Pro nás Evropany bude nová generace Yarisu vcelku povědomá, jelikož vychází z dále rozšířené spolupráce s Mazdou. Yaris modelového roku 2020 tak přijíždí se základem v Mazdě 2. | Toyota Yaris Zdroj: Toyota

Pro nás Evropany bude nová generace Yarisu vcelku povědomá, jelikož vychází z dále rozšířené spolupráce s Mazdou. Yaris modelového roku 2020 tak přijíždí se základem v Mazdě 2. | Toyota Yaris | Zdroj: Toyota

Kvůli oficiální premiéře na autosalonu v New Yorku si budeme muset teprve počkat, zda se evropská specifikace nového Yarisu bude razantněji lišit od té americké. | Toyota Yaris Zdroj: Toyota

Kvůli oficiální premiéře na autosalonu v New Yorku si budeme muset teprve počkat, zda se evropská specifikace nového Yarisu bude razantněji lišit od té americké. | Toyota Yaris | Zdroj: Toyota

Technika Mazdy je však z prvních fotek naprosto zřejmá, i když Toyota svůj hatchback vybavila typickou, agresivní „tlamou“ na přídi. | Toyota Yaris Zdroj: Toyota

Technika Mazdy je však z prvních fotek naprosto zřejmá, i když Toyota svůj hatchback vybavila typickou, agresivní „tlamou“ na přídi. | Toyota Yaris | Zdroj: Toyota

K rozměrům zatím výrobce zmiňuje pouze délku 4105 mm, která o pár milimetrů převyšuje Mazdu 2. Očekávali bychom i stejný základní objem kufru 280 litrů. | Toyota Yaris Zdroj: Toyota

K rozměrům zatím výrobce zmiňuje pouze délku 4105 mm, která o pár milimetrů převyšuje Mazdu 2. Očekávali bychom i stejný základní objem kufru 280 litrů. | Toyota Yaris | Zdroj: Toyota

I motorizace samozřejmě pochází od Mazdy. V USA tak dostane Yaris čtyřválcovou patnáctistovku naladěnou na 78 kW (106 koní) pohánějící přední kola a standardně spojenou s šestistupňovou automatickou převodovkou. | Toyota Yaris Zdroj: Toyota

I motorizace samozřejmě pochází od Mazdy. V USA tak dostane Yaris čtyřválcovou patnáctistovku naladěnou na 78 kW (106 koní) pohánějící přední kola a standardně spojenou s šestistupňovou automatickou převodovkou. | Toyota Yaris | Zdroj: Toyota

Standardem je například zadní parkovací kamera, šestice airbagů či řada bezpečnostních a asistenčních systémů včetně předkolizního systému s automatickým brzděním. Výbava bude na trhu USA rozdělena do dvou úrovní LE a XLE. | Toyota Yaris Zdroj: Toyota

Standardem je například zadní parkovací kamera, šestice airbagů či řada bezpečnostních a asistenčních systémů včetně předkolizního systému s automatickým brzděním. Výbava bude na trhu USA rozdělena do dvou úrovní LE a XLE. | Toyota Yaris | Zdroj: Toyota

Uvnitř je původ v Mazdě ještě patrnější, jelikož na svém místě zůstala kompletní architektura palubní desky z „dvojky“. | Toyota Yaris Zdroj: Toyota

Uvnitř je původ v Mazdě ještě patrnější, jelikož na svém místě zůstala kompletní architektura palubní desky z „dvojky“. | Toyota Yaris | Zdroj: Toyota

Volant tak dostal logo Toyoty, ale na svém místě zůstává jednoduchý středový panel i kaplička přístrojů, nehledě na 7palcový displej infotainmentu trčící na vrchu palubní desky. | Toyota Yaris  Zdroj: Toyota

Volant tak dostal logo Toyoty, ale na svém místě zůstává jednoduchý středový panel i kaplička přístrojů, nehledě na 7palcový displej infotainmentu trčící na vrchu palubní desky. | Toyota Yaris  | Zdroj: Toyota

S klonem Mazdy 2 pro Američany, kteří si jinak mohou na hatchback od Mazdy nechat zajít chuť, tak nakonec stačí jen čekat, co si Toyota v případě nového Yarisu připravila pro Evropu. | Toyota Yaris Zdroj: Toyota

