevo. | Abarth 595 Pista | Zdroj: Abarth

Sportovní volant doplňují těsné skořepiny s logy zmiňujícími 70. výročí značky Abarth a sportovní pásy Sabelt. | Abarth 595 Pista Zdroj: Abarth

Sportovní volant doplňují těsné skořepiny s logy zmiňujícími 70. výročí značky Abarth a sportovní pásy Sabelt. | Abarth 595 Pista | Zdroj: Abarth

Interiér úplně vykuchaný není, takže se objevuje i 7palcový dotykový infotainment s podporou rozhraní Apple CarPlay a Android Auto. | Abarth 595 Pista Zdroj: Abarth

Interiér úplně vykuchaný není, takže se objevuje i 7palcový dotykový infotainment s podporou rozhraní Apple CarPlay a Android Auto. | Abarth 595 Pista | Zdroj: Abarth

Součástí je taktéž aplikace Abarth Telemetry, zaznamenávající jízdní telemetrii vozu, časy na kolo a další zajímavé údaje. | Abarth 595 Pista Zdroj: Abarth

Součástí je taktéž aplikace Abarth Telemetry, zaznamenávající jízdní telemetrii vozu, časy na kolo a další zajímavé údaje. | Abarth 595 Pista | Zdroj: Abarth

Českou cenovku modernizovaného Abarthu 595 Pista zatím neznáme, od dosavadní verze začínající na částce 584.000 Kč by se ale nemusela příliš lišit. | Abarth 595 Pista Zdroj: Abarth

Českou cenovku modernizovaného Abarthu 595 Pista zatím neznáme, od dosavadní verze začínající na částce 584.000 Kč by se ale nemusela příliš lišit. | Abarth 595 Pista | Zdroj: Abarth

Abarth 595 Pista Zdroj: Abarth

Abarth 595 Pista | Zdroj: Abarth

Abarth 595 Pista Zdroj: Abarth

Abarth 595 Pista | Zdroj: Abarth

Abarth 595 Pista Zdroj: Abarth

Abarth 595 Pista | Zdroj: Abarth

Abarth 595 Pista Zdroj: Abarth

Abarth 595 Pista | Zdroj: Abarth

Abarth 595 Pista Zdroj: Abarth

Abarth 595 Pista | Zdroj: Abarth

Abarth 595 Pista Zdroj: Abarth

Abarth 595 Pista | Zdroj: Abarth

Abarth 595 Pista Zdroj: Abarth

Abarth 595 Pista | Zdroj: Abarth

Abarth 595 Pista Zdroj: Abarth

Abarth 595 Pista | Zdroj: Abarth

Abarth 595 Pista Zdroj: Abarth

Abarth 595 Pista | Zdroj: Abarth

Abarth 595 Pista Zdroj: Abarth

Abarth 595 Pista | Zdroj: Abarth

Abarth 595 Pista Zdroj: Abarth

Abarth 595 Pista | Zdroj: Abarth

Abarth 595 Pista Zdroj: Abarth

Abarth 595 Pista | Zdroj: Abarth

Na svět tak přichází další a dle předpokladů zase o něco lepší varianta ostrého modelu 595 s označením Pista. Hlavní úpravy naštvaného miniauta hledejte pod kapotou. | Abarth 595 Pista Zdroj: Abarth
Pro okruh vybavená pětistovka teď dostala ke svému 1,4litrovému přeplňovanému čtyřválci větší turbodmychadlo Garrett a má rovněž snížený kompresní poměr z 9,8:1 na 9:1. | Abarth 595 Pista Zdroj: Abarth
Točivý moment 230 N.m je tak nyní dostupný již od 2250 ot./min a po stránce výkonu si Pista polepšila o asi 3 kW na celkem 121 kW (165 koní). Převodovkou je pětistupňový automat s pádly pod volantem. | Abarth 595 Pista Zdroj: Abarth
Tradičně se mrňous vyznačuje řízným zvukem díky výfukovému systému Record Monza. Aktivní klapky však zaručují i možnost trochu civilizovanějšího projevu. | Abarth 595 Pista Zdroj: Abarth
23
Fotogalerie

Abarth polehoučku vyladil 595 Pista. Naštvaný mrňous je o chlup silnější a rychlejší

Ostrá verze „pětistovky“ od Abarthu prochází vylepšením. Hlavní novinkou je lehce vyladěný motor.

Fiat už sice pracuje na plně elektrickém nástupci modelu 500, pod známou sportovní značkou Abarth je však stále všechno při starém. Na svět tak přichází další a dle předpokladů zase o něco lepší varianta ostrého modelu 595 s označením Pista. Hlavní úpravy naštvaného miniauta hledejte pod kapotou.

Pro okruh vybavená pětistovka teď dostala ke svému 1,4litrovému přeplňovanému čtyřválci větší turbodmychadlo Garrett a má rovněž snížený kompresní poměr z 9,8:1 na 9:1. Točivý moment 230 N.m je tak nyní dostupný již od 2250 ot./min a po stránce výkonu si Pista polepšila o asi 3 kW na celkem 121 kW (165 koní). Převodovkou je pětistupňový automat s pádly pod volantem.

Tradičně se mrňous vyznačuje řízným zvukem díky výfukovému systému Record Monza. Aktivní klapky však zaručují i možnost trochu civilizovanějšího projevu. Dále zde máme podvozek s tlumiči Koni a posílenou brzdovou soustavu s velkými větranými kotouči o průměru 284 mm vpředu a 240 mm vzadu. Což se hodí. Maximální rychlost Pisty se posunula z dřívějších 216 km/h na 218 km/h.

Příhodně vybroušenému exteriéru se asi netřeba více věnovat, přičemž i vevnitř dává Pista své zaměření jasně najevo. Sportovní volant doplňují těsné skořepiny s logy zmiňujícími 70. výročí značky Abarth a sportovní pásy Sabelt.

Interiér úplně vykuchaný není, takže se objevuje i 7palcový dotykový infotainment s podporou rozhraní Apple CarPlay a Android Auto. Součástí je taktéž aplikace Abarth Telemetry, zaznamenávající jízdní telemetrii vozu, časy na kolo a další zajímavé údaje.

Českou cenovku modernizovaného Abarthu 595 Pista zatím neznáme, od dosavadní verze začínající na částce 584.000 Kč by se ale nemusela příliš lišit.

Abarth

Abarth je značka, která se stala synonymem výkonu, sportovnosti a tuningu. Ve znaku automobilky je štír, který reprezentuje klíčové vlastnosti vozů Abarth.

Společnost Abarth & C. založil Karl Abarth v roce 1949. Výroba se původně zaměřovala na závodní vozy a tuningové sady. Značka Abarth je nyní součástí skupiny Stellantis.

Abarth 595 • Abarth 695

Doporučujeme

Články odjinud