V moderní továrně v Brémách už započala produkce nové třídy C. Inovativní procesy zde přitom nehledí pouze na udržitelnost.
Premiéry nové generace Mercedesu-Benz třídy C (W206) jsme se dočkali na konci února a teď už německá automobilka oznamuje, že produkce novinky úspěšně odstartovala. Výroba sedanu i kombi započala souběžně v modernizované továrně v německých Brémách. Mercedes tak poskytuje hrstku zajímavostí o tvorbě nového „céčka“.
Brémy nebudou jedinou linkou, kde bude třída C vznikat. Zanedlouho značka spustí mezinárodní výrobu taky v Pekingu v Číně, kde bude opět vyráběna i prodloužená varianta modelu. Produkce v Jihoafrické republice se zase zaměří na levostranné i pravostranné verze pro export na další světové trhy.
Obecně se v modernizované továrně v Brémách hledělo na zvýšení flexibility, rychlosti výroby i snížení nákladů. Nová třída C tak například vzniká na stejné lince jako GLC, GLC kupé a plně elektrické EQC. Ve směru snižování produkce CO2 při výrobě jsou pak v JAR schopni díky inovativním technologiím v lakovně snížit spotřebu energií na jedno auto o 25 %.
Ostatně ve všech automobilkou vlastněných továrnách chce Mercedes dosáhnout uhlíkové neutrality při výrobě, a to již od roku 2022. V Brémách tak například značka poprvé rozjela novou karosárnu, která šetří čas i energie – části karoserií se zde nevyrábějí jednotlivě v řadě, ale ve speciálních buňkách zajištujících flexibilní kombinaci požadovaných dílů.
Tento proces výroby a další inovace chce Mercedes postupně zakomponovat do všech svých továren. Nakonec se doznala v Brémách změn i samotná montáž, kde jsou nově využívány autonomní přepravní systémy namísto konvenčních pásů. Více už ukáže samotné video z produkce...