Nošovické SUV bylo nahrazeno novou generací pojmenovanou Tucson. Model ix35 tak nyní čeká bazarová kariéra.
Kapitoly článku:
Kategorie pseudoterénních aut udělala za posledních několik let obrovský posun kupředu. Už to nejsou nepohodlné uskákané žebřiňáky, ale normální auta s bohatou výbavou, slušným komfortem a kvalitou. A i když si na kamenitém říčním dně vylámou zuby, aspoň základními schopnostmi mimo zpevněné cesty stále disponují. A nic víc prakticky nikdo nepotřebuje.
Lidé drsné off-roady nechtějí, ale civilní vozy kategorie SUV jsou v kurzu. Proto se množí i nabídka relativně mladých a málo jetých SUV v bazarech. Jedním z velmi oblíbených a žádaných zástupců této obchodní třídy je Hyundai ix35, tak se na něj pojďme podívat.
Co je klíčové?
- Zkontrolovat spodek vozu, zda není poškozen od jízdy v terénu
- Vyzkoušet všechny funkce od klimatizace po přípojku na USB
- Otestovat spínání mezinápravové spojky u pohonu 4x4
- Vybírat mezi vozy s transparentní servisní historií a původem
- Trvat na opravdu důkladné testovací jízdě
SUV Hyundai ix35 se na trhu objevilo prvně v březnu 2010 s benzínovým dvoulitrem a naftovou jednotkou 2.0 CRDI ve dvou výkonových provedeních. Později dorazil ještě slabší diesel 1.7 CRDI a benzínová jednotka 1.6 GDI s přímým vstřikováním paliva. Poslední modernizace se týkala benzínového dvoulitru, který také přešel na přímé vstřikování.
Jak je u těchto „městských“ SUV zvykem, Hyundai ix35 se prodával také v provedení s pohonem předních kol. Předokolku jste dostali k benzínovým motorům nebo k základnímu dieselu, dvoulitry pak byly na přání nebo v základu s pohonem 4x4 v závislosti na verzi. Jako příklad ojetiny nám poslouží červená ix35 s motorem 2.0 D-CVVT, pohonem 4x4 a pětistupňovým manuálem, zapůjčená v Auto ESA. Auto je z roku 2010, najeto mělo lehce přes 95 000 km a prodejce si ho cenil na 310 000 korun.
Mechanicky spolehlivé motory
Ještě může být v záruce
Prostor pro posádku a zavazadla
Dobře fungující pohon 4x4
Cena už bude klesat pomalu
Většina ojetin s jasnou minulostí
Působí dost lacině
Jen průměrná kultivovanost
Před faceliftem nepoddajný podvozek
Vyšší reálná spotřeba motorů
Kolísavá kvalita ojetin
Líné automatické převodovky
6 /10