Ford Mustang se během 58 let nepřetržité výroby stal naprostou ikonou. Znají ho i lidé, kterým jinak automobilový svět nic neříká, jelikož vzhledem k více než 10 milionům prodaných kusů na něj určitě někdy narazili. Ford

Ford Mustang se během 58 let nepřetržité výroby stal naprostou ikonou. Znají ho i lidé, kterým jinak automobilový svět nic neříká, jelikož vzhledem k více než 10 milionům prodaných kusů na něj určitě někdy narazili. | Ford

Není divu, že od roku 2014, kdy se představila poslední generace, je pravidelně nejprodávanějším sportovním kupé světa. Ford

Není divu, že od roku 2014, kdy se představila poslední generace, je pravidelně nejprodávanějším sportovním kupé světa. | Ford

Navíc se objevuje v celé řadě filmů, reklamách i hudebních klipech. Proto když se ohlásil nový modelový ročník, řada fanoušků se bála, jestli mu moderní doba nevezme duši. Ford

Navíc se objevuje v celé řadě filmů, reklamách i hudebních klipech. Proto když se ohlásil nový modelový ročník, řada fanoušků se bála, jestli mu moderní doba nevezme duši. | Ford

Na výběr bude 12 odstínů karoserie, černé a červené lakování brzdových třmenů a dvě sady 19palcových kol.   Ford

Na výběr bude 12 odstínů karoserie, černé a červené lakování brzdových třmenů a dvě sady 19palcových kol.   | Ford

Nový Mustang je zatím nejdravější evolucí. Čtvrtá generace V8 má dvojité sání se dvěma škrticími klapkami pro lepší odezvu. Ford

Nový Mustang je zatím nejdravější evolucí. Čtvrtá generace V8 má dvojité sání se dvěma škrticími klapkami pro lepší odezvu. | Ford

Verze GT je vybavena funkcí dorovnávání otáček při řazení pro snadnější soužití se šestistupňovým manuálem. Možnost desetistupňového automatu pochopitelně zůstala. Ford

Verze GT je vybavena funkcí dorovnávání otáček při řazení pro snadnější soužití se šestistupňovým manuálem. Možnost desetistupňového automatu pochopitelně zůstala. | Ford

Adaptivní podvozek nyní monitoruje parametry celého vozu a okamžitě reaguje na nerovnosti vozovky. Ford

Adaptivní podvozek nyní monitoruje parametry celého vozu a okamžitě reaguje na nerovnosti vozovky. | Ford

Z praktického hlediska potěší u verze s plně polstrovanou plátěnou střechou její elektrické ovládání a aretace jedinou západkou. Do kufru se vejdou dva golfové bagy. Ford

Z praktického hlediska potěší u verze s plně polstrovanou plátěnou střechou její elektrické ovládání a aretace jedinou západkou. Do kufru se vejdou dva golfové bagy. | Ford

V oblasti designu mění poprvé příď design v závislosti na verzi. Všechny mají nový vzhled světlometů a tvary vynikající lepší aerodynamikou a ochranou chodců. Ford

V oblasti designu mění poprvé příď design v závislosti na verzi. Všechny mají nový vzhled světlometů a tvary vynikající lepší aerodynamikou a ochranou chodců. | Ford

FordPass umožňuje spojení s vozem na dálku s možností vypnout a zapnout motor včetně časového plánování, ovládat zámky, hledat jeho polohu a zjistit aktuální technický stav. Ford

FordPass umožňuje spojení s vozem na dálku s možností vypnout a zapnout motor včetně časového plánování, ovládat zámky, hledat jeho polohu a zjistit aktuální technický stav. | Ford

Po vzoru SUV Mustang Mach-E je i Mustang sedmé generace vybaven asistenčními systémy, k nimž patří rozpoznávání dopravních značek, inteligentní adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go, asistent jízdního pruhu, asistent vyhýbacího manévru a asistent automatického brzdění při couvání. Ford

