Nové BMW řady 2 Coupé si odbude světovou premiéru zítra v Goodwoodu. Ceny pro český trh však známe už nyní. | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

Nové BMW řady 2 Coupé si odbude světovou premiéru zítra v Goodwoodu. Ceny pro český trh však známe už nyní. | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

V minulých dnech se na internetu objevily první uniklé fotky kupátka, úderem půlnoci však BMW šlo s pravdou ven už oficiálně | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

V minulých dnech se na internetu objevily první uniklé fotky kupátka, úderem půlnoci však BMW šlo s pravdou ven už oficiálně | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

Vůz na délku měří 4537 mm, je 1838 mm široký, 1390 mm vysoký a rozvor náprav činí 2741 mm  | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

Vůz na délku měří 4537 mm, je 1838 mm široký, 1390 mm vysoký a rozvor náprav činí 2741 mm  | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

Až na výšku, která je v porovnání s minulou generací o 28 mm menší, je tady nárůst na všech frontách  | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

Až na výšku, která je v porovnání s minulou generací o 28 mm menší, je tady nárůst na všech frontách  | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

I rozchod kol se zvětšil: vpředu o 54 až 63 mm, vzadu o 31 až 35 mm podle toho, zda pod kapotou pracuje čtyřválec, nebo šestiválec  | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

I rozchod kol se zvětšil: vpředu o 54 až 63 mm, vzadu o 31 až 35 mm podle toho, zda pod kapotou pracuje čtyřválec, nebo šestiválec  | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

Řada 2 kupé je v podstatě zmenšená čtyřka, to ovšem hlavně stran použité techniky a nikoliv designu | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

Řada 2 kupé je v podstatě zmenšená čtyřka, to ovšem hlavně stran použité techniky a nikoliv designu | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

Velké ledvinky jako u řady 4 nečekejte, tohle je uhlazenější klasika bez výraznějších designových výstřelků | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

Velké ledvinky jako u řady 4 nečekejte, tohle je uhlazenější klasika bez výraznějších designových výstřelků | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

Stejně jako u minulé generace je karoserie charakteristická dlouhou kapotou a relativně krátkou kabinou | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

Stejně jako u minulé generace je karoserie charakteristická dlouhou kapotou a relativně krátkou kabinou | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

Nechybí ani zapuštěné kliky dveří či téměř kompletně zakrytý podvozek  | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

Nechybí ani zapuštěné kliky dveří či téměř kompletně zakrytý podvozek  | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

Pro uvedení na trh BMW připravilo tři motory. Základní benzinový čtyřválec 220i má výkon 135 kW a točivý moment 300 N.m. | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

Pro uvedení na trh BMW připravilo tři motory. Základní benzinový čtyřválec 220i má výkon 135 kW a točivý moment 300 N.m. | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

48voltový mild-hybridní nafťák 220d s dvoustupňovým přeplňováním nabídne 140 kW a 400 N.m | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

48voltový mild-hybridní nafťák 220d s dvoustupňovým přeplňováním nabídne 140 kW a 400 N.m | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

Na vrcholu nabídky je třílitrový řadový šestiválec M240i xDrive (na snímku) s výkonem 275 kW a točivým momentem 500 N.m | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

Na vrcholu nabídky je třílitrový řadový šestiválec M240i xDrive (na snímku) s výkonem 275 kW a točivým momentem 500 N.m | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

V létě příštího roku nabídku doplní verze 230i s výkonem 180 kW a točivým momentem 400 N.m | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

V létě příštího roku nabídku doplní verze 230i s výkonem 180 kW a točivým momentem 400 N.m | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

Zatímco čtyřválce pohánějí zadní kola, šestiválec má hnaná všechna čtyři kola | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

Zatímco čtyřválce pohánějí zadní kola, šestiválec má hnaná všechna čtyři kola | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

V zájmu zlepšení aerodynamiky jsou ledvinky a spodní nasávací otvor v nárazníku vybaveny vzduchovými clonami | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

V zájmu zlepšení aerodynamiky jsou ledvinky a spodní nasávací otvor v nárazníku vybaveny vzduchovými clonami | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

V zájmu zlepšení aerodynamiky jsou ledvinky a spodní nasávací otvor v nárazníku vybaveny vzduchovými clonami | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

V zájmu zlepšení aerodynamiky jsou ledvinky a spodní nasávací otvor v nárazníku vybaveny vzduchovými clonami | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

Na manuál zapomeňte - všechny motory jsou kombinovány výhradně s osmistupňovým automatem | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

Na manuál zapomeňte - všechny motory jsou kombinovány výhradně s osmistupňovým automatem | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

Nové BMW řady 2 Coupé se bude vyrábět po boku sedanu řady 3 v továrně BMW Group v San Luis Potosí v Mexiku | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

Nové BMW řady 2 Coupé se bude vyrábět po boku sedanu řady 3 v továrně BMW Group v San Luis Potosí v Mexiku | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

Světová premiéra proběhne již zítra na Festivalu rychlosti v Goodwoodu a v září si budete moci vůz prohlédnout na autosalonu IAA Mobility 2021 v Mnichově | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

Světová premiéra proběhne již zítra na Festivalu rychlosti v Goodwoodu a v září si budete moci vůz prohlédnout na autosalonu IAA Mobility 2021 v Mnichově | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 Foto: BMW

 | BMW řady 2 2021 | Foto: BMW

V minulých dnech se na internetu objevily první uniklé fotky kupátka, úderem půlnoci však BMW šlo s pravdou ven už oficiálně | BMW řady 2 2021 Foto: BMW
Vůz na délku měří 4537 mm, je 1838 mm široký, 1390 mm vysoký a rozvor náprav činí 2741 mm  | BMW řady 2 2021 Foto: BMW
Až na výšku, která je v porovnání s minulou generací o 28 mm menší, je tady nárůst na všech frontách  | BMW řady 2 2021 Foto: BMW
I rozchod kol se zvětšil: vpředu o 54 až 63 mm, vzadu o 31 až 35 mm podle toho, zda pod kapotou pracuje čtyřválec, nebo šestiválec  | BMW řady 2 2021 Foto: BMW
111
Fotogalerie

Nové BMW 2 Coupé oficiálně: Klasika je zpět! Šestiválec žije, manuál bohužel ne

Nové BMW řady 2 Coupé si odbude světovou premiéru zítra v Goodwoodu. Ceny pro český trh však známe už nyní.

