Mercedes – Benz zakončuje modernizaci své řady C prezentací nejostřejší varianty C63 AMG Coupe. (+ 2x video a 40 foto)
Předpoklady se potvrdily, takže Mercedes – Benz právě odhalil sportovní verzi C63 AMG, jež se stane vlajkovou lodí jeho řady C. Pro nový modelový rok zásadně přepracovaný Mercedes – Benz C Class s karoseriemi sedan a kombi jsme vám představili již na konci loňského prosince a verze Mercedes C Coupe na sebe nenechala dlouho čekat. Nyní přijíždí špičkové provedení C63 AMG Coupe, které nabídne výkon až 487 koní a zaútočí především na konkurenci v podobě BMW M3 (420 koní) a Audi RS5 (450 koní). Nový Mercedes C63 AMG přebírá z varianty sedan známý, atmosféricky plněný osmiválec s objemem 6,2 l (zvláštní, „turbošílenství“ tuto společnost dosud nepostihlo!).
Uvidíme, jak se tomuto „céčku“ povede a zda si v otázce jízdních vlastností na již poměrně obstarožní BMW M3 „sáhne“. Výkonový potenciál by k tomu mělo. Stejně jako sedan, také kupé C63 AMG bude k mání ve dvou výkonových verzích. Ta základní nabídne výkon 457 koní (336 kW při 6 800 ot./min. a točivý moment 600 Nm při 5 000 ot./min., což vozu umožní zrychlit z klidu na 100 km/h za 4,5 s a dosáhnout elektronicky omezené rychlosti 250 km/h. Za příplatek bude k mání paket AMG Development, který ponechá špičku točivého momentu na původní hodnotě, ale výkon posune až na 487 koní (358 kW), a zároveň zkrátí dobu potřebnou pro akceleraci z 0 na 100 km/h o 0,1 s a zvýší limit omezovače rychlosti na 280 km/h.
Mercedes C63 AMG Coupe bude k mání výhradně v kombinaci se sedmistupňovou automatickou převodovkou AMG Speedshift MCT, jež nabízí jízdní režimy C (Controlled Efficiency), S, S+ a M a točivý moment přenáší na kola zadní nápravy. Ve dvou posledně jmenovaných stupních prý rychlostní skříň řadí za 100 milisekund. Funkce Race Start má dát „řidiči možnost vyzkoušet akcelerační schopnost vozu v celé její nádheře“. Podvozek dostal zesílená ramena, stabilizátory s větším průřezem a rozšířený rozchod kol na obou nápravách. Na první pohled si všimneme upraveného předního spoileru, výrazného difuzoru v zadním nárazníku, odtahové hrany na víku zavazadlového prostoru, hliníkové kapoty nebo specifických denních světel z LED. Osmnáctipalcové lité ráfky obouvají pneumatiky o rozměru 235/40 R18 vpředu a 255/35 R18 vzadu.
Interiér posledního kupé ze Stuttgartu se pak vyznačuje především zcela novými sportovními sedadly, specifickým čalouněním a tříramenným volantem se zploštěním nejen ve spodní, ale také v horní části věnce, který byl převzat z modelu CLS 63 AMG. A známe již také evropské ceny vozů C63 AMG. Nejlevnějším je sedan, který vás v přepočtu přijde na 1 746 000 Kč, následují výše popisované C63 AMG Coupe (1 776 000 Kč) a C63 AMG kombi (1 808 000 Kč). Zaváděcí série C63 Coupe Edition 1 stojí 1 890 000 Kč. Za paket AMG Performance se u kupé a sedanu připlácí zhruba 175 000 Kč, u kombíku pak „jen“ 158 000 Kč. Prodeje nového provedení Mercedes – Benz C63 AMG Coupe budou v Evropě zahájeny letos v červnu.