Většinu informací o velkém SUV již známe z uplynulých týdnů: Například že jej pohání přeplňovaný řadový šestiválec o objemu 3,3 litru s výkonem 254 kW (345 k) a 500 Nm točivého momentu. Zdroj: Mazda

Většinu informací o velkém SUV již známe z uplynulých týdnů: Například že jej pohání přeplňovaný řadový šestiválec o objemu 3,3 litru s výkonem 254 kW (345 k) a 500 Nm točivého momentu. | Zdroj: Mazda

Nyní ale již také víme, že se jedná o 48V mild hybrid s elektromotorem, uloženým mezi spalovací jednotkou a zcela novou osmistupňovou převodovkou bez měniče. Motor je prý schopen auto v nižších rychlostech pohánět zcela sám. Zdroj: Mazda

Nyní ale již také víme, že se jedná o 48V mild hybrid s elektromotorem, uloženým mezi spalovací jednotkou a zcela novou osmistupňovou převodovkou bez měniče. Motor je prý schopen auto v nižších rychlostech pohánět zcela sám. | Zdroj: Mazda

V nabídce bude i plug-in hybrid, tvořený zážehovým čtyřválcem o objemu 2,5 litru a 129kW elektromotorem, čerpajícím energii z baterie o kapacitě 17,8 kWh. Toto ústrojí již známé z  evropské CX-60 , kombinovaně nabídne 241 kW (327 k) a 500 Nm. Zdroj: Mazda

V nabídce bude i plug-in hybrid, tvořený zážehovým čtyřválcem o objemu 2,5 litru a 129kW elektromotorem, čerpajícím energii z baterie o kapacitě 17,8 kWh. Toto ústrojí již známé z evropské CX-60, kombinovaně nabídne 241 kW (327 k) a 500 Nm. | Zdroj: Mazda

CX-90 má pohon všech kol, preferující zadní nápravu. Zdroj: Mazda

CX-90 má pohon všech kol, preferující zadní nápravu. | Zdroj: Mazda

V zatáčkách si bude pomáhat systémem Kinematic Posture Control, který lehce přibrzďuje jedno ze zadních kol kvůli omezení náklonů, stejně jako u aktuální MX-5. Zdroj: Mazda

V zatáčkách si bude pomáhat systémem Kinematic Posture Control, který lehce přibrzďuje jedno ze zadních kol kvůli omezení náklonů, stejně jako u aktuální MX-5. | Zdroj: Mazda

Uvnitř najdeme až osm sedadel, v druhé řadě je pak možné objednat dvě samostatná „kapitánská“ sedadla. Zdroj: Mazda

Uvnitř najdeme až osm sedadel, v druhé řadě je pak možné objednat dvě samostatná „kapitánská“ sedadla. | Zdroj: Mazda

V interiéru je použita kůže Nappa, dřevěné dekory i luxusní tkaniny s prošíváním, inspirovaným tradiční japonskou vazbou knih. Zdroj: Mazda

V interiéru je použita kůže Nappa, dřevěné dekory i luxusní tkaniny s prošíváním, inspirovaným tradiční japonskou vazbou knih. | Zdroj: Mazda

