„Tým AMG a oddělení vysoce výkonných hnacích ústrojí pro Formuli 1 za námi asi před čtyřmi lety přišli a řekli: ‚Máme skvělý nápad, pojďme dát motor z Formule 1 do silničního vozu.‘ Budu se muset podívat na zápis z jednání, ale jsem si jistý, že když jsme řekli ano, byli jsme opilí,“ zavtipkoval ředitel automobilky Ola Källenius. Mercedes-AMG

„Tým AMG a oddělení vysoce výkonných hnacích ústrojí pro Formuli 1 za námi asi před čtyřmi lety přišli a řekli: ‚Máme skvělý nápad, pojďme dát motor z Formule 1 do silničního vozu.‘ Budu se muset podívat na zápis z jednání, ale jsem si jistý, že když jsme řekli ano, byli jsme opilí,“ zavtipkoval ředitel automobilky Ola Källenius. | Mercedes-AMG

Nyní se automobilka dostala do finální fáze ručního skládání 275 kusů, na nichž se vystřídá 50 techniků. Mercedes-AMG

Nyní se automobilka dostala do finální fáze ručního skládání 275 kusů, na nichž se vystřídá 50 techniků. | Mercedes-AMG

Ani tento proces není jednoduchý. Mercedes-AMG

Ani tento proces není jednoduchý. | Mercedes-AMG

Automobilka ve spolupráci s Multimatic postavila na míru přizpůsobený výrobní závod. Mercedes-AMG

Automobilka ve spolupráci s Multimatic postavila na míru přizpůsobený výrobní závod. | Mercedes-AMG

Hybridní pohonné ústrojí se čtyřmi elektromotory si vyrábí přímo divize AMG v Brixworthu. Mercedes-AMG

Hybridní pohonné ústrojí se čtyřmi elektromotory si vyrábí přímo divize AMG v Brixworthu. | Mercedes-AMG

Jde o stejný tým zaměstnanců, kteří mají na starost i kompletace pohonů pro monoposty F1. Mercedes-AMG

Jde o stejný tým zaměstnanců, kteří mají na starost i kompletace pohonů pro monoposty F1. | Mercedes-AMG

Hotový a vyzkoušený vůz putuje v uzavřeném přepravníku do německé centrály AMG v Affalterbachu, kde si jej nový majitel vyzvedne. Mercedes-AMG

Hotový a vyzkoušený vůz putuje v uzavřeném přepravníku do německé centrály AMG v Affalterbachu, kde si jej nový majitel vyzvedne. | Mercedes-AMG

Součástí předávacího procesu je technická instruktáž od odborníků speciálně proškolených na AMG-One. Mercedes-AMG

Součástí předávacího procesu je technická instruktáž od odborníků speciálně proškolených na AMG-One. | Mercedes-AMG

Je vůbec zázrak, že Mercedes-AMG dokázal motor přizpůsobit pro provoz na běžných silnicích, kde vedle výkonu také záleží na dlouhé životnosti. Mercedes-AMG

Je vůbec zázrak, že Mercedes-AMG dokázal motor přizpůsobit pro provoz na běžných silnicích, kde vedle výkonu také záleží na dlouhé životnosti. | Mercedes-AMG

Turbodmychadlem plněná V6 produkuje 566 koní a dokáže točit až 11 000 otáček za minutu. Mercedes-AMG

Turbodmychadlem plněná V6 produkuje 566 koní a dokáže točit až 11 000 otáček za minutu. | Mercedes-AMG

Přitom volnoběh je nastaven na 1 200 otáček za minutu, aby vůz splnil emisní normy. Mercedes-AMG

Přitom volnoběh je nastaven na 1 200 otáček za minutu, aby vůz splnil emisní normy. | Mercedes-AMG

To byl jeden z největších problémů, protože agregát v F1 má provozní volnoběh o 3800 otáček výše.   Mercedes-AMG

To byl jeden z největších problémů, protože agregát v F1 má provozní volnoběh o 3800 otáček výše.   | Mercedes-AMG

Opomenout nelze ani sadu čtyř elektromotorů, které celkový výkon navyšují na 1 049 koní. Mercedes-AMG

Opomenout nelze ani sadu čtyř elektromotorů, které celkový výkon navyšují na 1 049 koní. | Mercedes-AMG

