Může se Škoda 130L spojit s Audi TT? Takovou otázku si nejspíše položili ve Velké Británii.

Může se Škoda 130L spojit s Audi TT? Takovou otázku si nejspíše položili ve Velké Británii.

Parta mladíků z Anglie se rozhodla pořádně předělat Škodu 130L z roku 1988, k čemuž jim pomohl hlavně motor a podvozek z Audi TT

Parta mladíků z Anglie se rozhodla pořádně předělat Škodu 130L z roku 1988, k čemuž jim pomohl hlavně motor a podvozek z Audi TT

Toto Audi TT se stalo dárcem orgánů. Poskytlo kompletní podvozek, motor a převodovku.

Toto Audi TT se stalo dárcem orgánů. Poskytlo kompletní podvozek, motor a převodovku.

Vpředu tak nyní hlučí čtyřválec 1.8 Turbo 20V, který pohání všechna čtyři kola, má výkon 161,7 kW (asi 220 koní) a spolupracuje s manuální převodovkou.

Vpředu tak nyní hlučí čtyřválec 1.8 Turbo 20V, který pohání všechna čtyři kola, má výkon 161,7 kW (asi 220 koní) a spolupracuje s manuální převodovkou.

Je to vážně neobvyklé a složité řešení, spojit dva v podstatě nesourodé automobily dohromady.

Je to vážně neobvyklé a složité řešení, spojit dva v podstatě nesourodé automobily dohromady.

Kratinkou řadicí páku s charakteristickou manžetou jistě sami poznáváte.

Kratinkou řadicí páku s charakteristickou manžetou jistě sami poznáváte.

I proto autu nyní nechybí širší blatníky a široká kola. Samozřejmostí je další vyztužení karoserie. Originál totiž tehdy na nic podobného nebyl stavěný.

I proto autu nyní nechybí širší blatníky a široká kola. Samozřejmostí je další vyztužení karoserie. Originál totiž tehdy na nic podobného nebyl stavěný.

Stavba začala loni o Velikonocích a ještě nebyla dokončena.

Stavba začala loni o Velikonocích a ještě nebyla dokončena.

Na řadě jsou další práce v interiéru, které už ale dle všeho také pomalu finišují.

Na řadě jsou další práce v interiéru, které už ale dle všeho také pomalu finišují.

Detail širokých blatníků

Detail širokých blatníků

Napasovat úzkou karoserii na široký podvozek asi nebylo jenom tak

Napasovat úzkou karoserii na široký podvozek asi nebylo jenom tak

Také vzadu se rozšiřovalo. Blatníky zasahují hluboko do dveří.

Také vzadu se rozšiřovalo. Blatníky zasahují hluboko do dveří.

Tady už byste motor nenašli. Původně tam však pochopitelně byl.

Tady už byste motor nenašli. Původně tam však pochopitelně byl.

A může se vyrazit do lakovny!

A může se vyrazit do lakovny!

Moc místa už pod kapotou nezůstalo.

Moc místa už pod kapotou nezůstalo.

Interiér začíná nabítrat první obrysy

Interiér začíná nabítrat první obrysy

Parta mladíků z Anglie se rozhodla pořádně předělat Škodu 130L z roku 1988, k čemuž jim pomohl hlavně motor a podvozek z Audi TT
Toto Audi TT se stalo dárcem orgánů. Poskytlo kompletní podvozek, motor a převodovku.
Vpředu tak nyní hlučí čtyřválec 1.8 Turbo 20V, který pohání všechna čtyři kola, má výkon 161,7 kW (asi 220 koní) a spolupracuje s manuální převodovkou.
Je to vážně neobvyklé a složité řešení, spojit dva v podstatě nesourodé automobily dohromady.
43
Fotogalerie

Toto je šílený křiženec Škody 130L a Audi TT. Má 220 koní a čtyřkolku!

Může se Škoda 130L spojit s Audi TT? Takovou otázku si nejspíše položili ve Velké Británii. A tady je na odpověď!

Parta mladíků z Anglie se rozhodla pořádně předělat Škodu 130L z roku 1988, k čemuž jim posloužilo hlavně hnací ústrojí a podvozek z Audi TT. Vpředu tak nyní hlučí čtyřválec 1.8 Turbo 20V, který pohání všechna čtyři kola, má výkon 161,7 kW (asi 220 koní) a spolupracuje s manuální převodovkou.

Je to vážně neobvyklé a složité řešení, spojit dva v podstatě nesourodé automobily dohromady. Škoda je totiž výrazně užší a bylo proto potřeba její karoserii na základní podvozek Audi správně dopasovat. I proto autu nyní nechybí širší blatníky a široká kola. Samozřejmostí je další vyztužení karoserie. Originál totiž tehdy na nic podobného nebyl stavěný.

Stavba začala loni o Velikonocích a zatím nebyla dokončena. Na řadě jsou ještě drobné práce v interiéru, které už ale dle všeho také pomalu finišují. Ostatně kratinkou řadicí páku s charakteristickou manžetou jistě sami poznáváte, a dokonce i přístrojovka a koberce už jsou na svém místě.

V přiložené fotogalerii nabízíme hlavně několik fotografií exteriéru. Dostal tmavě šedý lak a schází mu prosklení, zrcátka, kliky dveří a další drobnosti. Tuto úpravu budeme v budoucnu sledovat, rodí se totiž pořádná šílenost!

Prohlédněte si fotogalerii šílené Škodovky:

082.thumb.JPG.77601959e9117762c15c95687a7137b2.JPG085.thumb.JPG.5e4e29e26dbafddd8919b301246aeb39.JPG230.thumb.JPG.6eb71c00d44b4cf7c0e30cf2b9564af3.JPG

 

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Doporučujeme

Články odjinud