Mazda CX-90 Zdroj: Mazda

Mazda CX-90 | Zdroj: Mazda

Mazda CX-90 Zdroj: Mazda

Mazda CX-90 | Zdroj: Mazda

Mazda CX-90 Zdroj: Mazda

Mazda CX-90 | Zdroj: Mazda

Mazda CX-90 Zdroj: Mazda

Mazda CX-90 | Zdroj: Mazda

Mazda CX-90 Zdroj: Mazda

Mazda CX-90 | Zdroj: Mazda

Mazda CX-90 Zdroj: Mazda

Mazda CX-90 | Zdroj: Mazda

Mazda CX-90 Zdroj: Mazda

Mazda CX-90 | Zdroj: Mazda

Mazda CX-90 Zdroj: Mazda

Mazda CX-90 | Zdroj: Mazda

Mazda CX-90 Zdroj: Mazda

Mazda CX-90 | Zdroj: Mazda

Mazda CX-90 Zdroj: Mazda

Mazda CX-90 | Zdroj: Mazda

Mazda CX-90 Zdroj: Mazda

Mazda CX-90 | Zdroj: Mazda

Mazda CX-90 Zdroj: Mazda

Mazda CX-90 | Zdroj: Mazda

Mazda CX-90 Zdroj: Mazda

Mazda CX-90 | Zdroj: Mazda

Nyní ale již také víme, že se jedná o 48V mild hybrid s elektromotorem, uloženým mezi spalovací jednotkou a zcela novou osmistupňovou převodovkou bez měniče. Motor je prý schopen auto v nižších rychlostech pohánět zcela sám. Zdroj: Mazda
V nabídce bude i plug-in hybrid, tvořený zážehovým čtyřválcem o objemu 2,5 litru a 129kW elektromotorem, čerpajícím energii z baterie o kapacitě 17,8 kWh. Toto ústrojí již známé z  evropské CX-60 , kombinovaně nabídne 241 kW (327 k) a 500 Nm. Zdroj: Mazda
CX-90 má pohon všech kol, preferující zadní nápravu. Zdroj: Mazda
V zatáčkách si bude pomáhat systémem Kinematic Posture Control, který lehce přibrzďuje jedno ze zadních kol kvůli omezení náklonů, stejně jako u aktuální MX-5. Zdroj: Mazda
20
Fotogalerie

Nová Mazda CX-90 konečně oficiálně! Majestátní SUV chce být autem pro řidiče, techniku má z MX-5

Obří rodinné auto s výkonem přes 300 koní je konečně tady. Chutná mu benzin, ale elektřinu využívá rádo.

Po dlouhém napínání zde máme oficiální premiéru nové Mazdy CX-90. Bohužel je určena primárně pro severoamerický trh, kde ji doplní menší model CX-70 – Evropa, Japonsko a další regiony mají již představenou CX-60, k níž přibude prostornější CX-80. Většinu informací o velkém SUV již známe z uplynulých týdnů: Například že jej pohání přeplňovaný řadový šestiválec o objemu 3,3 litru s výkonem 254 kW (345 k) a 500 Nm točivého momentu. Nyní ale již také víme, že se jedná o 48V mild hybrid s elektromotorem, uloženým mezi spalovací jednotkou a zcela novou osmistupňovou převodovkou bez měniče. Motor je prý schopen auto v nižších rychlostech pohánět zcela sám.

V nabídce bude i plug-in hybrid, tvořený zážehovým čtyřválcem o objemu 2,5 litru a 129kW elektromotorem, čerpajícím energii z baterie o kapacitě 17,8 kWh. Toto ústrojí již známe z evropské CX-60, kombinovaně nabídne 241 kW (327 k) a 500 Nm. CX-90 má pohon všech kol, preferující zadní nápravu. V zatáčkách si bude pomáhat systémem Kinematic Posture Control, který lehce přibrzďuje jedno ze zadních kol kvůli omezení náklonů, stejně jako u aktuální MX-5.

Z hlediska designu si můžeme všimnout hezké hry odrážejícího se světla na rozměrné karoserii, osazené rozumným množstvím chromovaných doplňků. U CX-90 se představuje nový lak Artisan Red, vyvinutý speciálně pro tuto novinku, kola mohou mít až 21 palců. Uvnitř najdeme až osm sedadel, v druhé řadě je pak možné objednat dvě samostatná „kapitánská“ sedadla. V interiéru je použita kůže Nappa, dřevěné dekory i luxusní tkaniny s prošíváním, inspirovaným tradiční japonskou vazbou knih.

Mazda

Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.

V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.

Mazda MX-30 • Mazda2 •​ Mazda3 •​ Mazda6 •​ Mazda CX-3 •​ Mazda CX-30 •​ Mazda CX-5 •​ Mazda MX-5

Doporučujeme

Články odjinud