Po vzoru SUV Mustang Mach-E je i Mustang sedmé generace vybaven asistenčními systémy, k nimž patří rozpoznávání dopravních značek, inteligentní adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go, asistent jízdního pruhu, asistent vyhýbacího manévru a asistent automatického brzdění při couvání. | Ford

Vzadu najdeme nově zpracovaná světla a difuzor. Ford

Vzadu najdeme nově zpracovaná světla a difuzor. | Ford

V interiéru je na první pohled patrná nová úroveň digitalizace. Původní kapličku se dvěma tubusy nahradila 12,4 palce velká obrazovka plynule navazující pod jedním sklem na 13,2palcový multimediální systém SYNC 4. Ford

V interiéru je na první pohled patrná nová úroveň digitalizace. Původní kapličku se dvěma tubusy nahradila 12,4 palce velká obrazovka plynule navazující pod jedním sklem na 13,2palcový multimediální systém SYNC 4. | Ford

Dle přání zákazníků obsahuje infotainment více funkcí, takže středová konzole má méně tlačítek a vytvořila místo pro příplatkové indukční nabíjení. Ford

Dle přání zákazníků obsahuje infotainment více funkcí, takže středová konzole má méně tlačítek a vytvořila místo pro příplatkové indukční nabíjení. | Ford

Nová povrchová úprava interiéru zaujme vedle kůže a měkčených materiálů také kontrastním prošíváním nebo perforovanou úpravou středové konzole. Na stropnici najdeme USB porty pro napájení kamer. Ford

Nová povrchová úprava interiéru zaujme vedle kůže a měkčených materiálů také kontrastním prošíváním nebo perforovanou úpravou středové konzole. Na stropnici najdeme USB porty pro napájení kamer. | Ford

Nejnovější audiosystém B&O zahrnuje 12 reproduktorů i subwoofer a zesiluje akustiku motoru přímo v kabině. Ford

Nejnovější audiosystém B&O zahrnuje 12 reproduktorů i subwoofer a zesiluje akustiku motoru přímo v kabině. | Ford

Vzhledem k předpokládanému využití vozu na okruhu Ford vytvořil verzi Dark Horse stojící na vrcholu nabídky. Ford

Vzhledem k předpokládanému využití vozu na okruhu Ford vytvořil verzi Dark Horse stojící na vrcholu nabídky. | Ford

Osmiválec dostal nové vačkové hřídele a speciální sání. Balíček Performance přidává chladič motorového oleje, chladič převodového oleje (verze s automatem), odlehčený chladič s větším odvodem tepla, výkonnější ventilátory chlazení a chladič samosvorného diferenciálu Torsen. Ford

Osmiválec dostal nové vačkové hřídele a speciální sání. Balíček Performance přidává chladič motorového oleje, chladič převodového oleje (verze s automatem), odlehčený chladič s větším odvodem tepla, výkonnější ventilátory chlazení a chladič samosvorného diferenciálu Torsen. | Ford

Specificky naladěný podvozek má větší stabilizátory, zadní výztuhu a větší brzdové kotouče. Ford

Specificky naladěný podvozek má větší stabilizátory, zadní výztuhu a větší brzdové kotouče. | Ford

Okruhovou linii poznáte podle zatmavených předních světel a lesklé černé mřížky chladiče.  Ford

Okruhovou linii poznáte podle zatmavených předních světel a lesklé černé mřížky chladiče.  | Ford

Z boku zaujmou nástavce prahů a vzadu pevné křídlo spolu s rozměrným difuzorem. Ford

Z boku zaujmou nástavce prahů a vzadu pevné křídlo spolu s rozměrným difuzorem. | Ford

Výsadou verze Dark Horse je modrý lak Ember spolu se sladěnými třmeny. Ford

Výsadou verze Dark Horse je modrý lak Ember spolu se sladěnými třmeny. | Ford

Více zábavy pří průjezdu zatáčkami kontrolovaným smykem přináší „elektronická driftovací brzda“. Ford

