Přestože je evropské uvedení nové, v pořadí již 11. generace Hondy Civic vcelku daleko před námi (na konci roku 2022), samotné  odhalení podoby nového hatchbacku  přineslo i dodatečné informace o jeho ostré variantě Type R. Více v článku... Zdroj:  X-Tomi Design

Přestože je evropské uvedení nové, v pořadí již 11. generace Hondy Civic vcelku daleko před námi (na konci roku 2022), samotné odhalení podoby nového hatchbacku přineslo i dodatečné informace o jeho ostré variantě Type R. Více v článku... | Zdroj: X-Tomi Design

V pořadí 11. generace Hondy Civic se nám nejprve představila  ve formě americké specifikace sedanu , teď už ovšem japonská automobilka zveřejňuje také podobu námi bližšího pětidveřového hatchbacku. 

V pořadí 11. generace Hondy Civic se nám nejprve představila ve formě americké specifikace sedanu, teď už ovšem japonská automobilka zveřejňuje také podobu námi bližšího pětidveřového hatchbacku. 

Kromě nové splývající zádě a jinak řešené mřížky chladiče si novinka drží nově uvedený designový směr Civicu.

Kromě nové splývající zádě a jinak řešené mřížky chladiče si novinka drží nově uvedený designový směr Civicu.

Stejně jako u sedanu mluví Honda o zesílení původní platformy vozu a zvýšení bezpečnosti. Prodloužením rozvoru a větší šířkou nabídne také více místa pro posádku uvnitř.

Stejně jako u sedanu mluví Honda o zesílení původní platformy vozu a zvýšení bezpečnosti. Prodloužením rozvoru a větší šířkou nabídne také více místa pro posádku uvnitř.

Přístup do kufru má být o něco snadnější, na druhou stranu celkový objem čekejte o pár litrů menší. Podrobnější informace o evropské specifikaci jsou však v tuto chvíli omezené.

Přístup do kufru má být o něco snadnější, na druhou stranu celkový objem čekejte o pár litrů menší. Podrobnější informace o evropské specifikaci jsou však v tuto chvíli omezené.

Pro Evropu jde zatím o první pohled na novou generaci hatchbacku, což dokazují i detaily o pohonném ústrojí.

Pro Evropu jde zatím o první pohled na novou generaci hatchbacku, což dokazují i detaily o pohonném ústrojí.

Zatímco americká verze dostane atmosférický dvoulitr nebo přeplňovanou patnáctistovku stejně jako sedan, na starém kontinentu se Honda dle očekávání vydá cestou elektrifikace.

Zatímco americká verze dostane atmosférický dvoulitr nebo přeplňovanou patnáctistovku stejně jako sedan, na starém kontinentu se Honda dle očekávání vydá cestou elektrifikace.

Prozatím automobilka potvrzuje výhradně hybridní ústrojí pro Civic hatchback, přesněji stejnou techniku e:HEV, kterou už známe z modelů  Jazz ,  CR-V  i  nejnovějšího HR-V ...

Prozatím automobilka potvrzuje výhradně hybridní ústrojí pro Civic hatchback, přesněji stejnou techniku e:HEV, kterou už známe z modelů JazzCR-V i nejnovějšího HR-V...

...– v něm zajišťuje kombinace čtyřválce 1.5 i-VTEC a dvojice elektromotorů výkon 96 kW (131 koní) a točivý moment 253 N.m. Přesnou specifikaci pro Civic však Honda nezveřejňuje.

...– v něm zajišťuje kombinace čtyřválce 1.5 i-VTEC a dvojice elektromotorů výkon 96 kW (131 koní) a točivý moment 253 N.m. Přesnou specifikaci pro Civic však Honda nezveřejňuje.

Stejně jako v americkém sedanu pak v evropském hatchbacku čekejme poslední armádu asistenčních systémů Honda Sensing spoléhající na kameru vepředu a celkem osm senzorů kolem vozu.

Stejně jako v americkém sedanu pak v evropském hatchbacku čekejme poslední armádu asistenčních systémů Honda Sensing spoléhající na kameru vepředu a celkem osm senzorů kolem vozu.

