Indukční, bezdrátové nabíjení elektromobilů je zatím stále v plenkách, britský Jaguar však chce tuto technologii dále posunout k masovému využívání. Automobilka tak podpoří norské město Oslo... | Jaguar I-Pace Zdroj: Jaguar

Indukční, bezdrátové nabíjení elektromobilů je zatím stále v plenkách, britský Jaguar však chce tuto technologii dále posunout k masovému využívání. Automobilka tak podpoří norské město Oslo... | Jaguar I-Pace | Zdroj: Jaguar

...kde budou elektrické taxíky I-Pace využívat poprvé na světě dobíjení novou generací vysokovýkonných bezdrátových nabíječek americké společnosti Momentum Dynamics. | Jaguar I-Pace Zdroj: Jaguar

...kde budou elektrické taxíky I-Pace využívat poprvé na světě dobíjení novou generací vysokovýkonných bezdrátových nabíječek americké společnosti Momentum Dynamics. | Jaguar I-Pace | Zdroj: Jaguar

Projekt uvede model nabíjecí infastruktury, který lze implementovat téměř kdekoli. Provozovateli místní taxislužby Cabonline tak Jaguar poskytne 25 kusů I-Pace, již umožňující indukční dobíjení. | Jaguar I-Pace Zdroj: Jaguar

Projekt uvede model nabíjecí infastruktury, který lze implementovat téměř kdekoli. Provozovateli místní taxislužby Cabonline tak Jaguar poskytne 25 kusů I-Pace, již umožňující indukční dobíjení. | Jaguar I-Pace | Zdroj: Jaguar

Oslo bude prvním městem na světě, které nové nabíječky využije, vedení města chce totiž do roku 2024 v metropoli docílit provozu taxislužeb s nulovými emisemi. | Jaguar I-Pace Zdroj: Jaguar

Oslo bude prvním městem na světě, které nové nabíječky využije, vedení města chce totiž do roku 2024 v metropoli docílit provozu taxislužeb s nulovými emisemi. | Jaguar I-Pace | Zdroj: Jaguar

Právě využitím u taxíků mají být indukční nabíječky velice efektivní. Řidiči potřebují systém nabíjení, který je během pracovní doby nebude zdržovat. | Jaguar I-Pace Zdroj: Jaguar

Právě využitím u taxíků mají být indukční nabíječky velice efektivní. Řidiči potřebují systém nabíjení, který je během pracovní doby nebude zdržovat. | Jaguar I-Pace | Zdroj: Jaguar

V místech nástupu a výstupu zákazníků jsou tedy v zemi instalovány nabíjecí desky o výkonu 50 až 75 kW. Díky tomu bude možné dobíjet každé taxi už při čekání ve frontě na dalšího zákazníka. | Jaguar I-Pace Zdroj: Jaguar

V místech nástupu a výstupu zákazníků jsou tedy v zemi instalovány nabíjecí desky o výkonu 50 až 75 kW. Díky tomu bude možné dobíjet každé taxi už při čekání ve frontě na dalšího zákazníka. | Jaguar I-Pace | Zdroj: Jaguar

Systém, který nepoužívá kabely a je umístěn pod povrchem, nevyžaduje žádné fyzické spojení mezi nabíječkou a vozem. Taxi je po celý den po návratu na stanoviště vždy dobíjeno... | Jaguar I-Pace Zdroj: Jaguar

Systém, který nepoužívá kabely a je umístěn pod povrchem, nevyžaduje žádné fyzické spojení mezi nabíječkou a vozem. Taxi je po celý den po návratu na stanoviště vždy dobíjeno... | Jaguar I-Pace | Zdroj: Jaguar

...tím je udržována vysoká úroveň nabití baterie a vůz může zůstat nepřetržitě v provozu bez omezení dojezdu. Stačí dodat, že I-Pace má udávaný dojezd na jedno nabití asi 470 km (WLTP). Více v článku... | Jaguar I-Pace Zdroj: Jaguar