Jeden pár o výkonu 322 koní pohání přední kola, další s výkonem 161 koní je na klikové hřídeli a dalších 121 k přidává čtvrtý na turbodmychadlu. Mercedes-AMG

Jeden pár o výkonu 322 koní pohání přední kola, další s výkonem 161 koní je na klikové hřídeli a dalších 121 k přidává čtvrtý na turbodmychadlu. | Mercedes-AMG

Výsledkem je zrychlení z 0 na 100 km/h za 2,9 sekundy a maximální rychlost 352 km/h. Mercedes-AMG

Výsledkem je zrychlení z 0 na 100 km/h za 2,9 sekundy a maximální rychlost 352 km/h. | Mercedes-AMG

Nyní se automobilka dostala do finální fáze ručního skládání 275 kusů, na nichž se vystřídá 50 techniků. Mercedes-AMG
Ani tento proces není jednoduchý. Mercedes-AMG
Automobilka ve spolupráci s Multimatic postavila na míru přizpůsobený výrobní závod. Mercedes-AMG
Hybridní pohonné ústrojí se čtyřmi elektromotory si vyrábí přímo divize AMG v Brixworthu. Mercedes-AMG
15
Fotogalerie

Ruční výroba AMG-One odstartovala. Unikátní fotky umožní nahlédnout mechanikům rovnou pod ruce

Právě se spustila výroba 275 kusů AMG-One. Technicky dokonalé dílo přináší motor F1 na běžné silnice.

„Tým AMG a oddělení vysoce výkonných hnacích ústrojí pro F1 za námi asi před čtyřmi lety přišli a řekli: ‚Máme skvělý nápad, pojďme dát motor z F1 do silničního vozu.‘ Budu se muset podívat na zápis z jednání, ale jsem si jistý, že když jsme řekli ano, byli jsme opilí,“ zavtipkoval ředitel automobilky Ola Källenius.

Mercedes-AMG si na sebe upletl masivní bič, což dokazuje pět let vývoje od prvního konceptu, představeném na autosalonu ve Frankfurtu. Překážkám, kterým během vývoje čelil, jsme věnovali samostatný článek. Dostat V6 o objemu 1,6 litru původem z F1 do běžného provozu je až neuvěřitelný úspěch.

Nyní se automobilka dostala do finální fáze ručního skládání 275 kusů, na nichž se vystřídá 50 techniků. Ani tento proces není jednoduchý. Automobilka ve spolupráci s Multimatic postavila na míru přizpůsobený výrobní závod. Hybridní pohonné ústrojí se čtyřmi elektromotory si vyrábí přímo divize AMG v Brixworthu. Jde o stejný tým zaměstnanců, kteří mají na starost i kompletace pohonů pro monoposty F1.

Hotový a vyzkoušený vůz putuje v uzavřeném přepravníku do německé centrály AMG v Affalterbachu, kde si jej nový majitel vyzvedne. Součástí předávacího procesu je technická instruktáž od odborníků speciálně proškolených na AMG-One.

Je vůbec zázrak, že Mercedes-AMG dokázal motor přizpůsobit pro provoz na běžných silnicích, kde vedle výkonu také záleží na dlouhé životnosti. Turbodmychadlem plněná V6 produkuje 566 koní a dokáže točit až 11.000 otáček za minutu. Přitom volnoběh je nastaven na 1 200 otáček za minutu, aby vůz splnil emisní normy. To byl jeden z největších problémů, protože agregát v F1 má provozní volnoběh o 3800 otáček výše.  

Opomenout nelze ani sadu čtyř elektromotorů, které celkový výkon navyšují na 1049 koní. Jeden pár o výkonu 322 koní pohání přední kola, další s výkonem 161 koní je na klikové hřídeli a dalších 121 k přidává čtvrtý na turbodmychadlu. Výsledkem je zrychlení z 0 na 100 km/h za 2,9 sekundy a maximální rychlost 352 km/h.

AMG

AMG je německá společnost, která se zabývá závodními úpravami a sportovním tuningem vozů Mercedes-Benz. Společnost byla založena v roce 1967 dvojicí Hans Werner Aufrecht a Erhard Melcher. Většinou se značka uvádí jako Mercedes-AMG.

Mercedes-AMG GT Black Series • Mercedes-AMG GLB

Doporučujeme

Články odjinud