Founders Series vychází na 5,4 mimlionu korun, vznikne pouze 1000 kusů

Founders Series vychází na 5,4 mimlionu korun, vznikne pouze 1000 kusů

„Základ“ za 4,3 milionu bude dostupný až po vyprodání Founders Series, a sice společně s rezervačním poplatkem 50.000 dolarů (asi 1,2 milionu korun).

„Základ“ za 4,3 milionu bude dostupný až po vyprodání Founders Series, a sice společně s rezervačním poplatkem 50.000 dolarů (asi 1,2 milionu korun).

Vtip je v tom, že nejdříve bude možno objednávat pouze tisícikusovou úvodní sérii, přičemž za každý vůz se cena skládá předem.

Vtip je v tom, že nejdříve bude možno objednávat pouze tisícikusovou úvodní sérii, přičemž za každý vůz se cena skládá předem.

Energie je uložena v akumulátoru o kapacitě 250 kWh, díky kterému má vůz ujet až 620 mil na jedno nabití, v přepočtu tedy necelých 1000 kilometrů.

Energie je uložena v akumulátoru o kapacitě 250 kWh, díky kterému má vůz ujet až 620 mil na jedno nabití, v přepočtu tedy necelých 1000 kilometrů.

Energie je uložena v akumulátoru o kapacitě 250 kWh, díky kterému má vůz ujet až 620 mil na jedno nabití, v přepočtu tedy necelých 1000 kilometrů.

Energie je uložena v akumulátoru o kapacitě 250 kWh, díky kterému má vůz ujet až 620 mil na jedno nabití, v přepočtu tedy necelých 1000 kilometrů.

O pohon se starají tři elektrické motory, jeden vpředu a dva vzadu, jde tedy o čtyřkolkou, která má dohromady točivý moment 10.000 N.m na kolech.

O pohon se starají tři elektrické motory, jeden vpředu a dva vzadu, jde tedy o čtyřkolkou, která má dohromady točivý moment 10.000 N.m na kolech.

Správně chápete, že tohle není zcela dokončené auto, jde o koncept blízký sériové podobě, avšak s tím rozdílem, že už má první ceny.

Správně chápete, že tohle není zcela dokončené auto, jde o koncept blízký sériové podobě, avšak s tím rozdílem, že už má první ceny.

Má jít o nejlépe zrychlující vůz světa, který se z 0-97 km/h dostane za 1,9 sekundy, na 160 km/h je za 8,8 sekundy a má ambice dosáhnout maximální rychlosti 400 km/h.

Má jít o nejlépe zrychlující vůz světa, který se z 0-97 km/h dostane za 1,9 sekundy, na 160 km/h je za 8,8 sekundy a má ambice dosáhnout maximální rychlosti 400 km/h.

Vůz uvidíme na silnicích zřejmě někdy v roce 2020

Vůz uvidíme na silnicích zřejmě někdy v roce 2020

„Základ“ za 4,3 milionu bude dostupný až po vyprodání Founders Series, a sice společně s rezervačním poplatkem 50.000 dolarů (asi 1,2 milionu korun).
Vtip je v tom, že nejdříve bude možno objednávat pouze tisícikusovou úvodní sérii, přičemž za každý vůz se cena skládá předem.
Energie je uložena v akumulátoru o kapacitě 250 kWh, díky kterému má vůz ujet až 620 mil na jedno nabití, v přepočtu tedy necelých 1000 kilometrů.
Energie je uložena v akumulátoru o kapacitě 250 kWh, díky kterému má vůz ujet až 620 mil na jedno nabití, v přepočtu tedy necelých 1000 kilometrů.
9
Fotogalerie

Mate Tesla technickými údaji? Točivý moment Roadsteru je 10x nižší

Tesla sice zřejmě nelže, ale stačila umně zmást veřejnost.

S představením nových modelů se zpravidla vážou také základní technické údaje o vozu a motoru. Mezi ty patří i veličina točivého momentu, kterou je nepsaným pravidlem měřit na výstupu klikové hřídele u setrvačníku. U elektromobilů se pak měří u výstupu rotoru.

Tesla však, možná pod tlakem velké show, která měla představit modely Roadster a Semi a udržet si tak důvěryhodnost u akcionářů, představila hodnotu točivého momentu až na kolech. To je velice ošemetné, protože tehdy už jsou čísla ovlivněna převody. Všiml si toho youtuber Jason Fenske z Engineering Explained, jehož podrobné video z Youtube přikládáme.

Fenske se nejprve pokusil problematiku vysvětlil na příkladu porovnání s Dodge Demon. Kompresorem dopovaný osmiválec nabídne 972 Nm na klikové hřídeli. Na první rychlostní stupeň má převod 4,71:1, stálý převod činí 3,09. Po vynásobení dostaneme 14.146,4 Nm. To je o dost více, než udává Tesla, u které se na deseti tisíci hodně lidí pozastavuje. A to Fenske počítal s benzinem o oktanovém čísle pouze 91, se sto oktanovým v tomto porazí Dodge Teslu i na "dvojku".

Dosud zveřejněné specifikace základního modelu Tesla Roadster

  • tři elektrické motory (jeden vpředu a dva vzadu)
  • točivý moment 10.000 N.m na kolech
  • zrychlení 0-96 km/h za 1,9 sekundy
  • maximální rychlost přesahující 400 km/h
  • akumulátor o kapacitě 200 kWh
  • dojezd na jedno nabití necelých 1000 kilometrů

Poté, co v rozboru odboural nadšení a uvedl věci z neúplné premiéry vozu na pravou míru, snažil se Fenske dojít ke měřitelné hodnotě točivého momentu na výstupu rotoru. Za nepřesných vstupních údajů dochází k názoru, že se jedná o hodnotu kolem 1000 newtonmetrů.

Zkrátka, Tesla ve svých ohromných prohlášeních nelže, jen hodnoty a fakta dokáže použít vhodně k ohromení laické, ale často i odborné veřejnosti. Dodge rovněž mohl uvést ohromnou hodnotu točivého momentu Demonu, patrně ale věděl, kam by to všechno vedlo...

Tesla

Tesla Motors je společnost z kalifornského Silicon Valley, která se specializuje výhradně na výrobu elektromobilů.

Kromě vlastních modelů Tesla spolupracuje na vývoji automobilů s elektrickým pohonem také s jinými automobilkami a firmami.

Tesla Model S • Tesla Model 3 • Tesla Model X • Tesla Model Y • Tesla Cybertruck

Doporučujeme

Články odjinud