O dřívějším návrhu ODS zrušit v České republice nulovou toleranci alkoholu v krvi za volantem  jsme už psali . Poslanci chtěli zavést povolenou hranici až 0,5 promile s inspirací u většiny států EU, kde je určitá hladina alkoholu za volantem povolena. Zdroj: Policie ČR

O dřívějším návrhu ODS zrušit v České republice nulovou toleranci alkoholu v krvi za volantem jsme už psali. Poslanci chtěli zavést povolenou hranici až 0,5 promile s inspirací u většiny států EU, kde je určitá hladina alkoholu za volantem povolena. | Zdroj: Policie ČR

Nulová tolerance bude ale trvat nadále. Vláda totiž při posledním zasedání návrh ODS zamítla. Ostatně podobný názor byl zřejmý rovněž z ankety BESIPu ve které z takřka tisícovky dotázaných respondentů 74 % lidí hlasovalo pro zachování nulové tolerance (z toho 12 % hlasovalo „spíše pro“). Zdroj: BESIP/CDV

Nulová tolerance bude ale trvat nadále. Vláda totiž při posledním zasedání návrh ODS zamítla. Ostatně podobný názor byl zřejmý rovněž z ankety BESIPu ve které z takřka tisícovky dotázaných respondentů 74 % lidí hlasovalo pro zachování nulové tolerance (z toho 12 % hlasovalo „spíše pro“). | Zdroj: BESIP/CDV

Rozhodnutí vlády dále podporuje i statistika BESIPu a Centra dopravního výzkumu (CDV), podle nichž nehodovost pod vlivem alkoholu sice dlouhodobě klesá, výsledkem za loňský rok je ale přesto 62 úmrtí. Alkohol tak stojí za 11 % všech úmrtí na českých silnicích. Zdroj: BESIP/CDV

Rozhodnutí vlády dále podporuje i statistika BESIPu a Centra dopravního výzkumu (CDV), podle nichž nehodovost pod vlivem alkoholu sice dlouhodobě klesá, výsledkem za loňský rok je ale přesto 62 úmrtí. Alkohol tak stojí za 11 % všech úmrtí na českých silnicích. | Zdroj: BESIP/CDV

Z Centra dopravního výzkumu pak zaznívá, že nehody zapříčené alkoholem vykazují více než 2,5krát vyšší závažnost smrtelných následků ve srovnání s celkovým průměrem. Zdroj: BESIP/CDV

Z Centra dopravního výzkumu pak zaznívá, že nehody zapříčené alkoholem vykazují více než 2,5krát vyšší závažnost smrtelných následků ve srovnání s celkovým průměrem. | Zdroj: BESIP/CDV

„Nejvyšší závažnost následků se vyskytuje u nehod, při kterých byla zjištěna hladina alkoholu v krvi viníka v rozmezí 0,81 až jedno promile, nadprůměrnou závažnost však vykazují i nehody při minimálním obsahu alkoholu v krvi do 0,24 promile,“ uvedl expert Lukáš Kadula z CDV. Informace přinesl server  zdopravy.cz . Zdroj: BESIP/CDV

„Nejvyšší závažnost následků se vyskytuje u nehod, při kterých byla zjištěna hladina alkoholu v krvi viníka v rozmezí 0,81 až jedno promile, nadprůměrnou závažnost však vykazují i nehody při minimálním obsahu alkoholu v krvi do 0,24 promile,“ uvedl expert Lukáš Kadula z CDV. Informace přinesl server zdopravy.cz. | Zdroj: BESIP/CDV

Odborníci dále opakují, že vliv alkoholu na schopnost řízení automobilu se u každého jedince liší. Již starší studie původem z Rakouska uvádí, že již při zmíněných 0,5 promile je riziko nehody dvakrát vyšší. Zdroj: BESIP/CDV

Odborníci dále opakují, že vliv alkoholu na schopnost řízení automobilu se u každého jedince liší. Již starší studie původem z Rakouska uvádí, že již při zmíněných 0,5 promile je riziko nehody dvakrát vyšší. | Zdroj: BESIP/CDV

Určitým pohled na toto téma přidává i statistika spotřeby alkoholu mezi zeměmi EU, kde se Česká republika nachází na 2. místě. Vyšší spotřebu alkoholu už má před námi jen Litva. Zdroj: Pixabay.com

