Čeká nás jedno z posledních prvních svezení letošního roku. V okolí Mladé Boleslavi dnes zkoušíme Škodu Octavia RS s klasickými spalovacími motory i dobrodružně laděný derivát Scout. Pište nám do diskuse pod tento článek, co vás o těchto vozech zajímá!
Čtvrtá generace Škody Octavia se světu představila už před více než rokem, k završení nabídky však oficiálně dochází s koncem roku 2020. Škoda nejdříve zákazníkům nabídla pouze ty verze, u nichž předpokládala největší zájem a deriváty klasicky přišly až o něco později.
Zatímco sportovněji laděnou Octavii RS iV s plug-in hybridním ústrojím jsme již stihli krátce vyzkoušet na jedné z posledních mezinárodních prezentací letošního roku (další plánované akce padly kvůli druhé vlně pandemie koronaviru), na verze s ryze spalovacími motory dochází až nyní. Dobrodružněji laděný Scout jsme zatím dokonce viděli pouze staticky.
Po dnešku už budeme mít jasno, jak novinky pro zákazníky, kteří nestojí o plug-in hybridní ústrojí, vlastně jezdí, kvůli embargu vám však budeme moci přinést první jízdní dojmy až v druhé polovině tohoto týdne. Se Škodou Octavia RS a Scout budeme celé dnešní dopoledne jezdit v okolí Mladé Boleslavi a vy nám můžete do diskuse pod tímto článkem napsat, co vás o nich zajímá. Vaše dotazy se budu snažit zohlednit v jízdních dojmech.
Škody Octavia RS a Scout jsou u nás nabízeny s dvoulitrovými čtyřválci. Pro derivát RS Škoda připravila motor 2.0 TSI/180 kW, pohánějící výhradně přední kola skrze manuální i automatikou převodovku. Motor vychází z dvoulitru EA888 z minulé generace eresa, prošel však úpravou ve vztahu ke zlepšení efektivitity. Benzinové ereso má vždy mezi předními koly elektronicky řízený diferenciál VAQ. V nabídce figuruje i dvoulitr TDI Evo s výkonem 147 kW, který pohání přední nebo všechna čtyři kola skrze sedmistupňovou převodovku DSG.
Škoda Octavia RS: Základní technickí data a české ceny |
Motor |
2.0 TSI |
2.0 TSI |
2.0 TDI |
2.0 TDI 4x4 |
Zdvihový objem [cm3] |
1984 |
1984 |
1968 |
1968 |
Válce/ventily |
4/4 |
4/4 |
4/4 |
4/4 |
Největší výkon [kW/min] |
180/- |
180/- |
147/- |
147/- |
Točivý moment [N.m/min] |
370/- |
370/- |
400/- |
400/- |
Převodovka |
6M |
7A |
7A |
7A |
Max. rychlost [km/h] |
250 |
250 |
249 (245) |
243 (238) |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
6,8 |
6,7 |
7,4 |
6,8 |
Základní cena [Kč] |
889.900 |
939.900
|
899.900 |
954.900 |
Údaje v závodkách platí pro kombi, za kombi se připlácí 40.000 Kč |
Pro Škodu Octavia Scout (tradičně jen s karoserií kombi) jsou na českém trhu nabízeny tři dvoulitrové motory, všechny kombinované s převodovkou DSG a pohánějící všechna čtyři kola (verze s pohonem předních kol v Česku nekoupíte). Benzinová verze má výkon 140 kW a točivý moment 320 N.m, nafťák 2.0 TDI Evo je dostupný s výkonem 110 kW a točivým momentem 360 N.m, a také ve vrcholném provedení se 147 kilowatty a 400 newtonmetry.
Octavie RS a Scout s motorem 2.0 TDI Evo/147 kW a pohonem 4x4 utáhnou brzděný přívěs o hmotnosti až 2000 kg a mají i největší palivovou nádrž. Zatímco běžné octavie s předním pohonem pojmou 45 litrů a ereso s předním pohonem 50 litrů paliva, do čtyřkolek natankujete až 55 litrů. Pohon všech kol zajišťuje šestá generace spojky Haldex, která je v porovnání s pátou generací zhruba o tři čtvrtě kila lehčí.
Škoda Octavia Scout: Základní technická data a české ceny |
Motor |
2.0 TSI 4x4 |
2.0 TDI 4x4 |
2.0 TDI 4x4 |
Zdvihový objem [cm3] |
1968 |
1968 |
1968 |
Válce/ventily |
4/4 |
4/4 |
4/4 |
Největší výkon [kW/min] |
140/- |
110/- |
147/- |
Točivý moment [N.m/min] |
320/- |
360/- |
400/- |
Převodovka |
7A |
7A |
7A |
Max. rychlost [km/h] |
neudáno |
211 |
230 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
neudáno |
8,7 |
6,8 |
Základní cena [Kč] |
neudáno |
neudáno |
926.900 |