Spojené státy by se mohly stát kolébkou autonomního řízení. Ne snad, že by tomu šly úřady tolik naproti, ale díky obrovské kupní síle místního trhu je pravděpodobné, že se vozy s funkcí samočinného řízení rozmohou mezi veřejností právě zde. Volvo teď zveřejnilo výsledky své studie.
Podle skoro tří čtvrtin ze zhruba 50 000 dotázaných z 31 zemí světa je ruční řízení privilegium, které musí zůstat zachováno, přesto jen 55 % dotázaných chce zachovat volant i v autonomních vozech. Největší zájem o autonomní řízení mají v USA obyvatelé státu New York (90 %) a Kalifornie (86 %).
78 % dotázaných věří, že svůj čas v autě, které se bude řídit samo, využijí produktivně, například k vyřizování emailů nebo telefonátů. A zhruba 69 % dotázaných chce nadále mít kontrolu nad tím, jakou cestou pojedou.
Podle průzkumu Volva pak 72 % dotázaných věří, že s opravdu funkčním systémem autonomní jízdy přijde nějaký velký výrobce aut, nikoli technologická společnost. Dohromady si pak 79 % dotázaných myslí, že odpovědnost za nehodu by měl vzít na sebe výrobce autonomního vozu. A až 86 % lidí se domnívá, že zákony a úřady hází autonomním vozům klacky pod nohy.
Volvo je švédský výrobce osobních a nákladních automobilů, autobusů a stavebních strojů. Vznikl v roce 1915, od 1944 používá současný název.
V roce 1999 Volvo prodalo svoji divizi osobních automobilů Fordu. Ten ji v roce 2010 postoupil čínské společnosti Geely Automobile.
Volvo S90 • Volvo S60 • Volvo V60 • Volvo XC90 • Volvo XC60 • Volvo XC40