Podle Volva chtějí autonomní vozy hlavně v Kalifornii a New Yorku

Spojené státy by se mohly stát kolébkou autonomního řízení. Ne snad, že by tomu šly úřady tolik naproti, ale díky obrovské kupní síle místního trhu je pravděpodobné, že se vozy s funkcí samočinného řízení rozmohou mezi veřejností právě zde. Volvo teď zveřejnilo výsledky své studie.

Podle skoro tří čtvrtin ze zhruba 50 000 dotázaných z 31 zemí světa je ruční řízení privilegium, které musí zůstat zachováno, přesto jen 55 % dotázaných chce zachovat volant i v autonomních vozech. Největší zájem o autonomní řízení mají v USA obyvatelé státu New York (90 %) a Kalifornie (86 %).

78 % dotázaných věří, že svůj čas v autě, které se bude řídit samo, využijí produktivně, například k vyřizování emailů nebo telefonátů. A zhruba 69 % dotázaných chce nadále mít kontrolu nad tím, jakou cestou pojedou.

Podle průzkumu Volva pak 72 % dotázaných věří, že s opravdu funkčním systémem autonomní jízdy přijde nějaký velký výrobce aut, nikoli technologická společnost. Dohromady si pak 79 % dotázaných myslí, že odpovědnost za nehodu by měl vzít na sebe výrobce autonomního vozu. A až 86 % lidí se domnívá, že zákony a úřady hází autonomním vozům klacky pod nohy.

volvoblueprint.jpg

Volvo

Volvo je švédský výrobce osobních a nákladních automobilů, autobusů a stavebních strojů. Vznikl v roce 1915, od 1944 používá současný název.

V roce 1999 Volvo prodalo svoji divizi osobních automobilů Fordu. Ten ji v roce 2010 postoupil čínské společnosti Geely Automobile.

Volvo S90 • Volvo S60 • Volvo V60 • Volvo XC90 • Volvo XC60 • Volvo XC40

Doporučujeme

Články odjinud