Základní verze limuzíny bude na délku měřit 517 centimetrů, prodloužená varianta přidá dalších 13.

Základní verze limuzíny bude na délku měřit 517 centimetrů, prodloužená varianta přidá dalších 13.

Design vozu není překvapením

Design vozu není překvapením

Délka v porovnání s předchůdcem narostla o 37 milimetrů

Délka v porovnání s předchůdcem narostla o 37 milimetrů

Vůz je o 13 milimetrů vyšší

Vůz je o 13 milimetrů vyšší

Naopak v parametru šířka ubyly oproti předchůdci 4 milimetry

Naopak v parametru šířka ubyly oproti předchůdci 4 milimetry

Zadní světlomety jsou vybaveny technikou OLED

Zadní světlomety jsou vybaveny technikou OLED

Rozvor je teď u standardní verze bez dvou milimetrů 3 metry, prodloužená verze má dalších 20 centimetrů navíc

Rozvor je teď u standardní verze bez dvou milimetrů 3 metry, prodloužená verze má dalších 20 centimetrů navíc

Auto se začne na silnicích objevovat během podzimu

Auto se začne na silnicích objevovat během podzimu

Interiér je zcela přepracovaný. Fyzických tlačítek je minimum

Interiér je zcela přepracovaný. Fyzických tlačítek je minimum

Pro privilegované pravé zadní sedadlo je k dispozici řada nových funkcí

Pro privilegované pravé zadní sedadlo je k dispozici řada nových funkcí

Například masáž chodidel

Například masáž chodidel

Také klimatizace se bude nyní ovládat prostřednictvím dotykového dispoleje

Také klimatizace se bude nyní ovládat prostřednictvím dotykového dispoleje

K dispozici bude rovněž verze A8L

K dispozici bude rovněž verze A8L

Přední LED světlomety v sobě mají zabudován laser, který v rychlostech nad 69 kilometrů v hodině prodlužuje dosah dálkových světel na dvojnásobek

Přední LED světlomety v sobě mají zabudován laser, který v rychlostech nad 69 kilometrů v hodině prodlužuje dosah dálkových světel na dvojnásobek

Uprostřed středové konzole je tlačítko pro autonomní jízdu

Uprostřed středové konzole je tlačítko pro autonomní jízdu

Speciální systém s elektromotory u všech kol pomáhají nezávisle nastavovat aktivní odpružení každého kola zvlášť a napomáhat tak buď komfortní nebo sportovní jízdě

Speciální systém s elektromotory u všech kol pomáhají nezávisle nastavovat aktivní odpružení každého kola zvlášť a napomáhat tak buď komfortní nebo sportovní jízdě

Skelet karosérie tvoří díly z mnoha druhů materiálů

Skelet karosérie tvoří díly z mnoha druhů materiálů

Tuhost je až o 24 procent vyšší v porovnání s předchůdcem

Tuhost je až o 24 procent vyšší v porovnání s předchůdcem

V karosérii musela přibýt řada průchozích otvorů pro instalaci složité kabeláže

V karosérii musela přibýt řada průchozích otvorů pro instalaci složité kabeláže

Vrcholnou motorizací bude W12

Vrcholnou motorizací bude W12

Auto bude disponovat schopností natáčet všechna kola

Auto bude disponovat schopností natáčet všechna kola

Prostor bude i v běžné variantě dostatečný pro čtyři vzrostlé dospělé

Prostor bude i v běžné variantě dostatečný pro čtyři vzrostlé dospělé

Schéma pětiprvkové přední nápravy

Schéma pětiprvkové přední nápravy

Schéma rozmístění reproduktorů audiosystému Bang&Olufsen

Schéma rozmístění reproduktorů audiosystému Bang&Olufsen

Pětiprvková zadní nápravy se sportovním diferenciálem quattro a systémem řízení zadních kol

Pětiprvková zadní nápravy se sportovním diferenciálem quattro a systémem řízení zadních kol

Ionizační aparatura v palubní desce

Ionizační aparatura v palubní desce

Pavučina kabelů mezi povrchovými panely karosérie a obložením interiéru

Pavučina kabelů mezi povrchovými panely karosérie a obložením interiéru

A ještě jednou...

A ještě jednou...

