Škoda Felicia vychází koncepčně ze staršího modelu Favorit. Ve spoustě věcí jde ale o zcela jiné auto. Krátce před premiérou jsme vlastně ještě pořádně nevěděli, co se na nás chystá.
Byly doby, kdy ulovené záběry prototypu nového automobilu zamířily rovnou do televize, aby se celý národ mohl podívat, co se na něj vlastně chystá. Psal se rok 1994 a tehdy ještě velmi mladá televize Nova odvysílala reportáž o „záhadném“ modernizovaném typu vozu značky Škoda.
Podle televize se mělo jednat o modernizovanou verzi modelu Favorit s výrazně zaoblenější karoserií. Podle předních světlometů a zadních svítilen prý špionovaný vůz na testovacím okruhu nápadně připomíná německý Volkswagen Golf. Inu, my už teď samozřejmě víme, o čem tehdy byla řeč.
Televizi Nova a deníku Svobodné slovo se podařilo ulovit předprodukční verzi Škody Felicia. Reportáž byla odvysílána 12. července 1994. Výroba Felicie byla spuštěna 5. září a 26. října došlo na Karlově mostě v Praze k oficiálnímu představení, kdy byla dokonce pokřtěna vodou z Vltavy.
Tehdy asi tolik lidí neprskalo síru, jako když se nedávno prohnal po mostě monopost Formule 1. Světovou premiéru si „felda“ odbyla až začátkem prosince v italské Boloni. V podstatě ihned se stala jedním ze symbolů České republiky a vyrobilo se přes 1,4 milionů kusů.
Galerie doplněna o Škodu Felicia Laurin & Klement.