Když u jistého dealera vozů ve městě Breda začalo z dosud nejasné příčiny hořet hybridní BMW i8, na místo byli rychle zavoláni hasiči. | BMW i8 Zdroj: Facebook.com/ Brandweer Midden- en West-Brabant

Když u jistého dealera vozů ve městě Breda začalo z dosud nejasné příčiny hořet hybridní BMW i8, na místo byli rychle zavoláni hasiči. | BMW i8 | Zdroj: Facebook.com/Brandweer Midden- en West-Brabant

Poté, co byly zlikvidovány samotné plameny, ovšem z útrob vozu nadále vycházel kouř. Na místo tak požárníci přivolali vodní nádrž, do které pro jistotu celý vůz ponořili. | BMW i8 Zdroj: Facebook.com/ Brandweer Midden- en West-Brabant

Poté, co byly zlikvidovány samotné plameny, ovšem z útrob vozu nadále vycházel kouř. Na místo tak požárníci přivolali vodní nádrž, do které pro jistotu celý vůz ponořili. | BMW i8 | Zdroj: Facebook.com/Brandweer Midden- en West-Brabant

K požáru hybridního vozu se hasičský sbor následně vyjádřil na svém Facebooku: „Auto bylo ponořeno do nádrže s vodou, jelikož kompletní uhašení podobných vozidel je často obtížné. Vůz zůstane v nádrži po dalších 24 hodin.“ | BMW i8 Zdroj: Facebook.com/ Brandweer Midden- en West-Brabant

K požáru hybridního vozu se hasičský sbor následně vyjádřil na svém Facebooku: „Auto bylo ponořeno do nádrže s vodou, jelikož kompletní uhašení podobných vozidel je často obtížné. Vůz zůstane v nádrži po dalších 24 hodin.“ | BMW i8 | Zdroj: Facebook.com/Brandweer Midden- en West-Brabant

U baterií je největším rizikem jejich samovznícení, ke kterému může dojít i dlouhou dobu po zjevném uhašení požáru. Proto ostatně nizozemští hasiči nechali auto pod vodou celých 24 hodin. | BMW i8 Zdroj: Facebook.com/ Brandweer Midden- en West-Brabant

U baterií je největším rizikem jejich samovznícení, ke kterému může dojít i dlouhou dobu po zjevném uhašení požáru. Proto ostatně nizozemští hasiči nechali auto pod vodou celých 24 hodin. | BMW i8 | Zdroj: Facebook.com/Brandweer Midden- en West-Brabant

Kalifornská automobilka Tesla například uvádí, že k úplné likvidaci ohně a kompletnímu zchlazení bateriového modulu je někdy potřeba až 11.000 litrů vody. | BMW i8 Zdroj: BMW

Kalifornská automobilka Tesla například uvádí, že k úplné likvidaci ohně a kompletnímu zchlazení bateriového modulu je někdy potřeba až 11.000 litrů vody. | BMW i8 | Zdroj: BMW

BMW i8 Zdroj: BMW

BMW i8 | Zdroj: BMW

BMW i8 Zdroj: BMW

BMW i8 | Zdroj: BMW

Poté, co byly zlikvidovány samotné plameny, ovšem z útrob vozu nadále vycházel kouř. Na místo tak požárníci přivolali vodní nádrž, do které pro jistotu celý vůz ponořili. | BMW i8 Zdroj: Facebook.com/ Brandweer Midden- en West-Brabant
K požáru hybridního vozu se hasičský sbor následně vyjádřil na svém Facebooku: „Auto bylo ponořeno do nádrže s vodou, jelikož kompletní uhašení podobných vozidel je často obtížné. Vůz zůstane v nádrži po dalších 24 hodin.“ | BMW i8 Zdroj: Facebook.com/ Brandweer Midden- en West-Brabant
U baterií je největším rizikem jejich samovznícení, ke kterému může dojít i dlouhou dobu po zjevném uhašení požáru. Proto ostatně nizozemští hasiči nechali auto pod vodou celých 24 hodin. | BMW i8 Zdroj: Facebook.com/ Brandweer Midden- en West-Brabant
Kalifornská automobilka Tesla například uvádí, že k úplné likvidaci ohně a kompletnímu zchlazení bateriového modulu je někdy potřeba až 11.000 litrů vody. | BMW i8 Zdroj: BMW
7
Fotogalerie

Takto se hasí doutnající hybrid. Hasiči topili BMW i8 ve vodní nádrži celých 24 hodin

Jak nejúčinněji uhasit stále doutnající hybrid? Podle nizozemských hasičů utopením v rozměrné vodní nádrži.

S neustálým rozšiřováním elektromobilů a hybridů na silnicích musí již nyní hasiči měnit postupy bezpečného hašení těchto vozidel v případě požáru. Vysokonapěťové kabely, bateriové moduly a jejich chemikálie představují zcela jiná rizika, než v případě hašení automobilu se spalovacím motorem. A nizozemští hasiči nyní ukázali, jak s takovým požárem nejúčinněji zatočit.

Když u jistého dealera vozů ve městě Breda začalo z dosud nejasné příčiny hořet hybridní BMW i8, na místo byli rychle zavoláni hasiči. Poté, co byly zlikvidovány samotné plameny, ovšem z útrob vozu nadále vycházel kouř. Na místo tak požárníci přivolali vodní nádrž, do které pro jistotu celý vůz ponořili.

K požáru hybridního vozu se hasičský sbor následně vyjádřil na svém Facebooku: „Auto bylo ponořeno do nádrže s vodou, jelikož kompletní uhašení podobných vozidel je často obtížné. Vůz zůstane v nádrži po dalších 24 hodin.“ Zpravodajství BN DeStem poté uvedlo, že voda kontaminovaná chemikáliemi z baterií vozu bude hasiči šetrně zlikvidována.

A podobně extrémních zásahů v případě požárů elektrických a hybridních vozidel bude určitě přibývat. Přestože ale všechny velké automobilky začínají své ofenzivy na trhu elektrifikovaných vozidel a tato auta budeme na cestách potkávat stále častěji, trénink hasičů k bezpečnému hašení těchto vozů je prý stále pozadu.

U baterií je největším rizikem jejich samovznícení, ke kterému může dojít i dlouhou dobu po zjevném uhašení požáru. Proto ostatně nizozemští hasiči nechali auto pod vodou celých 24 hodin. Kalifornská automobilka Tesla například uvádí, že k úplné likvidaci ohně a kompletnímu zchlazení bateriového modulu je někdy potřeba až 11.000 litrů vody.  

Mezi další rizika však patří i možné přetnutí vysokonapěťových kabelů, které se mohou nacházet nejen v přední a zadní části vozu u elektromotorů a baterií, ale mohou být vedeny i pod bočními panely karoserie. Rozřezávání vozu a vyprošťování posádky po nehodě je tak mnohem obtížnější a nebezpečnější.

Nedávný průzkum z USA uvedl, že pouhá čtvrtina z přibližného počtu 1,1 milionu hasičů v USA prošla určitých tréninkem v likvidování požárů elektromobilů. Což samozřejmě není zrovna ubezpečující zpráva jak pro majitele elektrických aut, tak pro samotné hasiče, kterým při zásahu hrozí nebezpečí.

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

Doporučujeme

Články odjinud