Všechny rozměry přehledně

Všechny rozměry přehledně

Nový typ volantu

Nový typ volantu

Schéma systému pro aktivní pohlcování hluku

Schéma systému pro aktivní pohlcování hluku

Mezi pohonnými verzemi, které přijdou na trh později, bude i takovýto hybrid

Mezi pohonnými verzemi, které přijdou na trh později, bude i takovýto hybrid

Parametry vrcholné pohonné jednotky zatím nebyly zveřejněny

Parametry vrcholné pohonné jednotky zatím nebyly zveřejněny

Pod kapotou bude ale určitě vypadat důstojně.

Pod kapotou bude ale určitě vypadat důstojně.

Design vozu není překvapením
Délka v porovnání s předchůdcem narostla o 37 milimetrů
Vůz je o 13 milimetrů vyšší
Naopak v parametru šířka ubyly oproti předchůdci 4 milimetry
43
Fotogalerie

Nové Audi A8 má české ceny. Na základní hybrid si připravte 2.449.900 Kč

Nejpokrokovější a nejluxusnější Audi dneška je zatím na českém trhu nabízeno se dvěma motory. Vedle toho si můžete vybrat ze dvou délek rozvoru náprav.

Dostupné motory jsou zatím pouze dva, a na rozdíl od dřívějších zvyklostí si budou muset zákazníci zvyknout na jejich nové označování. Zatímco dříve byl třílitrový vznětový šestiválec označován prostě 3.0 TDI, dnes jej automobilka značí 50 TDI, což může v některých budit dojem pětilitrového objemu. Druhý z nabízených motorů – třílitrový zážehový šestiválec– najdete v ceníku pod označením 55 TFSI.

Oba agregáty jsou kombinované výhradně s osmistupňovým automatem a síla jde na všechna kola prostřednictvím systému quattro se samosvorným středovým diferenciálem. Technickou zajímavostí je 48voltová mild-hybridní soustava, díky které může vůz do rychlosti až 160 kilometrů v hodině odpojit spalovací motor a systém stop/startu funguje už v rychlostech pod 22 km/h.

Turbodiesel je z nabízených motorů ten levnější. Za 210 kW (286 koní) dáte přinejmenším 2.449.900 korun, na šestiválcové benzinové turbo (250 kW/340 koní) si připravte nejméně 2.558.900 korun. To se nicméně bavíme o provedení se standardním rozvorem náprav o délce 2998 milimetrů, což není konečná.

Audi tradičně nabízí i verzi Long s rozvorem dlouhým 3128 milimetrů, přičemž ceny jsou pochopitelně vyšší. V případě turbodieselu 50 TDI quattro se bavíme o 2.585.900 korunách, agregát 55 TFSI se dostáváme na téměř 2,7 milionu korun (2.694.900 Kč).

Standardní výbava je pro oba agregáty a rozvory stejná. Zahrnuje například 18palcová litá kola, dvouzónovou automatickou klimatizaci, parkovací senzory vpředu a vzadu, ambientní osvětlení interiéru, automatické přepínání dálkových a potkávacích světel, dva USB sloty pro nabíjení a datový přenos, phone box, kožené čalounění sedadel, 12,3palcový digitální přístrojový štít, audio s deseti reproduktory, diodové přední světlomety, navigaci MMI, tempomat, vyhřívaná přední sedadla, progresivní řízení, adaptivní pneumatický podvozek a spoustu dalšího.

Dvojici zmíněných agregátů později doplní čtyřlitrové osmiválce TDI a TFSI (320 a 338 kW), šestilitrový dvanáctiválec W12, a chybět nebude plug-in hybrid e-tron s kombinovaným výkonem 330 kW a točivým momentem 700 N.m. Podle našich informací je možné vůz objednávat do výroby od pondělí 13.11. První zákaznické kusy by se měly začít vyrábět v 51. kalendářním týdnu letošního roku.

Audi A8 - technická data a české ceny nabízených motorů
Verze 50 TDI quattro 55 TFSI quattro
Zdvihový objem [cm3] 2967 2995
Válce/ventily 6/4 6/4
Největší výkon [kW/min] 210/3750-4000 250/5000-6400
Točivý moment [N.m/min] 600/1250-3250 500/1370-4500
Převodovka 8A 8A
Max. rychlost [km/h] 250 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 5,9 5,6
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,6 7,5
Základní cena [Kč] 2.449.900 2.558.900
Základní cena Long [Kč] 2.585.900 2.694.900

 

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Doporučujeme

Články odjinud