Nedávno nám Morgan ukázal výroční,  rozlučkovou edici modelu Plus 4 , která předpovídala nevyhnutelné – další generace staromódně působícího sporťáku už totiž využívá zbrusu novou hliníkovou platformu... | Morgan Plus Four Zdroj: Morgan

Nedávno nám Morgan ukázal výroční, rozlučkovou edici modelu Plus 4, která předpovídala nevyhnutelné – další generace staromódně působícího sporťáku už totiž využívá zbrusu novou hliníkovou platformu... | Morgan Plus Four | Zdroj: Morgan

...na rozdíl od původní žebřinové konstrukce z oceli. Pro snazší rozlišení se mění u novinky i označení, z Plus 4 je teď oficiálně Plus Four. | Morgan Plus Four   Zdroj: Morgan

...na rozdíl od původní žebřinové konstrukce z oceli. Pro snazší rozlišení se mění u novinky i označení, z Plus 4 je teď oficiálně Plus Four. | Morgan Plus Four   | Zdroj: Morgan

Navenek byste si ovšem možná obě generace spletli, jelikož i nový Plus Four si udržuje tradiční design roadsterů Morgan. | Morgan Plus Four Zdroj: Morgan

Navenek byste si ovšem možná obě generace spletli, jelikož i nový Plus Four si udržuje tradiční design roadsterů Morgan. | Morgan Plus Four | Zdroj: Morgan

Automobilka však upřesňuje, že ze starého modelu si novinka přebrala jen 3 % dílů, zbytek je opravdu zcela nový. Lehkost poté zůstává klíčovým téma. Plus Four tak váží pouze 1009 kg. | Morgan Plus Four Zdroj: Morgan

Automobilka však upřesňuje, že ze starého modelu si novinka přebrala jen 3 % dílů, zbytek je opravdu zcela nový. Lehkost poté zůstává klíčovým téma. Plus Four tak váží pouze 1009 kg. | Morgan Plus Four | Zdroj: Morgan

Malé motory samozřejmě nejsou britské značce cizí, v rámci nové generace Plus Four ale Morgan poprvé do svého modelu uvádí turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec. | Morgan Plus Four Zdroj: Morgan

Malé motory samozřejmě nejsou britské značce cizí, v rámci nové generace Plus Four ale Morgan poprvé do svého modelu uvádí turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec. | Morgan Plus Four | Zdroj: Morgan

Pokračující spolupráce s dodavatelem motorů BMW tak zajistila pod kapotou dvoulitrový čtyřválec o výkonu 190 kW (258 koní) a točivém momentu 400 N.m. | Morgan Plus Four Zdroj: Morgan

Pokračující spolupráce s dodavatelem motorů BMW tak zajistila pod kapotou dvoulitrový čtyřválec o výkonu 190 kW (258 koní) a točivém momentu 400 N.m. | Morgan Plus Four | Zdroj: Morgan

Na stovku sporťák akceleruje za 4,8 vteřiny a maximálně dosáhne 240 km/h. | Morgan Plus Four Zdroj: Morgan

Na stovku sporťák akceleruje za 4,8 vteřiny a maximálně dosáhne 240 km/h. | Morgan Plus Four | Zdroj: Morgan

Motor byl u Morganu přemapován pro lepší odezvu a na středovém panelu v interiéru najdete i tlačítko pro jízdní režim Sport Plus, zostřující reakce motoru. | Morgan Plus Four Zdroj: Morgan

Motor byl u Morganu přemapován pro lepší odezvu a na středovém panelu v interiéru najdete i tlačítko pro jízdní režim Sport Plus, zostřující reakce motoru. | Morgan Plus Four | Zdroj: Morgan

Poprvé značka nabízí i dvě možnosti převodovky – šestistupňový manuál či osmistupňový automat. | Morgan Plus Four Zdroj: Morgan

Poprvé značka nabízí i dvě možnosti převodovky – šestistupňový manuál či osmistupňový automat. | Morgan Plus Four | Zdroj: Morgan

V Británii už Morgan otevírá knihu rezervací. Cenovky nového Plus Four zde budou startovat na 62.995 librách, v přepočtu tedy asi 1,8 milionu korun. | Morgan Plus Four Zdroj: Morgan

V Británii už Morgan otevírá knihu rezervací. Cenovky nového Plus Four zde budou startovat na 62.995 librách, v přepočtu tedy asi 1,8 milionu korun. | Morgan Plus Four | Zdroj: Morgan

