Slova o elektrické budoucnosti Škody se začínají pomalu naplňovat, nyní totiž značka oznamuje další silnou investici v této oblasti. | Koncept Škoda Vision E Zdroj: Škoda

Slova o elektrické budoucnosti Škody se začínají pomalu naplňovat, nyní totiž značka oznamuje další silnou investici v této oblasti. | Koncept Škoda Vision E | Zdroj: Škoda

Škoda má v plánu v nadcházejících letech vytvořit v Česku až 7000 dobíjecích stanic, přesněji zásuvek/bodů, ze kterých budou moci elektromobily a hybridy čerpat energii. | Koncept Škoda Vision iV Zdroj: Škoda

Škoda má v plánu v nadcházejících letech vytvořit v Česku až 7000 dobíjecích stanic, přesněji zásuvek/bodů, ze kterých budou moci elektromobily a hybridy čerpat energii. | Koncept Škoda Vision iV | Zdroj: Škoda

Menším háčkem v tomto ambiciózních kroku je, že tento počet nabíjecích bodů vznikne především v areálech a okolí závodů Škody v Mladé Boleslavi, Kvasinách a Vrchlabí. | Koncept Škoda Vision iV Zdroj: Škoda

Menším háčkem v tomto ambiciózních kroku je, že tento počet nabíjecích bodů vznikne především v areálech a okolí závodů Škody v Mladé Boleslavi, Kvasinách a Vrchlabí. | Koncept Škoda Vision iV | Zdroj: Škoda

Mluvíme přitom o investici ve výši přibližně 32 milionů eur (asi 819 milionů korun). Svého cíle v oblasti rozvoje dobíjecí infrastruktury chce Škoda dosáhnout do roku 2025. | Koncept Škoda Vision iV Zdroj: Škoda

Mluvíme přitom o investici ve výši přibližně 32 milionů eur (asi 819 milionů korun). Svého cíle v oblasti rozvoje dobíjecí infrastruktury chce Škoda dosáhnout do roku 2025. | Koncept Škoda Vision iV | Zdroj: Škoda

K více než 3600 dobíjecím bodům v areálech závodů pak přibude dalších 3100 v jejich okolí, které budou k dispozici všem zaměstnancům automobilky. | Koncept Škoda Vision iV Zdroj: Škoda

K více než 3600 dobíjecím bodům v areálech závodů pak přibude dalších 3100 v jejich okolí, které budou k dispozici všem zaměstnancům automobilky. | Koncept Škoda Vision iV | Zdroj: Škoda

Škoda už minulý rok investovala do rozšíření nabíjecí infrastruktury v areálu závodu v Mladé Boleslavi celkem 3,4 milionu eur (asi 87 milionů korun). | Koncept Škoda Vision iV Zdroj: Škoda

Škoda už minulý rok investovala do rozšíření nabíjecí infrastruktury v areálu závodu v Mladé Boleslavi celkem 3,4 milionu eur (asi 87 milionů korun). | Koncept Škoda Vision iV | Zdroj: Škoda

Část investice směřovala do modernizace a rozšíření elektrické sítě, zatímco zbytek putoval do instalace více než 300 dobíjecích bodů. | Koncept Škoda Vision iV Zdroj: Škoda

Část investice směřovala do modernizace a rozšíření elektrické sítě, zatímco zbytek putoval do instalace více než 300 dobíjecích bodů. | Koncept Škoda Vision iV | Zdroj: Škoda

Škoda má v plánu v nadcházejících letech vytvořit v Česku až 7000 dobíjecích stanic, přesněji zásuvek/bodů, ze kterých budou moci elektromobily a hybridy čerpat energii. | Koncept Škoda Vision iV Zdroj: Škoda
Menším háčkem v tomto ambiciózních kroku je, že tento počet nabíjecích bodů vznikne především v areálech a okolí závodů Škody v Mladé Boleslavi, Kvasinách a Vrchlabí. | Koncept Škoda Vision iV Zdroj: Škoda
Mluvíme přitom o investici ve výši přibližně 32 milionů eur (asi 819 milionů korun). Svého cíle v oblasti rozvoje dobíjecí infrastruktury chce Škoda dosáhnout do roku 2025. | Koncept Škoda Vision iV Zdroj: Škoda
K více než 3600 dobíjecím bodům v areálech závodů pak přibude dalších 3100 v jejich okolí, které budou k dispozici všem zaměstnancům automobilky. | Koncept Škoda Vision iV Zdroj: Škoda
7
Fotogalerie

Slova šéfa Škody se naplňují. V Česku startuje elektrická revoluce

Rapidní nárůst nových elektromobilů samozřejmě vyžaduje i rapidní nárůst počtu dobíjecích stanic. Škodovka má představu jasnou, zatím ale budou ve výhodě hlavně zaměstnanci automobilky.

O budoucnosti elektrifikace, vývoje infrastruktury nabíjecích stanic i nových elektromobilech Škodovky jsme už řadu zajímavých informací přinesli díky rozhovoru s Lubošem Vlčkem, šéfem českého zastoupení mladoboleslavské automobilky. Slova o elektrické budoucnosti Škody se přitom začínají pomalu naplňovat, nyní totiž značka oznamuje další silnou investici v této oblasti.

Škoda má v plánu v nadcházejících letech vytvořit v Česku až 7000 dobíjecích stanic, přesněji zásuvek/bodů, ze kterých budou moci elektromobily a hybridy čerpat energii. Menším háčkem v tomto ambiciózních kroku je, že tento počet nabíjecích bodů vznikne především v areálech a okolí závodů Škody v Mladé Boleslavi, Kvasinách a Vrchlabí.

Mluvíme přitom o investici ve výši přibližně 32 milionů eur (asi 819 milionů korun). Svého cíle v oblasti rozvoje dobíjecí infrastruktury chce Škoda dosáhnout do roku 2025. K více než 3600 dobíjecím bodům v areálech závodů pak přibude dalších 3100 v jejich okolí, které budou k dispozici všem zaměstnancům automobilky.

Škoda už minulý rok investovala do rozšíření nabíjecí infrastruktury v areálu závodu v Mladé Boleslavi celkem 3,4 milionu eur (asi 87 milionů korun). Část investice směřovala do modernizace a rozšíření elektrické sítě, zatímco zbytek putoval do instalace více než 300 dobíjecích bodů. Jak už ale zaznělo od vedení Škody, ne všechna práce je na automobilkách. Tímto způsobem chce však značka jít rozvoji infrastruktury alespoň částečně naproti.

Ostatně nic jiného nezbývá, letos už Škoda uvede do prodeje elektrickou verzi Škody Citigo, následovat bude plug-hybridní varianta Superbu a pro příští rok je už potvrzena sériová výroba elektrického SUV na základě konceptu Vision iV, představeného v Ženevě.

A to není všechno, v rámci „Strategie 2025“ investuje Škoda v příštích čtyřech letech dvě miliardy eur (asi 51 miliard korun) do vývoje elektrických vozů a nových služeb, souvisejících s mobilitou. Jedná se o největší investiční program v historii společnosti.

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Doporučujeme

Články odjinud