Ford Mustang jste mohli mít se čtyřválcem či osmiválcem. Ukázalo se ale, že když už jde Evropan pro toto auto, nedělá moc kompromisy.
Automobilka Ford dříve v tomto roce vyslovila závazek, že její modelové portfolio bude od roku 2030 už jen čistě elektrické. Dá se tak říct, že pokud chcete její zbrusu nový sportovní model se spalovacím motorem, je nejvyšší čas začít pořádně šetřit. Na výběr je toho totiž docela dost. Značka nabízí modely Fiesta, Focus a Puma ve verzích ST a pak také legendární Mustang.
Aktuální generace Fordu Mustang vstoupila do Evropy s osmiválcem a čtyřválcem EcoBoost. Slabší motor sloužil jako levnější alternativa, která si neřekla ani o tolik paliva. Když vůz vstoupil na český trh, stál s tímto motorem 1.134.900 Kč, zatímco s osmiválcem 1.248.900 Kč. Udávaná kombinovaná spotřeba pak byla u čtyřválce o 3,4 litru menší.
Čtyřválec se však na evropských trzích neprodával tak jak se očekávalo a postupně se začal tiše vytrácet. Nyní zmizel i z dalších trhů, mezi kterými jsou třeba Německo, Itálie, Španělsko a Francie. V nabídce již delší dobu není ani v České republice. Ukázalo se, že když si někdo chce splnit tento americký sen, nedělá kompromisy a jde rovnou do V8.
Britské zastoupení automobilky uvedlo magazínu Autocar, že čtyřválec měl na prodejích modelu jen 15% podíl, není tak moc důvodů jej v nabídce ponechávat. Ford Mustang 2.3 EcoBoost tak třeba zůstal v Americe. Čeští zákazníci si mohou koupit Ford Mustang s motorem V8 o výkonu 330 kW za cenu od 1.349.000 Kč s karoserií fastback a manuální převodovkou.