S klonem Mazdy 2 pro Američany, kteří si jinak mohou na hatchback od Mazdy nechat zajít chuť, tak nakonec stačí jen čekat, co si Toyota v případě nového Yarisu připravila pro Evropu. | Toyota Yaris | Zdroj: Toyota

Toyota Yaris Zdroj: Toyota

Toyota Yaris | Zdroj: Toyota

Kvůli oficiální premiéře na autosalonu v New Yorku si budeme muset teprve počkat, zda se evropská specifikace nového Yarisu bude razantněji lišit od té americké. | Toyota Yaris Zdroj: Toyota
Technika Mazdy je však z prvních fotek naprosto zřejmá, i když Toyota svůj hatchback vybavila typickou, agresivní „tlamou“ na přídi. | Toyota Yaris Zdroj: Toyota
K rozměrům zatím výrobce zmiňuje pouze délku 4105 mm, která o pár milimetrů převyšuje Mazdu 2. Očekávali bychom i stejný základní objem kufru 280 litrů. | Toyota Yaris Zdroj: Toyota
I motorizace samozřejmě pochází od Mazdy. V USA tak dostane Yaris čtyřválcovou patnáctistovku naladěnou na 78 kW (106 koní) pohánějící přední kola a standardně spojenou s šestistupňovou automatickou převodovkou. | Toyota Yaris Zdroj: Toyota
10
Fotogalerie

Nová Toyota Yaris je převlečenou Mazdou 2. Dorazí takhle i do Evropy?

Na blížícím se autosalonu v New Yorku předvede Toyota zbrusu novou generaci malého hatchbacku Yaris. Technika novinky je nám ovšem už velmi dobře známá.

S řadou modernizací je dosavadní generace Toyoty Yaris na trhu již od roku 2011, tudíž není divu, že japonská automobilka musela dříve či později vytáhnout z rukávu nástupce. Pro nás Evropany však bude nová generace Yarisu vcelku povědomá, jelikož vychází z dále rozšířené spolupráce s Mazdou. Yaris modelového roku 2020 tak přijíždí se základem v Mazdě 2.

Kvůli oficiální premiéře na autosalonu v New Yorku si budeme muset teprve počkat, zda se evropská specifikace nového Yarisu bude razantněji lišit od té americké. Technika Mazdy je však z prvních fotek naprosto zřejmá, i když Toyota svůj hatchback vybavila typickou, agresivní „tlamou“ na přídi. K rozměrům zatím výrobce zmiňuje pouze délku 4105 mm, která o pár milimetrů převyšuje Mazdu 2. Očekávali bychom i stejný základní objem kufru 280 litrů.

Uvnitř je původ v Mazdě ještě patrnější, jelikož na svém místě zůstala kompletní architektura palubní desky z „dvojky“. Volant tak dostal logo Toyoty, ale na svém místě zůstává jednoduchý středový panel i kaplička přístrojů, nehledě na 7palcový displej infotainmentu trčící na vrchu palubní desky.  

I motorizace samozřejmě pochází od Mazdy. V USA tak dostane Yaris čtyřválcovou patnáctistovku naladěnou na 78 kW (106 koní) pohánějící přední kola a standardně spojenou s šestistupňovou automatickou převodovkou.

Standardem je například zadní parkovací kamera, šestice airbagů či řada bezpečnostních a asistenčních systémů včetně předkolizního systému s automatickým brzděním. Výbava bude na trhu USA rozdělena do dvou úrovní LE a XLE.

S klonem Mazdy 2 pro Američany, kteří si jinak mohou na hatchback od Mazdy nechat zajít chuť, tak nakonec stačí jen čekat, co si Toyota v případě nového Yarisu připravila pro Evropu.

Toyota

Toyotu v roce 1937 založil Kiichiro Toyoda odštěpením od firmy svého otce. Už v roce 1936 ale stvořil první vůz, Toyodu AA.

K japonské Toyotě dnes patří i Lexus, Daihatsu a Hino Motors. Je to jedna z největších světových automobilek.

Toyota RAV4 • Toyota Aygo • Toyota Yaris • Toyota Corolla • Toyota Camry • Toyota Highlander • Toyota C-HR • Toyota Prius

Doporučujeme

Články odjinud