Kia Optima se začala vyrábět v roce 2010 jako nástupce modelu Magentis a již od počátku sdílí platformu s korporátním sourozencem  Hyundai Sonata . K vidění jsou tyto vozy především na americkém trhu. Po deseti letech Optimu čekala doposud největší změna. Její nová generace totiž nespočívá jen v kompletním redesignu a upgradu techniky, ale i ve změně jména. Foto: Kia

Kia Optima se začala vyrábět v roce 2010 jako nástupce modelu Magentis a již od počátku sdílí platformu s korporátním sourozencem Hyundai Sonata. K vidění jsou tyto vozy především na americkém trhu. Po deseti letech Optimu čekala doposud největší změna. Její nová generace totiž nespočívá jen v kompletním redesignu a upgradu techniky, ale i ve změně jména. | Foto: Kia

Kia Optima se nyní jmenuje Kia K5 a oproti sonatě nejde po eleganci, ale po emocích. Design je agresivní a opravdu povedený. Přední maska je zamračená, světlomety mají krásnou „oční“ linku a zadní svítilny jsou propojeny světelným pruhem. Dvě dvojité koncovky výfuku pak naznačují, že agresivní by nemusel být pouze vzhled, ale i jízda. Foto: Kia

Kia Optima se nyní jmenuje Kia K5 a oproti sonatě nejde po eleganci, ale po emocích. Design je agresivní a opravdu povedený. Přední maska je zamračená, světlomety mají krásnou „oční“ linku a zadní svítilny jsou propojeny světelným pruhem. Dvě dvojité koncovky výfuku pak naznačují, že agresivní by nemusel být pouze vzhled, ale i jízda. | Foto: Kia

Uvnitř je zploštělý volant, sportovní sedadla s červeným prošíváním a lesklé dekory palubní desky. Ke standardní výbavě patří osmipalcový infotainment s bezdrátovým připojením Apple CarPlay a Android Auto. Samozřejmostí je pak řada asistenčních systémů. většinu jich najdete už v základní výbavě. Foto: Kia

Uvnitř je zploštělý volant, sportovní sedadla s červeným prošíváním a lesklé dekory palubní desky. Ke standardní výbavě patří osmipalcový infotainment s bezdrátovým připojením Apple CarPlay a Android Auto. Samozřejmostí je pak řada asistenčních systémů. většinu jich najdete už v základní výbavě. | Foto: Kia

Pod kapotou jsou pouze přeplňované motory. Nabídku otevírá jednotka 1,6 litru s výkonem 134 kW (182 koní) a s 264 N.m točivého momentu, kterou můžete mít i v Hyundai Sonata. Je standardně spárovaná s osmistupňovou automatickou převodovkou a bude dostupná pro všechny výbavy vyjma verze GT. Foto: Kia

Pod kapotou jsou pouze přeplňované motory. Nabídku otevírá jednotka 1,6 litru s výkonem 134 kW (182 koní) a s 264 N.m točivého momentu, kterou můžete mít i v Hyundai Sonata. Je standardně spárovaná s osmistupňovou automatickou převodovkou a bude dostupná pro všechny výbavy vyjma verze GT. | Foto: Kia

Verze GT bude mít pod kapotou čtyřválec o objemu 2,5 litru, který produkuje výkon 216 kW (293 koní) a 422 N.m točivého momentu. S automatickou převodovkou DCT akceleruje na stovku pod šest sekund. Stejné pohonné ústrojí má mít i Hyundai Sonata N-Line. Foto: Kia

Verze GT bude mít pod kapotou čtyřválec o objemu 2,5 litru, který produkuje výkon 216 kW (293 koní) a 422 N.m točivého momentu. S automatickou převodovkou DCT akceleruje na stovku pod šest sekund. Stejné pohonné ústrojí má mít i Hyundai Sonata N-Line. | Foto: Kia

Kia zatím nezmínila, jestli bude novinka dostupná i v hybridní variantě. Kia K5 by měla v Americe startovat na částce 24.500 dolarů (578.000 Kč). Oproti sonatě by tedy měla být o 900 dolarů dražší. Foto: Kia

Kia zatím nezmínila, jestli bude novinka dostupná i v hybridní variantě. Kia K5 by měla v Americe startovat na částce 24.500 dolarů (578.000 Kč). Oproti sonatě by tedy měla být o 900 dolarů dražší. | Foto: Kia