Udržování jízdy v pruhu, asistent pro jízdu v kolonách nebo autonomní krizové brzdění s detekcí překážek před i za vozem určitě nebude chybět. V USA nabízí Civic standardně 10 airbagů.

Udržování jízdy v pruhu, asistent pro jízdu v kolonách nebo autonomní krizové brzdění s detekcí překážek před i za vozem určitě nebude chybět. V USA nabízí Civic standardně 10 airbagů.

Na novou Hondu Civic e:HEV si nakonec v Evropě ještě chvíli počkáme. Honda oznamuje první dodávky modelu od podzimu 2022.

Na novou Hondu Civic e:HEV si nakonec v Evropě ještě chvíli počkáme. Honda oznamuje první dodávky modelu od podzimu 2022.

Poté bychom mohli přivítat i novou generaci ostrého Civicu Type R, maskované prototypy už byly zahlédnuty při testování.

Poté bychom mohli přivítat i novou generaci ostrého Civicu Type R, maskované prototypy už byly zahlédnuty při testování.

 Zdroj: Honda

| Zdroj: Honda

 Zdroj: Honda

| Zdroj: Honda

 Zdroj: Honda

| Zdroj: Honda

 Zdroj: Honda

| Zdroj: Honda

V pořadí 11. generace Hondy Civic se nám nejprve představila  ve formě americké specifikace sedanu , teď už ovšem japonská automobilka zveřejňuje také podobu námi bližšího pětidveřového hatchbacku. 
Kromě nové splývající zádě a jinak řešené mřížky chladiče si novinka drží nově uvedený designový směr Civicu.
Stejně jako u sedanu mluví Honda o zesílení původní platformy vozu a zvýšení bezpečnosti. Prodloužením rozvoru a větší šířkou nabídne také více místa pro posádku uvnitř.
Přístup do kufru má být o něco snadnější, na druhou stranu celkový objem čekejte o pár litrů menší. Podrobnější informace o evropské specifikaci jsou však v tuto chvíli omezené.
17
Fotogalerie

Honda potvrdila nový Civic Type R pro rok 2022. V Evropě může ukončit jednu éru

Uvedení máme potvrzeno, o technice však zatím nevíme nic konkrétního.

Přestože je evropské uvedení nové, v pořadí již 11. generace Hondy Civic vcelku daleko před námi (na konci roku 2022), samotné odhalení podoby nového hatchbacku přineslo i dodatečné informace o jeho ostré variantě Type R. Součástí globální tiskové zprávy bylo totiž oficiální potvrzení Hondy, že verze Type R se rovněž dočkáme v roce 2022.

Přesněji se má nový hot hatch ukázat společně s hybridním Civicem, tedy variantou, která bude jako jediná nabízena v Evropě – pro USA má ještě Honda Civic klasické spalovací motory. Maskované testovací prototypy Type R už podstupují testování. Jak by mohla nová generace vypadat, to zatím ukazuje na neoficiální ilustraci třeba známý grafik X-Tomi Design.

O technice zatím Honda neprozrazuje vůbec nic, můžeme tak maximálně spekulovat. Mluví se o nabídce výhradně s manuální převodovkou, přičemž s ohledem na silnou elektrifikaci značky by mohl být nový Civic Type R vůbec posledním modelem Hondy v Evropě s čistě spalovacím motorem. Pohon všech kol pak rovněž nemáme u hot hatche čekat, zůstane klasickou předokolkou.

Ve výsledky by nový Type R představoval spíše evoluci současné generace. Nic ovšem není potvrzeno. Nepřekvapí tedy, že minulý rok se zase objevily zcela opačné spekulace. Novinka by přešla na hybridní ústrojí o síle kolem 300 kW (408 koní) a dokonce nabídla pohon všech kol. Uvidíme tedy, kterou cestou se Honda vydá.

Galerie doplněna o standardní Hondu Civic hatchback nové generace.

Honda Civic

Honda Civic je sportovnější typ vozu od japonské automobilky. Symbol spolehlivosti a robustního zpracování zůstává u atmosférických motorů i poté, co většina konkurence přešla na menší objem a přeplňování.

10. generace • Honda Civic Type-R • Test Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT • Ceny v ČR • Test Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC • Dostupné motory • Test Honda Civic Type R GT 2020

Doporučujeme

Články odjinud