Asi netřeba zvlášť zdůrazňovat, že v zemi, kde zítra znamená již včera, nemohli největší pohlaváři jezdit obyčejnými automobily. Lenin, Stalin, Brežněv či Putin – všichni brali to nejlepší, co bylo k mání.
Vladimír Putin se nedávno stal už počtvrté ruským prezidentem. Jeho inauguraci bychom v zásadě mohli přejít bez povšimnutí, protože politika nás zase tolik nezajímá, kdyby tady nebyla jedna podstatná maličkost. Tedy, maličkost…
Věc, která nás zaujala, má na délku přes 6,6 metru, s jejím vývojem pomáhalo Porsche, a kromě osmiválce se má mezi předními koly projektu nazvaného Kortež objevit dokonce přeplňovaný dvanáctiválec atakující hranici 900 koní.
Novinka nahradila v kremelské flotile dřívější Mercedes S 600 Pullman v pancéřovém provedení Guard, zatímco 400koňový ZIL-4112-R nedostal ani šanci, ačkoli tato značka úspěšně sloužila ruským, sovětským a dalším socialistickým papalášům od poloviny 30. let minulého století.
Zajímá vás to? A chtěli byste vědět, co bylo před obrněnými monstry automobilky „Zavodu-imeni-Lichačeva“? Tak se s námi pojďte podívat na podrobnější historický průřez dopravních prostředků vládců carského Ruska i sovětského impéria. Maximum snímků a informací najdete v galerii.