Nová generace kupé řady 2 o sobě dala oficiálně vědět už v květnu letošního roku. Tehdy BMW uvolnilo první sadu fotografií maskovaného vozu, z níž bylo jasně patrné, o co kupátku půjde především. Je to radost z jízdy se sporťákem se zadním pohonem, motory podélně a vrcholem v podobě přeplňovaného benzinového šestiválce.

V minulých dnech se na internetu objevily první uniklé fotky kupátka, úderem půlnoci však BMW šlo s pravdou ven už oficiálně. Vůz na délku měří 4537 mm, je 1838 mm široký, 1390 mm vysoký a rozvor náprav činí 2741 mm. Až na výšku, která je v porovnání s minulou generací o 28 mm menší, je tady nárůst na všech frontách: do délky o 105 mm, do šířky o 64 mm a na rozvoru o 51 mm. I rozchod kol se zvětšil: vpředu o 54 až 63 mm, vzadu o 31 až 35 mm podle toho, zda pod kapotou pracuje čtyřválec, nebo šestiválec.

BMW zároveň myslelo i na praktičnost. Kufr mezigeneračně narost z 370 na 390 litrů, nákladová hrana je o 35 mm níže a opěradla zadních sedadel jsou dělená v poměru 40:20:40. Podle BMW se do kufru bez problémů vejdou dva 46palcové golfové bagy.

Řada 2 kupé je v podstatě zmenšená čtyřka, to ovšem hlavně stran použité techniky a nikoliv designu. Velké ledvinky jako u řady 4 nečekejte, tohle je uhlazenější klasika bez výraznějších designových výstřelků. Stejně jako u minulé generace je karoserie charakteristická dlouhou kapotou a relativně krátkou kabinou, v zájmu zlepšení aerodynamiky jsou ledvinky a spodní nasávací otvor v nárazníku vybaveny vzduchovými clonami. Nechybí ani zapuštěné kliky dveří či téměř kompletně zakrytý podvozek. Koeficient odporu vzduchu cx u čtyřválců se 17palcovými koly činí 0,26, což je o dvě setiny lepší hodnota než u minulé generace vozu na šestnáctkách.

Tvary přístrojové desky a středového tunelu odpovídají BMW řady 4, výplně dveří se pochopotelně liší. Standardem je infotainment s 8,8palcovým displejem a 5,1palcový barevný displej v přístrojovém štítu, zvolit ale můžete i BMW Live Cockpit Professional s 12,3palcovým digitálním přístrojovým štítem a 10,25palcovým středovým displejem. Novinkou u kupé řady 2 je head-up displej a BMW Drive Recorder, z digitálních služeb je k dispozici třeba inteligentní osobní asistent či digitální klíč.

Pro uvedení na trh BMW připravilo tři motory. Základní benzinový čtyřválec 220i má výkon 135 kW a točivý moment 300 N.m, 48voltový mild-hybridní nafťák 220d s dvoustupňovým přeplňováním nabídne 140 kW a 400 N.m, a na vrcholu nabídky je třílitrový řadový šestiválec M240i xDrive s výkonem 275 kW a točivým momentem 500 N.m. Všechny tyto verze už mají i české ceny (společně s technickými údaji jsou v tabulce na konci článku). V létě příštího roku nabídku doplní verze 230i s výkonem 180 kW a točivým momentem 400 N.m. Zatímco čtyřválce pohánějí zadní kola, šestiválec má hnaná všechna čtyři kola. Na manuál zapomeňte - všechny motory jsou kombinovány výhradně s osmistupňovým automatem. 

Nové BMW řady 2 Coupé se bude vyrábět po boku sedanu řady 3 v továrně BMW Group v San Luis Potosí v Mexiku. Světová premiéra proběhne již zítra na Festivalu rychlosti v Goodwoodu a v září si budete moci vůz prohlédnout na autosalonu IAA Mobility 2021 v Mnichově. K uvedení na trh by mělo dojít začátkem příštího roku

Nové BMW řady 2 Coupé: Technická data a ceny motorů k uvedení na trh
Motor 220i 220d M240i xDrive
Zdvihový objem [cm3] 1998 1995 2998
Válce/ventily 4/4 4/4 6/4
Největší výkon [kW/min] 135/5000-6500 140/4000 275/5500-6500
Točivý moment [N.m/min] 300/1350-4000 400/1750-2500 500/1900-5000
Převodovka 8A 8A 8A
Zrychlení 0-100 km/h [s] 7,5 6,9 4,3
Max. rychlost [km/h] 236 237 250
Komb. spotřeba [l/100 km] 6,3-6,8 4,7-5,1 8,1-8,8
Objem nádrže [l] 52 51 52
Provozní hmotnost [kg] 1565 1655 1765
Základní cena [Kč] 958.100 1.040.000  1.405.300

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

Doporučujeme

Články odjinud