Nové BMW řady 2 Coupé si odbude světovou premiéru zítra v Goodwoodu. Ceny pro český trh však známe už nyní.
Nová generace kupé řady 2 o sobě dala oficiálně vědět už v květnu letošního roku. Tehdy BMW uvolnilo první sadu fotografií maskovaného vozu, z níž bylo jasně patrné, o co kupátku půjde především. Je to radost z jízdy se sporťákem se zadním pohonem, motory podélně a vrcholem v podobě přeplňovaného benzinového šestiválce.
V minulých dnech se na internetu objevily první uniklé fotky kupátka, úderem půlnoci však BMW šlo s pravdou ven už oficiálně. Vůz na délku měří 4537 mm, je 1838 mm široký, 1390 mm vysoký a rozvor náprav činí 2741 mm. Až na výšku, která je v porovnání s minulou generací o 28 mm menší, je tady nárůst na všech frontách: do délky o 105 mm, do šířky o 64 mm a na rozvoru o 51 mm. I rozchod kol se zvětšil: vpředu o 54 až 63 mm, vzadu o 31 až 35 mm podle toho, zda pod kapotou pracuje čtyřválec, nebo šestiválec.
BMW zároveň myslelo i na praktičnost. Kufr mezigeneračně narost z 370 na 390 litrů, nákladová hrana je o 35 mm níže a opěradla zadních sedadel jsou dělená v poměru 40:20:40. Podle BMW se do kufru bez problémů vejdou dva 46palcové golfové bagy.
Řada 2 kupé je v podstatě zmenšená čtyřka, to ovšem hlavně stran použité techniky a nikoliv designu. Velké ledvinky jako u řady 4 nečekejte, tohle je uhlazenější klasika bez výraznějších designových výstřelků. Stejně jako u minulé generace je karoserie charakteristická dlouhou kapotou a relativně krátkou kabinou, v zájmu zlepšení aerodynamiky jsou ledvinky a spodní nasávací otvor v nárazníku vybaveny vzduchovými clonami. Nechybí ani zapuštěné kliky dveří či téměř kompletně zakrytý podvozek. Koeficient odporu vzduchu cx u čtyřválců se 17palcovými koly činí 0,26, což je o dvě setiny lepší hodnota než u minulé generace vozu na šestnáctkách.
Tvary přístrojové desky a středového tunelu odpovídají BMW řady 4, výplně dveří se pochopotelně liší. Standardem je infotainment s 8,8palcovým displejem a 5,1palcový barevný displej v přístrojovém štítu, zvolit ale můžete i BMW Live Cockpit Professional s 12,3palcovým digitálním přístrojovým štítem a 10,25palcovým středovým displejem. Novinkou u kupé řady 2 je head-up displej a BMW Drive Recorder, z digitálních služeb je k dispozici třeba inteligentní osobní asistent či digitální klíč.
Pro uvedení na trh BMW připravilo tři motory. Základní benzinový čtyřválec 220i má výkon 135 kW a točivý moment 300 N.m, 48voltový mild-hybridní nafťák 220d s dvoustupňovým přeplňováním nabídne 140 kW a 400 N.m, a na vrcholu nabídky je třílitrový řadový šestiválec M240i xDrive s výkonem 275 kW a točivým momentem 500 N.m. Všechny tyto verze už mají i české ceny (společně s technickými údaji jsou v tabulce na konci článku). V létě příštího roku nabídku doplní verze 230i s výkonem 180 kW a točivým momentem 400 N.m. Zatímco čtyřválce pohánějí zadní kola, šestiválec má hnaná všechna čtyři kola. Na manuál zapomeňte - všechny motory jsou kombinovány výhradně s osmistupňovým automatem.
Nové BMW řady 2 Coupé se bude vyrábět po boku sedanu řady 3 v továrně BMW Group v San Luis Potosí v Mexiku. Světová premiéra proběhne již zítra na Festivalu rychlosti v Goodwoodu a v září si budete moci vůz prohlédnout na autosalonu IAA Mobility 2021 v Mnichově. K uvedení na trh by mělo dojít začátkem příštího roku
Nové BMW řady 2 Coupé: Technická data a ceny motorů k uvedení na trh |
Motor |
220i |
220d |
M240i xDrive |
Zdvihový objem [cm3] |
1998 |
1995 |
2998 |
Válce/ventily |
4/4 |
4/4 |
6/4 |
Největší výkon [kW/min] |
135/5000-6500 |
140/4000 |
275/5500-6500 |
Točivý moment [N.m/min] |
300/1350-4000 |
400/1750-2500 |
500/1900-5000 |
Převodovka |
8A |
8A |
8A |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
7,5 |
6,9 |
4,3 |
Max. rychlost [km/h] |
236 |
237 |
250 |
Komb. spotřeba [l/100 km] |
6,3-6,8 |
4,7-5,1 |
8,1-8,8 |
Objem nádrže [l] |
52 |
51 |
52 |
Provozní hmotnost [kg] |
1565 |
1655 |
1765 |
Základní cena [Kč] |
958.100 |
1.040.000 |
1.405.300 |