Bugatti Veyron

Bugatti Veyron

Bugatti Veyron

Bugatti Veyron

Bugatti Veyron

Bugatti Veyron

Bugatti Veyron

Bugatti Veyron

Bugatti Veyron

Bugatti Veyron

Bugatti Veyron Super Sport

Bugatti Veyron Super Sport

Bugatti Veyron Super Sport

Bugatti Veyron Super Sport

Bugatti Veyron Super Sport

Bugatti Veyron Super Sport

Bugatti Veyron Super Sport

Bugatti Veyron Super Sport

Bugatti Veyron Super Sport

Bugatti Veyron Super Sport

Bugatti Veyron Super Sport

Bugatti Veyron Super Sport

Bugatti Veyron Super Sport

Bugatti Veyron Super Sport

Bugatti Veyron Super Sport

Bugatti Veyron Super Sport

Bugatti Veyron Super Sport

Bugatti Veyron Super Sport

Bugatti Veyron Super Sport

Bugatti Veyron Super Sport

Bugatti Veyron Super Sport

Bugatti Veyron Super Sport

Bugatti Veyron Super Sport

Bugatti Veyron Super Sport

Bugatti Veyron Super Sport

Bugatti Veyron Super Sport

Bugatti Veyron
Bugatti Veyron
Bugatti Veyron
Bugatti Veyron
18
Fotogalerie

Bugatti Veyron má spoustu dílů z Golfu. Stojí pakatel, přesto zaplatíte balík

Kdo chce mít opičku, musí mít na banány. Tak zní typické pořekadlo autařů. Jak moc velký trs banánů ale musíte mít, abyste živili Bugatti Veyron?

Šestnáct válců produkujících 1000 koňských sil. To všechno zabalené do elegantní karoserie a opatřeno astronomickou cenovkou ve výši milionu eur. Bugatti Veyron způsobilo ve své době téměř revoluci a dodnes se považuje na Concorde silnic, majitelé ale musejí počítat s tím, že pokud dojde na opravy, pořádně se prohnou.

Motor, díky kterému dokáže Veyron pokořit hranici 400 km/h, je samozřejmě zapotřebí pořádně nadopovat. K tomu slouží čtveřice turbodmychadel. Pokud je majitel potřebuje vyměnit, musí si připravit částku 42.000 dolarů (asi 960.000 Kč). Na stejnou cenu vyjde i výměna palivové nádrže. Samotný díl stojí polovinu této částky, druhou polovinu vám naúčtují za práci.

Tady to začíná být zajímavé, protože ne všechny komponenty jsou tak brutálně drahé. Manipulace s nimi však už ano. Například snímač polohy vačkové hřídele stojí necelých dvě stě korun a pasuje i do Golfu či Jetty. Výměna u Bugatti Veyron ale v přepočtu vyjde na 164.000 Kč. Stejné je to i s čidlem tlaku turba. Má jej Golf GTI páté generace a Audi A3. Koupíte ho asi za pětistovku, ale výměna u Bugatti stojí přes čtyřicet tisíc korun.

Práce na takovém voze samozřejmě vyžaduje ty největší odborníky. I výměna triviálních věcí totiž občas zahrnuje demontáž spousty dalších dílů. Pro běžné smrtelníky jsou to samozřejmě částky nemyslitelné, ale řešili byste to, kdybyste si kupovali auta za miliony dolarů?

Doporučujeme

Články odjinud