Morgan Plus Four Zdroj: Morgan

Morgan Plus Four | Zdroj: Morgan

Morgan Plus Four Zdroj: Morgan

Morgan Plus Four | Zdroj: Morgan

Morgan Plus Four Zdroj: Morgan

Morgan Plus Four | Zdroj: Morgan

Morgan Plus Four Zdroj: Morgan

Morgan Plus Four | Zdroj: Morgan

Morgan Plus Four Zdroj: Morgan

Morgan Plus Four | Zdroj: Morgan

Morgan Plus Four Zdroj: Morgan

Morgan Plus Four | Zdroj: Morgan

Morgan Plus Four Zdroj: Morgan

Morgan Plus Four | Zdroj: Morgan

Morgan Plus Four Zdroj: Morgan

Morgan Plus Four | Zdroj: Morgan

Morgan Plus Four Zdroj: Morgan

Morgan Plus Four | Zdroj: Morgan

...na rozdíl od původní žebřinové konstrukce z oceli. Pro snazší rozlišení se mění u novinky i označení, z Plus 4 je teď oficiálně Plus Four. | Morgan Plus Four   Zdroj: Morgan
Navenek byste si ovšem možná obě generace spletli, jelikož i nový Plus Four si udržuje tradiční design roadsterů Morgan. | Morgan Plus Four Zdroj: Morgan
Automobilka však upřesňuje, že ze starého modelu si novinka přebrala jen 3 % dílů, zbytek je opravdu zcela nový. Lehkost poté zůstává klíčovým téma. Plus Four tak váží pouze 1009 kg. | Morgan Plus Four Zdroj: Morgan
Malé motory samozřejmě nejsou britské značce cizí, v rámci nové generace Plus Four ale Morgan poprvé do svého modelu uvádí turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec. | Morgan Plus Four Zdroj: Morgan
19
Fotogalerie

Čtyřválcový Morgan Plus Four už nikdy nebude jako dříve. A možná je to tak dobře

S novou platformou a úplně novou motorizací pod kapotou, ale nadále ve staromilském balení. Nový Morgan Plus Four je opravdu rozsáhle nový, ačkoliv se to nemusí vůbec zdát.

Nedávno nám Morgan ukázal výroční, rozlučkovou edici modelu Plus 4, která předpovídala nevyhnutelné – další generace staromódně působícího sporťáku už totiž využívá zbrusu novou hliníkovou platformu, na rozdíl od původní žebřinové konstrukce z oceli. Pro snazší rozlišení se mění u novinky i označení, z Plus 4 je teď oficiálně Plus Four.  

Navenek byste si ovšem možná obě generace spletli, jelikož i nový Plus Four si udržuje tradiční design roadsterů Morgan. Automobilka však upřesňuje, že ze starého modelu si novinka přebrala jen 3 % dílů, zbytek je opravdu zcela nový. Lehkost poté zůstává klíčovým téma. Plus Four tak váží pouze 1009 kg.

Malé motory samozřejmě nejsou britské značce cizí, v rámci nové generace Plus Four ale Morgan poprvé do svého modelu uvádí turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec. Pokračující spolupráce s dodavatelem motorů BMW tak zajistila pod kapotou dvoulitrový čtyřválec o výkonu 190 kW (258 koní) a točivém momentu 400 N.m.

Na stovku sporťák akceleruje za 4,8 vteřiny a maximálně dosáhne 240 km/h. Motor byl u Morganu přemapován pro lepší odezvu a na středovém panelu v interiéru najdete i tlačítko pro jízdní režim Sport Plus, zostřující reakce motoru. Poprvé značka nabízí i dvě možnosti převodovky – šestistupňový manuál či osmistupňový automat.

V Británii už Morgan otevírá knihu rezervací. Cenovky nového Plus Four zde budou startovat na 62.995 librách, v přepočtu tedy asi 1,8 milionu korun.

Speciál: Autosalon Ženeva 2020

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se měl konat již 90. ročník, výstava však byla tři dny před zahájením zrušena z důvodu rizika šíření koronaviru. Vyhlášení výsledků ankety evropské Auto roku 2020 (COTY) proběhlo podle plánu, avšak pouze formou živého přenosu.

Přehled očekávaných novinek
To nejlepší, co se mohlo v Ženevě představit

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex

Doporučujeme

Články odjinud