 Foto: Kia

| Foto: Kia

 Foto: Kia

| Foto: Kia

 Foto: Kia

| Foto: Kia

 Foto: Kia

| Foto: Kia

 Foto: Kia

| Foto: Kia

 Foto: Kia

| Foto: Kia

 Foto: Kia

| Foto: Kia

 Foto: Kia

| Foto: Kia

 Foto: Kia

| Foto: Kia

 Foto: Kia

| Foto: Kia

 Foto: Kia

| Foto: Kia

 Foto: Kia

| Foto: Kia

 Foto: Kia

| Foto: Kia

 Foto: Kia

| Foto: Kia

 Foto: Kia

| Foto: Kia

 Foto: Kia

| Foto: Kia

 Foto: Kia

| Foto: Kia

 Foto: Kia

| Foto: Kia

 Foto: Kia

| Foto: Kia

 Foto: Kia

| Foto: Kia

 Foto: Kia

| Foto: Kia

 Foto: Kia

| Foto: Kia

 Foto: Kia

| Foto: Kia

 Foto: Kia

| Foto: Kia

 Foto: Kia

| Foto: Kia

 Foto: Kia

| Foto: Kia

 Foto: Kia

| Foto: Kia

 Foto: Kia

| Foto: Kia

 Foto: Kia

| Foto: Kia

 Foto: Kia

| Foto: Kia

 Foto: Kia

| Foto: Kia

 Foto: Kia

| Foto: Kia

 Foto: Kia

| Foto: Kia

 Foto: Kia

| Foto: Kia

Kia Optima se nyní jmenuje Kia K5 a oproti sonatě nejde po eleganci, ale po emocích. Design je agresivní a opravdu povedený. Přední maska je zamračená, světlomety mají krásnou „oční“ linku a zadní svítilny jsou propojeny světelným pruhem. Dvě dvojité koncovky výfuku pak naznačují, že agresivní by nemusel být pouze vzhled, ale i jízda. Foto: Kia
Uvnitř je zploštělý volant, sportovní sedadla s červeným prošíváním a lesklé dekory palubní desky. Ke standardní výbavě patří osmipalcový infotainment s bezdrátovým připojením Apple CarPlay a Android Auto. Samozřejmostí je pak řada asistenčních systémů. většinu jich najdete už v základní výbavě. Foto: Kia
Pod kapotou jsou pouze přeplňované motory. Nabídku otevírá jednotka 1,6 litru s výkonem 134 kW (182 koní) a s 264 N.m točivého momentu, kterou můžete mít i v Hyundai Sonata. Je standardně spárovaná s osmistupňovou automatickou převodovkou a bude dostupná pro všechny výbavy vyjma verze GT. Foto: Kia
Verze GT bude mít pod kapotou čtyřválec o objemu 2,5 litru, který produkuje výkon 216 kW (293 koní) a 422 N.m točivého momentu. S automatickou převodovkou DCT akceleruje na stovku pod šest sekund. Stejné pohonné ústrojí má mít i Hyundai Sonata N-Line. Foto: Kia
40
Fotogalerie

Máme Americe opět závidět? Sportovní Kia K5 je krásná a může mít až 293 koní!

Nová Kia Optima mění design i název. Verze GT zní opravdu lákavě.

Kia Optima se začala vyrábět v roce 2010 jako nástupce modelu Magentis a již od počátku sdílí platformu s korporátním sourozencem Hyundai Sonata. K vidění jsou tyto vozy především na americkém trhu. Po deseti letech Optimu čekala doposud největší změna. Její nová generace totiž nespočívá jen v kompletním redesignu a upgradu techniky, ale i ve změně jména.

Kia Optima se nyní jmenuje Kia K5 a oproti sonatě nejde po eleganci, ale po emocích. Design je agresivní a opravdu povedený. Přední maska je zamračená, světlomety mají krásnou „oční“ linku a zadní svítilny jsou propojeny světelným pruhem. Dvě dvojité koncovky výfuku pak naznačují, že agresivní by nemusel být pouze vzhled, ale i jízda.

Uvnitř je zploštělý volant, sportovní sedadla s červeným prošíváním a lesklé dekory palubní desky. Ke standardní výbavě patří osmipalcový infotainment s bezdrátovým připojením Apple CarPlay a Android Auto. Samozřejmostí je pak řada asistenčních systémů. Většinu jich najdete už v základní výbavě.

Pod kapotou jsou pouze přeplňované motory. Nabídku otevírá jednotka 1,6 litru s výkonem 134 kW (182 koní) a s 264 N.m točivého momentu, kterou můžete mít i v Hyundai Sonata. Je standardně spárovaná s osmistupňovou automatickou převodovkou a bude dostupná pro všechny výbavy vyjma verze GT.

Verze GT bude mít pod kapotou čtyřválec o objemu 2,5 litru, který produkuje výkon 216 kW (293 koní) a 422 N.m točivého momentu. S automatickou převodovkou DCT akceleruje na stovku pod šest sekund. Stejné pohonné ústrojí má mít i sportovně střižený Hyundai Sonata N-Line.

Kia zatím nezmínila, jestli bude novinka dostupná i v hybridní variantě. Kia K5 by měla v Americe startovat na částce 24.500 dolarů (578.000 Kč). Oproti sonatě by tedy měla být o 900 dolarů dražší.

Kia

Nejstarší korejská automobilka Kia byla založena v roce 1944, automobily začala ale vyrábět až v roce 1974. Do společnosti po jejím bankrotu vstoupil v roce 1998 Hyundai.

Automobilka své vozy vyrábí i v továrnách v Česku a na Slovensku, mimo jiné i Kia Ceed.

Kia Picanto • Kia Rio •​ Kia Ceed •​ Kia Sportage •​ Kia Sorento •​ Kia Stonic •​ Kia e-Soul •​ Kia Niro

Doporučujeme

Články odjinud