Toyota nasadí při olympiádě flotilu bezemisních aut, busů i skútrů. Ke slovu se dostane i humanoidní robot.
Nadcházející sportovní klání je jako již tradičně velký logistický oříšek. Japonská automobilka si dala za cíl dosáhnout nejnižší úrovně emisí v rámci vozových parků v celé historii konání olympiády. Flotila se skládá z mnoha typů, které budou užívány k různým účelům. Nasazena bude Toyota Mirai, která díky svému vodíkovému pohonu neprodukuje žádné emise a navíc čistí vzduch – dle automobilky každých 10 000 ujetých kilometrů vyčistí dostatečné množství pro jednoho člověka na celý rok.
Dalším vozidlem bude minibusík e-Palette pro 20 pasažérů. Jezdí na baterie a autonomně. Větší množství cestujících pak odveze vodíkový autobus Sora. Sportovci budou také moci využít taxíky JPN Taxi, lakované tradičním modrým odstínem koiai a s posuvnými dveřmi. Pro kratší přesuny budou k dispozici bateriové tříkolky a koloběžky. K ruce mají být i sdílené elektromobily LQ a dopravníky APM.
S komunikací pak pomohou roboti. Stroj T-TR1 s velkou obrazovkou je určen pro virtuální mobilitu, jde v podstatě o pojízdný displej s kamerou. Mnohem zajímavěji vypadá robot THR-3, připomínající člověka. Ten je schopen napodobovat pohyby lidského těla a být k ruce v domácnostech i na pracovištích.
Toyota na olympiádu poskytne 3340 vozidel, je jedním z jejích hlavních sponzorů. Nicméně vnímá i pohled nemalé části japonské veřejnosti, která v konání akce vidí velké riziko po stránce šíření koronaviru. Proto například v Japonsku nebude vysílat televizní reklamy související s olympiádou, prezident automobilky Akio Tojoda také nebude přítomen na zahajovacím ceremoniálu.