Více zábavy pří průjezdu zatáčkami kontrolovaným smykem přináší „elektronická driftovací brzda“. | Ford

V interiéru modrá barva pokrývá výplně dveří, sedadla s perforací, manžetu řadicí páky a středovou konzoli. Ford

V interiéru modrá barva pokrývá výplně dveří, sedadla s perforací, manžetu řadicí páky a středovou konzoli. | Ford

Kontrastem jsou výdechy ventilace a rámečky v černé metalíze Alley. Ford

Kontrastem jsou výdechy ventilace a rámečky v černé metalíze Alley. | Ford

Uvnitř i zvenčí nahradily původní plakety specifická loga Dark Horse. Ford

Uvnitř i zvenčí nahradily původní plakety specifická loga Dark Horse. | Ford

Ford Mustnag Dark Horse Ford

Ford Mustnag Dark Horse | Ford

Ford Mustnag Dark Horse Ford

Ford Mustnag Dark Horse | Ford

Ford Mustnag Dark Horse Ford

Ford Mustnag Dark Horse | Ford

Ford Mustnag Dark Horse Ford

Ford Mustnag Dark Horse | Ford

Ford Mustnag Dark Horse Ford

Ford Mustnag Dark Horse | Ford

Ford Mustnag Dark Horse Ford

Ford Mustnag Dark Horse | Ford

Není divu, že od roku 2014, kdy se představila poslední generace, je pravidelně nejprodávanějším sportovním kupé světa. Ford
Navíc se objevuje v celé řadě filmů, reklamách i hudebních klipech. Proto když se ohlásil nový modelový ročník, řada fanoušků se bála, jestli mu moderní doba nevezme duši. Ford
Na výběr bude 12 odstínů karoserie, černé a červené lakování brzdových třmenů a dvě sady 19palcových kol.   Ford
Nový Mustang je zatím nejdravější evolucí. Čtvrtá generace V8 má dvojité sání se dvěma škrticími klapkami pro lepší odezvu. Ford
32
Fotogalerie

Nový Ford Mustang konečně oficiálně. O osmiválec a manuál nepřišel! Má i samosvor a driftovací brzdu

Při vývoji nového Mustangu se Ford soustředil na maximální využití potenciálu motoru a digitalizaci. Je přívětivější pro každodenní použití, ale zároveň toho umí více na závodním okruhu.

Ford Mustang se během 58 let nepřetržité výroby stal naprostou ikonou. Znají ho i lidé, kterým jinak automobilový svět nic neříká, jelikož vzhledem k více než 10 milionům prodaných kusů na něj určitě někdy narazili. Není divu, že od roku 2014, kdy se představila poslední generace, je pravidelně nejprodávanějším sportovním kupé světa. Navíc se objevuje v celé řadě filmů, reklamách i hudebních klipech. Proto když se ohlásil nový modelový ročník, řada fanoušků se bála, jestli mu moderní doba nevezme duši.

Na rozdíl od ostatních staví Ford u automobilů s konvenčním pohonem pokrok na digitalizaci, online technologiích a speciálních edicích. Do roku 2026 ale plánuje investovat 50 milionů dolarů do elektromobility, takže možná máme před sebou poslední Mustang s V8. V takovém případě není na co čekat, jelikož kromě skvělého svezení bude v dlouhodobém horizontu i perspektivní investicí.

Nový Mustang je zatím nejdravější evolucí. Čtvrtá generace V8 má dvojité sání se dvěma škrticími klapkami pro lepší odezvu. Té napomáhá rovněž řízení se strmějším převodem a maximální omezení vůlí řídicí soustavy. Verze GT je vybavena funkcí dorovnávání otáček při řazení pro snadnější soužití se šestistupňovým manuálem. Možnost desetistupňového automatu pochopitelně zůstala. Pod kapotou se řešil i vizuální dojem. Kromě nového krytu je vedení kabelů, palivového i brzdového potrubí úhlednější.