...tím je udržována vysoká úroveň nabití baterie a vůz může zůstat nepřetržitě v provozu bez omezení dojezdu. Stačí dodat, že I-Pace má udávaný dojezd na jedno nabití asi 470 km (WLTP). Více v článku... | Jaguar I-Pace | Zdroj: Jaguar

...kde budou elektrické taxíky I-Pace využívat poprvé na světě dobíjení novou generací vysokovýkonných bezdrátových nabíječek americké společnosti Momentum Dynamics. | Jaguar I-Pace Zdroj: Jaguar
Projekt uvede model nabíjecí infastruktury, který lze implementovat téměř kdekoli. Provozovateli místní taxislužby Cabonline tak Jaguar poskytne 25 kusů I-Pace, již umožňující indukční dobíjení. | Jaguar I-Pace Zdroj: Jaguar
Oslo bude prvním městem na světě, které nové nabíječky využije, vedení města chce totiž do roku 2024 v metropoli docílit provozu taxislužeb s nulovými emisemi. | Jaguar I-Pace Zdroj: Jaguar
Právě využitím u taxíků mají být indukční nabíječky velice efektivní. Řidiči potřebují systém nabíjení, který je během pracovní doby nebude zdržovat. | Jaguar I-Pace Zdroj: Jaguar
8
Fotogalerie

Oslo bude nabíjet své taxíky bezdrátově. S Jaguarem uvede nové výkonné nabíječky

Indukční dobíjení elektromobilů bude zase o kus blíže mainstreamu.

Indukční, bezdrátové nabíjení elektromobilů je zatím stále v plenkách, britský Jaguar však chce tuto technologii dále posunout k masovému využívání. Automobilka tak podpoří norské město Oslo, kde budou elektrické taxíky I-Pace využívat poprvé na světě dobíjení novou generací vysokovýkonných bezdrátových nabíječek americké společnosti Momentum Dynamics.

Projekt uvede model nabíjecí infastruktury, který lze implementovat téměř kdekoli. Provozovateli místní taxislužby Cabonline tak Jaguar poskytne 25 kusů I-Pace, již umožňující indukční dobíjení. Oslo bude prvním městem na světě, které nové nabíječky využije, vedení města chce totiž do roku 2024 v metropoli docílit provozu taxislužeb s nulovými emisemi.

Právě využitím u taxíků mají být indukční nabíječky velice efektivní. Řidiči potřebují systém nabíjení, který je během pracovní doby nebude zdržovat. V místech nástupu a výstupu zákazníků jsou tedy v zemi instalovány nabíjecí desky o výkonu 50 až 75 kW. Díky tomu bude možné dobíjet každé taxi už při čekání ve frontě na dalšího zákazníka.

Systém, který nepoužívá kabely a je umístěn pod povrchem, nevyžaduje žádné fyzické spojení mezi nabíječkou a vozem. Taxi je po celý den po návratu na stanoviště vždy dobíjeno, tím je udržována vysoká úroveň nabití baterie a vůz může zůstat nepřetržitě v provozu bez omezení dojezdu. Stačí dodat, že I-Pace má udávaný dojezd na jedno nabití asi 470 km (WLTP).

„S vylepšením infrastruktury a lepším nabíjením vozů taxislužby jsme přesvědčeni, že do roku 2024 budou všechny vozy taxislužby v Oslu s nulovými emisemi. Abychom dosáhli našeho cíle, musí se veřejný sektor, politici a soukromé subjekty spojit, tak jak to děláme v tomto projektu,“ okomentoval spolupráci Arild Hermstad, místostarosta města Osla pro životní prostředí a dopravu.

Jaguar

Britský Jaguar vznikl v roce 1922 jak Swallow Sidecars Company, v roce 1945 dostal svůj současný název Jaguar Cars Limited.

Výrobce sportovních a luxusních automobilů byl v roce 1989 koupen Fordem. Od roku 2008 ho vlastní indická Tata Motors.

Jaguar F-Pace • Jaguar E-Pace • Jaguar I-Pace • Jaguar F-Type • Jaguar XE  •Jaguar XF

Doporučujeme

Články odjinud