Určitým pohled na toto téma přidává i statistika spotřeby alkoholu mezi zeměmi EU, kde se Česká republika nachází na 2. místě. Vyšší spotřebu alkoholu už má před námi jen Litva. | Zdroj: Pixabay.com

Nulová tolerance bude ale trvat nadále. Vláda totiž při posledním zasedání návrh ODS zamítla. Ostatně podobný názor byl zřejmý rovněž z ankety BESIPu ve které z takřka tisícovky dotázaných respondentů 74 % lidí hlasovalo pro zachování nulové tolerance (z toho 12 % hlasovalo „spíše pro“). Zdroj: BESIP/CDV
Rozhodnutí vlády dále podporuje i statistika BESIPu a Centra dopravního výzkumu (CDV), podle nichž nehodovost pod vlivem alkoholu sice dlouhodobě klesá, výsledkem za loňský rok je ale přesto 62 úmrtí. Alkohol tak stojí za 11 % všech úmrtí na českých silnicích. Zdroj: BESIP/CDV
Z Centra dopravního výzkumu pak zaznívá, že nehody zapříčené alkoholem vykazují více než 2,5krát vyšší závažnost smrtelných následků ve srovnání s celkovým průměrem. Zdroj: BESIP/CDV
„Nejvyšší závažnost následků se vyskytuje u nehod, při kterých byla zjištěna hladina alkoholu v krvi viníka v rozmezí 0,81 až jedno promile, nadprůměrnou závažnost však vykazují i nehody při minimálním obsahu alkoholu v krvi do 0,24 promile,“ uvedl expert Lukáš Kadula z CDV. Informace přinesl server  zdopravy.cz . Zdroj: BESIP/CDV
7
Fotogalerie

Nulová tolerance alkoholu za volantem zůstává! Návrh zvýšit hranici neprošel

Zatímco BESIP zveřejnil statistiky nehodovosti u řidičů s alkoholem v krvi, vláda zamítla dřívější návrh zavedení povolené hranice 0,5 promile za volantem.

O dřívějším návrhu ODS zrušit v České republice nulovou toleranci alkoholu v krvi za volantem jsme už psali. Poslanci chtěli zavést povolenou hranici až 0,5 promile s inspirací u většiny států EU, kde je určitá hladina alkoholu za volantem povolena. Česko je totiž s nulovou tolerancí mezi evropskými státy spíše výjimkou.

Nulová tolerance bude ale trvat nadále. Vláda totiž při posledním zasedání návrh ODS zamítla. Ostatně podobný názor byl zřejmý rovněž z ankety BESIPu (Oddělení Ministerstva dopravy ČR pro bezpečnost na silnicích), ve které z takřka tisícovky dotázaných respondentů 74 % lidí hlasovalo pro zachování nulové tolerance (z toho 12 % hlasovalo „spíše pro“).

Rozhodnutí vlády dále podporuje i statistika BESIPu a Centra dopravního výzkumu (CDV), podle nichž nehodovost pod vlivem alkoholu sice dlouhodobě klesá, výsledkem za loňský rok je ale přesto 62 úmrtí. Alkohol tak stojí za 11 % všech úmrtí na českých silnicích.

Na průběžný pokles počtu usmrcených osob v důsledku nehod zaviněnými alkoholem mezi léty 1993 až 2018 se můžete podívat v galerii. Z Centra dopravního výzkumu pak zaznívá, že nehody zapříčené alkoholem vykazují více než 2,5krát vyšší závažnost smrtelných následků ve srovnání s celkovým průměrem.

„Nejvyšší závažnost následků se vyskytuje u nehod, při kterých byla zjištěna hladina alkoholu v krvi viníka v rozmezí 0,81 až jedno promile, nadprůměrnou závažnost však vykazují i nehody při minimálním obsahu alkoholu v krvi do 0,24 promile,“ uvedl expert Lukáš Kadula z CDV. Informace přinesl server zdopravy.cz.

Odborníci dále opakují, že vliv alkoholu na schopnost řízení automobilu se u každého jedince liší. Již starší studie původem z Rakouska uvádí, že již při zmíněných 0,5 promile je riziko nehody dvakrát vyšší. Určitým pohled na toto téma přidává i statistika spotřeby alkoholu mezi zeměmi EU, kde se Česká republika nachází na 2. místě. Vyšší spotřebu alkoholu už má před námi jen Litva.

Doporučujeme

Články odjinud