V interiéru je na první pohled patrná nová úroveň digitalizace. Původní kapličku se dvěma tubusy nahradila 12,4 palce velká obrazovka plynule navazující pod jedním sklem na 13,2palcový multimediální systém SYNC 4. Ten podporuje Apple CarPlay i Android Auto, aplikaci FordPass a bezdrátové aktualizace. FordPass nově zahrnuje nepřetržitou podporu v případě odcizení. Dle přání zákazníků obsahuje infotainment více funkcí, takže středová konzole má méně tlačítek a vytvořila místo pro příplatkové indukční nabíjení. Nejnovější audiosystém B&O zahrnuje 12 reproduktorů i subwoofer a zesiluje akustiku motoru přímo v kabině.

Z praktického hlediska potěší u verze s plně polstrovanou plátěnou střechou její elektrické ovládání a aretace jedinou západkou. Do kufru se vejdou dva golfové bagy.

Nová povrchová úprava interiéru zaujme vedle kůže a měkčených materiálů také kontrastním prošíváním nebo perforovanou úpravou středové konzole. Na stropnici najdeme USB porty pro napájení kamer, což je vychytávka, se kterou už před lety přišla třeba současná Škoda Octavia.

V oblasti designu mění poprvé příď design v závislosti na verzi. Všechny mají nový vzhled světlometů a tvary vynikající lepší aerodynamikou a ochranou chodců. Vzadu najdeme nově zpracovaná světla a difuzor. Na výběr bude 12 odstínů karoserie, černé a červené lakování brzdových třmenů a dvě sady 19palcových kol.  

Po vzoru SUV Mustang Mach-E je i Mustang sedmé generace vybaven asistenčními systémy, k nimž patří rozpoznávání dopravních značek, inteligentní adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go, asistent jízdního pruhu, asistent vyhýbacího manévru a asistent automatického brzdění při couvání. Adaptivní podvozek nyní monitoruje parametry celého vozu a okamžitě reaguje na nerovnosti vozovky.

FordPass umožňuje spojení s vozem na dálku s možností vypnout a zapnout motor včetně časového plánování, ovládat zámky, hledat jeho polohu a zjistit aktuální technický stav.

Mustang stvořen pro okruhovou zábavu

Vzhledem k předpokládanému využití vozu na okruhu Ford vytvořil verzi Dark Horse stojící na vrcholu nabídky. Nově představený model je základem pro Mustangy, které budou po celém světě závodit v různých sériích včetně GT3, GT4 a NASCAR. V sezóně 2023 přijde i nový zákaznický Mustang GT4, který bude k dispozici pro globální třídy GT4 v IMSA, SRO a FIA GT.

Osmiválec dostal nové vačkové hřídele a speciální sání. Balíček Performance přidává chladič motorového oleje, chladič převodového oleje (verze s automatem), odlehčený chladič s větším odvodem tepla, výkonnější ventilátory chlazení a chladič samosvorného diferenciálu Torsen. Specificky naladěný podvozek má větší stabilizátory, zadní výztuhu a větší brzdové kotouče. Více zábavy pří průjezdu zatáčkami kontrolovaným smykem přináší „elektronická driftovací brzda“.

Okruhovou linii poznáte podle zatmavených předních světel a lesklé černé mřížky chladiče. Z boku zaujmou nástavce prahů a vzadu pevné křídlo spolu s rozměrným difuzorem. Výsadou verze Dark Horse je modrý lak Ember spolu se sladěnými třmeny. V interiéru modrá barva pokrývá výplně dveří, sedadla s perforací, manžetu řadicí páky a středovou konzoli. Kontrastem jsou výdechy ventilace a rámečky v černé metalíze Alley. Uvnitř i zvenčí nahradily původní plakety specifická loga Dark Horse.

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

Doporučujeme

Články odjinud